Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-03-07, 20:46
  #1
Banned
user092s avatar
Spelade mycke close combat, vilket är ett ultra-realistiskt strategispel till pc, men det utspelar sig under andra världskriget... och jag undrar om det finns en sådan i modern miljö?
testade command & conquer generals, det är modernt kan man säga men inte realistiskt alls... finns de nge sånt?
Citera
2004-03-07, 20:52
  #2
Medlem
Johnny Walkers avatar
Vilket spel i Close Combat-serien spelade du? Vill minnas att de olika spelen skiftade rätt mycket i spelstil. Kan väl vara allt från Ground Control till Fallout.
Citera
2004-03-07, 22:12
  #3
Banned
user092s avatar
jag har bara spelar CC 4 & 5 , (demot) de verkar ganska lika, men jag föredrar 5:an för i 4;ans demo kan man inte välja bland trupper. Däremot är datorn så jävla KASS!
Jagged Alliance 2 var ett skitbra spel, men fallout e nog inte riktigt för mig, har testat de
Citera
2004-03-07, 23:58
  #4
Medlem
mind_crazys avatar
"ultra-realistiskt strategi spel".... hmm... jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Men jag kan rekommendera några riktigt bra strategi spel, dock ej i modern tid;

Hearts Of Iron
Europa Universalis II
Gettysburg
Patrician III
Och självklart mitt favorit spel, Civilization II MGE.
Citera
2004-03-08, 00:17
  #5
Medlem
Johnny Walkers avatar
Tja, Civilization 2 och 3 är väl så nära man kan komma. Sträcker ju sig över hela historien och framåt, om man säger så.
Citera
2004-03-08, 01:28
  #6
Banned
user092s avatar
jag menar spel som close combat, som stimulerar verklig strid nästan så gott det går. dvs att använda skydd flankning, med moral osv... inte som C&C där en enhet skjuter på en annan, träffar till 100% o drar ner den andres hälsomätare tills den dör!

Close Combat är bra, men dagens krigsmaskiner e ju så mycket annorlunda än dåtidens, finns det krigsstimulatorer som baseras på verkligheten idag?
Citera
2004-03-08, 08:03
  #7
Medlem
Johnny Walkers avatar
Jag skulle inte tro det.
Citera
2004-03-08, 13:33
  #8
Medlem
Mescalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mind_crazy
"ultra-realistiskt strategi spel".... hmm... jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Men jag kan rekommendera några riktigt bra strategi spel, dock ej i modern tid;

Hearts Of Iron
Europa Universalis II
Gettysburg
Patrician III
Och självklart mitt favorit spel, Civilization II MGE.


Civilization II: världens bästa spel. eller nej. men en av dom bättre
Citera
2004-03-08, 13:54
  #9
Moderator
Sun Rulers avatar
Rekommenderar Civilization 3 Conquests...mycket nöje!
Citera
2004-03-08, 14:00
  #10
Medlem
Blizzs avatar
"Road to baghdad" är ett (relativt) nytt spel som handlar om .. eh.. ja du förstår själv...
Det bygger på CC (samma utvecklare).. åxå grafiken och kontrollerna är samma som i CC, med skillnaden att enheterna är up to date..
kan ju va någe..
Citera
2004-03-08, 14:13
  #11
Medlem
mind_crazys avatar
Om du fortfarande insisterar på att fortsätta med Close Combat serien kan jag även rekommender:

G.I.COMBAT
http://www.strategyfirst.com/games/G...ction=Overview

Samma som Close Combat, fast i 3d miljö.
Citera
2004-03-08, 15:33
  #12
Medlem
Roll8ors avatar
Tror det ska finnas en stengammal serie kallad Panzer General.
Minns att det var åtminstone upp till Vietnam kriget där, och det var precis som du säger med moral och sånt. Kan du nog få för under 50 lappen nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback