• 1
  • 2
2010-03-05, 20:01
Medlem
VetMests avatar
Jag hade i tisdags en dörrförsäljare från 'Sector Alarm' som vill sälja mig ett larm. Jag sa till honom att jag inte var intresserad och tänkte inte mer på det.

Men idag efter att jag råkat ut för ett inbrott kan jag inte låta bli att dra slutsatsen att 'Sector Alarm' på något vis ligger bakom detta. Just för att det inte är första gången det händer under likartade omständigheter. Min granne råkade på liknande sätt ut för ett inbrott för 2 år sedan, efter ett besök av en larmbyrå (oklar om även detta rörde sig om 'Sector Alarm'), han var heller inte intresserad och det slutade med ett inbrott.

Kan det finnas något samband? Kan det vara så att larmbolagen skickar ut personer som gör inbrott för att man ska bli mer benägen att köpa larm eller är det rent av en slump? Någon annan som har råkat ut för samma sak?
Citera
2010-03-05, 20:03
Medlem
HC47s avatar
Har du kollat upp om företaget finns registrerat?
Citera
2010-03-05, 20:05
Medlem
WTFBBQs avatar
Sector alarm är en ganska stor larmfirma! använder mig utav deras larm! men han du fick besök utav kan ha varit en bedragare?
Finns dom som är så fräcka att dom låtsas vara larm killar och vill sälja på dig ett larm men i själva verket vill dom bara kolla om du/ni har ett larm....
det är min teori!
Citera
2010-03-05, 20:06
Medlem
VetMests avatar
Det är det jag funderar på också, för vilket seriöst larmbolag säljer larm i dörren?

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Har du kollat upp om företaget finns registrerat?

http://www.sectoralarm.com/se/start/ - Sector Alarm har 50 000 kunder i Sverige. I mina ögon ett seriöst företag
Senast redigerad av VetMest 2010-03-05 kl. 20:09.
Citera
2010-03-05, 20:12
Medlem
Sector Alarm jobbar på precis det sättet. Dörrknackning..
Citera
2010-03-05, 20:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetMest
Det är det jag funderar på också, för vilket seriöst larmbolag säljer larm i dörren?

http://www.sectoralarm.com/se/start/ - Sector Alarm har 50 000 kunder i Sverige. I mina ögon ett seriöst företag
Ok! Jag antar att din teori är möjlig, men kanske osannolik. Å andra sidan verkar det lite väl skumt för att vara ett sammanträffande.
Citera
2010-03-05, 20:15
Medlem
WTFBBQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neondisco
Sector Alarm jobbar på precis det sättet. Dörrknackning..

Som sagt vi använder oss utav deras larm och det sålde dom till oss genom dörrknackning!
Har inte haft ett enda problem med dom!
Citera
2010-03-05, 20:19
Medlem
ja?
Citera
2010-03-05, 20:21
Medlem
Carbonites avatar
Var någon med väldigt dålig svenska som ringde till mig på morgonen för något år sedan och frågade om vi hade larm, trött och idiotisk som man var så svarade man nej, och personen lade på luren direkt Men som tur har vi inte haft något inbrott ännu, har dock skaffat larm nu.
Citera
2010-03-05, 20:21
Medlem
VetMests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ok! Jag antar att din teori är möjlig, men kanske osannolik. Å andra sidan verkar det lite väl skumt för att vara ett sammanträffande.

Känner också att det är lite väl skumt eftersom att det hänt 2 gånger. Därför det hade varit intressant att få reda på om någon mer har råkat ut för detta.

Det intressanta är ju att flertalet bolag arbetar på just detta sätt, antivirus företag "skapar" virus och inom försvarsindustrin är det samma bolag som skapar raketer och missliler, som skapar motmedel mot just dessa... eller är jag för konspiratorisk just nu?
Citera
2010-03-05, 20:24
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetMest
Känner också att det är lite väl skumt eftersom att det hänt 2 gånger. Därför det hade varit intressant att få reda på om någon mer har råkat ut för detta.

Det intressanta är ju att flertalet bolag arbetar på just detta sätt, antivirus företag "skapar" virus och inom försvarsindustrin är det samma bolag som skapar raketer och missliler, som skapar motmedel mot just dessa... eller är jag för konspiratorisk just nu?
Skulle bli förvånad om det var företaget som gjort detta, hur var försäljaren, uniform och firmabil?
Citera
2010-03-05, 20:28
Medlem
VetMests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonite
Skulle bli förvånad om det var företaget som gjort detta, hur var försäljaren, uniform och firmabil?

Han legitimerade sig, hade 'Sector Alarm' uniform på sig och hade firmabil. Tvivlar även jag starkt på att företaget skulle ha något med det att göra, men att samma sak händer 2 gånger får en på lite andra tankar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in