Citat:
Ursprungligen postat av VetMest
Jag hade i tisdags en dörrförsäljare från 'Sector Alarm' som vill sälja mig ett larm. Jag sa till honom att jag inte var intresserad och tänkte inte mer på det.
Men idag efter att jag råkat ut för ett inbrott kan jag inte låta bli att dra slutsatsen att 'Sector Alarm' på något vis ligger bakom detta. Just för att det inte är första gången det händer under likartade omständigheter. Min granne råkade på liknande sätt ut för ett inbrott för 2 år sedan, efter ett besök av en larmbyrå (oklar om även detta rörde sig om 'Sector Alarm'), han var heller inte intresserad och det slutade med ett inbrott.
Kan det finnas något samband? Kan det vara så att larmbolagen skickar ut personer som gör inbrott för att man ska bli mer benägen att köpa larm eller är det rent av en slump? Någon annan som har råkat ut för samma sak?
Du är nog lite väl konspiratorisk, och det hela handlar säkert bara om statistik, och naturligtvis oflyt.
Sector Alarm är inte så pass oprofessionella och resursslösande att de ringer på och försöker sälja larmanläggningar i de områden där de flesta redan har en anläggning.
D.v.s. de vet med största säkerhet redan om att ni inte har ett larm.
Jag skulle gissa på att det är statistik och polisanmälningar som ligger bakom deras säljsvep i ditt område. Ni är säkert inte de enda som råkat ut för inbrott.
Så inbrotten beror nog inte på larmföretagen, utan på att det finns tjuvar i faggorna.