2010-03-05, 21:14
Medlem
Krippa1891s avatar
Det ända rätta är nog att kontakta snuten är kanske någon liga som driver runt.
Citera
2010-03-05, 22:02
Medlem
Demigods avatar
Antagligen har killen själv rekat ditt hus när han var där och gjort inbrottet självständigt. Inte fan är det företaget som ligger bakom det. Även om han inte var bedragare.
Citera
2010-03-06, 13:26
Medlem
WTFBBQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigod
Antagligen har killen själv rekat ditt hus när han var där och gjort inbrottet självständigt. Inte fan är det företaget som ligger bakom det. Även om han inte var bedragare.
AA så kan det nog ligga till tror som du där! Eftersom det är ett stort larmföretag i sverige kan det knappast varit Sector larm som ligger bakom dådet!
Citera
2010-03-07, 00:01
Medlem
miscans avatar
Till 99% var han inte från nåt företag, det var ej tjuv med förfalskad legitimation osv som ville kolla om ni hade larm, sedan gjorde han inbrott när han viste att ni inte hade något
Rätt vanligt sett för tjuvar att gå till väga...
Citera
2010-03-07, 01:20
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetMest
Jag hade i tisdags en dörrförsäljare från 'Sector Alarm' som vill sälja mig ett larm. Jag sa till honom att jag inte var intresserad och tänkte inte mer på det.

Men idag efter att jag råkat ut för ett inbrott kan jag inte låta bli att dra slutsatsen att 'Sector Alarm' på något vis ligger bakom detta. Just för att det inte är första gången det händer under likartade omständigheter. Min granne råkade på liknande sätt ut för ett inbrott för 2 år sedan, efter ett besök av en larmbyrå (oklar om även detta rörde sig om 'Sector Alarm'), han var heller inte intresserad och det slutade med ett inbrott.

Kan det finnas något samband? Kan det vara så att larmbolagen skickar ut personer som gör inbrott för att man ska bli mer benägen att köpa larm eller är det rent av en slump? Någon annan som har råkat ut för samma sak?
Du är nog lite väl konspiratorisk, och det hela handlar säkert bara om statistik, och naturligtvis oflyt.
Sector Alarm är inte så pass oprofessionella och resursslösande att de ringer på och försöker sälja larmanläggningar i de områden där de flesta redan har en anläggning.
D.v.s. de vet med största säkerhet redan om att ni inte har ett larm.

Jag skulle gissa på att det är statistik och polisanmälningar som ligger bakom deras säljsvep i ditt område. Ni är säkert inte de enda som råkat ut för inbrott.
Så inbrotten beror nog inte på larmföretagen, utan på att det finns tjuvar i faggorna.
Citera
2010-03-07, 08:00
Medlem
_-?-_s avatar
Hur arbetar säljarna för Sector Larm, är de anställda av Sector Larm eller har de egen firma som i sin tur gör jobb åt Sector Larm?

Har de egen firma och gör jobb åt Sector Larm så är det väl inte otänkbart att denne säljare kommit på ett bra sätt att få in lite fler kunder.

Vad försvann vid inbrottet?
Något av värde eller bara struntsaker som råkade ligga framme?
Citera
2010-03-07, 13:30
Medlem
VetMests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Hur arbetar säljarna för Sector Larm, är de anställda av Sector Larm eller har de egen firma som i sin tur gör jobb åt Sector Larm?

Har de egen firma och gör jobb åt Sector Larm så är det väl inte otänkbart att denne säljare kommit på ett bra sätt att få in lite fler kunder.

Vad försvann vid inbrottet?
Något av värde eller bara struntsaker som råkade ligga framme?

Det försvann faktiskt inget alls vid inbrottet, vi har ett "fattigmans"-larm som tjuter åt bara den och sedan ringer upp mig på mobilen. Det hade nog inte tjuven räknat med och fick säkerligen panik, de var i alla fall polisens teori.
Citera
2010-03-07, 13:30
Medlem
VetMests avatar
dubbelpost...
Senast redigerad av VetMest 2010-03-07 kl. 13:32.
Citera
2010-03-07, 14:20
Medlem
Troians avatar
Sector Alarm är ett företag jag väl känner till, de är seriösa. Att de skulle ägna sig åt inbrott är uteslutet. Att den enskilde säljaren skulle göra inbrott ter sig också det långsökt. Finns ingen mening göra inbrott hos dem man försökt sälja hos.
Citera
2010-03-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFBBQ
Som sagt vi använder oss utav deras larm och det sålde dom till oss genom dörrknackning!
Har inte haft ett enda problem med dom!
Ja men ni betalar ju för deras beskydd då är det klart att ni inte får problem. Du vet väl hur det funkar? Av din avatar att döma borde du vara lite insatt i hur maffian jobbar.
Citera
2010-03-07, 17:50
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Ja men ni betalar ju för deras beskydd då är det klart att ni inte får problem. Du vet väl hur det funkar? Av din avatar att döma borde du vara lite insatt i hur maffian jobbar.
Jag hoppas att du skämtar ... annars är ett besök på närmsta psyk att rekommendera.

I bland är det oklart i fall trådarna är felplacerade eller om det verkligen inte finns mer insikt att hämta på detta forum. Visserligen hade en flytt av tråden till konspirationer (där den hör hemma) kanske inte tillfört så mycket mer teorier än vad som redan finns – men - den hade dock presenterats för rätt publik.
Citera
2010-03-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Jag hoppas att du skämtar ... annars är ett besök på närmsta psyk att rekommendera.

I bland är det oklart i fall trådarna är felplacerade eller om det verkligen inte finns mer insikt att hämta på detta forum. Visserligen hade en flytt av tråden till konspirationer (där den hör hemma) kanske inte tillfört så mycket mer teorier än vad som redan finns – men - den hade dock presenterats för rätt publik.
Vad pratar du om? Det är väl självklart att dom inte gör inbrott hos betalande kunder.

Om det nu är så att det faktiskt är maffian som han har att göra med så är de faktiskt schyssta så länge man spelar efter deras regler. (Dvs. betalar för beskydd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in