Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-07, 17:13
  #1
Medlem
_niikkes avatar
Nu sitter jag lite tight till, jag sitter pa ett internetcafe i Kina och behover komma at Tradera!

Nar jag ansluter till Tradera kommer denna text upp, liknande "sidan kan inte visas".

You are not authorized to view this page
The Web server you are attempting to reach has a list of IP addresses that are not allowed to access the Web site, and the IP address of your browsing computer is on this list.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Contact the Web site administrator if you believe you should be able to view this directory or page.
HTTP Error 403.6 - Forbidden: IP address of the client has been rejected.
Internet Information Services (IIS).

Betyder detta att tradera inte vill ha besok ifran internetcafe?? Hur tar jag mig runt det valdigt snabbt? Tradera fungerar i vanliga fall ifran Kina!
Citera
2010-03-07, 17:14
  #2
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _niikke
Nu sitter jag lite tight till, jag sitter pa ett internetcafe i Kina och behover komma at Tradera!

Nar jag ansluter till Tradera kommer denna text upp, liknande "sidan kan inte visas".

You are not authorized to view this page
The Web server you are attempting to reach has a list of IP addresses that are not allowed to access the Web site, and the IP address of your browsing computer is on this list.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Contact the Web site administrator if you believe you should be able to view this directory or page.
HTTP Error 403.6 - Forbidden: IP address of the client has been rejected.
Internet Information Services (IIS).

Betyder detta att tradera inte vill ha besok ifran internetcafe?? Hur tar jag mig runt det valdigt snabbt? Tradera fungerar i vanliga fall ifran Kina!
Internetcafét har blockerat tradera. Du får isf försöka genom proxy.
Citera
2010-03-07, 17:28
  #3
Medlem
_niikkes avatar
Meen.. jag tvekar pa att ett kinesiskt internetcafe skriver in ip:n for en svensk site som Tradera?

Far val forsoka dra ner Private VPN lr ngt? ingen annan som har ett smidigt forslag?
Citera
2010-03-07, 18:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _niikke
Meen.. jag tvekar pa att ett kinesiskt internetcafe skriver in ip:n for en svensk site som Tradera?

Far val forsoka dra ner Private VPN lr ngt? ingen annan som har ett smidigt forslag?

Om jag inte minns fel är väl ebay och tradera lite av samma, att ebay äger tradera. Därav blockad.
Citera
2010-03-07, 18:19
  #5
Medlem
-deviant-s avatar
Välkommen till den kinesiska diktaturs-censuren av Internet.

Den bästa lösningen blir väl att du kör via nån VPN/Proxy-klient...om nu det ens är möjligt att installera på datorer på internet-caféer i Kina.

Gissar väl att de har blockat alla rättigheter för att installera nerladdade program...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback