Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-05, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Det där är inte mogglerblack enligt bl a MrMono utan en fejkbild.

Kolla på bilderna keon har tagit av mogglerblack så ser du en likhet.

Jo, men MrMono sade även att det inte var Moggerblack som hade den vita tröjan på bilden, men det visade det sig ju ganska snart vara. Så du ska nog inte tro på ett ord som denne MrMono hostar ur sig.
Citera
2010-03-05, 15:00
Medlem
Jag o en polare ska ta oss till det där schaktet och utforska och ta bilder på hur det ser ut därinne. Vi ska fixa verktyg som fixar svetsningen dom har gjort...
Citera
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMono
Ryggsäcken tillhör en annan graffitimålare, som han hade tappat ned där när de var där för några veckor sedan. www.fotolog.com/moggerblack Hans väska

Jo, jag har förstått det.
Frågan är ju om denne ryggsäcksägare berättat det för polisen?
Han verkar ju inte ha gjort det igår i alla fall o det tycker jag är under all kritik.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Men avsatsen är ju 2 meter från sista armeringsjärnet. Jag förutsätter förstås i mina slutsatser att G redan höll på och klättrade neråt på dessa. Om han bara stöp ner från gatuplan är det helt klart en annan fråga.

Är den? Hur vet du det?
Ja, då är det en annan femma.
Citera
2010-03-05, 15:01
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Jag o en polare ska ta oss till det där schaktet och utforska och ta bilder på hur det ser ut därinne. Vi ska fixa verktyg som fixar svetsningen dom har gjort...

Det finns ju redan bilder från stället. Jag tycker det är en mycket dålig idé att ta upp svetsningen. När folk får nys om att det går att komma in så kommer det ju strömma folk dit.
Citera
2010-03-05, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y

Härligt att du skriver det på Flashback.
Citera
2010-03-05, 15:02
Medlem
miamibeats avatar
Vill bara förtydliga hur detta snack om Sean Andersson uppstod. Det postades ursprungligen av RockyT, och följdes upp med info om Huddinge AIS från Hardisthestyle.com. Jag gjorde sedan kopplingen till Huddingetröjan på KEON:s foto.

Anledningen till att det var just denne Sean Andersson som kom på tal var för att han var Facebook-vän med tjejen som kommenterat i G:s minnesgrupp med orden "idiot som inte berättar vad som hände.. Fuck Sean!"

Där har ni kopplingen. Om Sean Andersson sedan är Mogger, och huruvida han var på plats den aktuella kvällen, låter jag vara osagt. (Galet mycket lösa spekulationer i tråden.)

Citera
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardisthestyle.com
Nej, exakt. Det kan finnas flera avsatser längs vägen, 2-3 stycken på 30 meter låter inte alltför otroligt.

Kan också vara så att han tappade ficklampan och den började rulla mot stupet och Gabriel kastar/skyndar sig för att ta den och då faller ner.
Jag vill ha svar !

Återigen, hur har handskar, ryggsäck och ficklampa hamnat på någon av dessa avsatser i sådana fall?
Det är inte stora ytor vi pratar om och om trillar man borde rimligtvis ficklampa etc. följa med i hela fallet. Varför skulle ficklampan (som fortfarande lös!) inte landa på samma ställe som G?
Senast redigerad av PappasPralin 2010-03-05 kl. 15:09.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Mycket möjligt, men enligt MrMono är Mogglerblack turk.

Så ska man tro honom så har vi fel båda två.

Turk ? Han kan ju vara som mig.

Jag brukade kalla alla för Turk, oavsett om dom är från Iran, Pakistan, Iraq, Afghanistan osv.
Jag kanske inte är den enda som gör så ?
Citera
2010-03-05, 15:03
Medlem
Citat:
.
Moggerblack är en liten turk, han hänger en del med Keon men han har aldrig själv träffat Gabriel.
För kanske två veckor sedan så träffade jag dessa två individer, och då berättade de att Mogger hade tappat ned sin väska där. Då frågade jag varför de inte gick ned och hämtade den, då sa de att det var omöjligt+att det var vatten där nere. Jag har även sett på andra floggar hur folk har frågat om någon har hittat väskan. Och detta var innan Gabriels död.

Här under skriver du att Keon var där med Alla sina kompisar + G. Moggerblack borde ju räknas in bland 'Alla Keons kompisar'?

Citat:
Om jag ska säga såhär.
Keon+alla hans kompisar + gabriel, hade varit i Tariq. Sen kom de till Mustangen, sedan blev de mer och mer intresserade av UE. Så de rörde sig runt slussen, hittade grinden. Fyndet sprider sig mellan polarna, de "vällfärdar" dit. Ingen av dessa grabbar var erfarna Ueare som vissa har skrivit. De hade nyss börjat.

Citat:
Och ni tror att man lägger ut en bild på sig själv på en flog där man lägger upp klotter?

Men Moggerblack skrev på sin flog att polisen hade hittat hans väska. Genom att erkänna att väskan är hans så erkänner han samtidigt för polisen att det är hans flog.

Citat:
Jag är vän till Keon, och jag tror inte att han är inblandad. Det går inte att rentvå honom, för folk kommer med nya teorier hela tiden, så jag kan väl inte göra annat än att hänga på.
Här säger du att du inte TROR att han är inblandad.

Citat:
Det är inte Keon, det kan jag lova dig.
Här tror du inget, Här LOVAR du.

Citat:
Jag är helt säker, hade kontakt med honom samma kväll + att det var honom de ringde om vägledning till stället.
Här tror du heller inget utan du är helt säker.

MrMono varför skyddar du Mogger och Keon? Är du möjligtvis "sean"?
Citera
2010-03-05, 15:04
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Men avsatsen är ju 2 meter från sista armeringsjärnet. Jag förutsätter förstås i mina slutsatser att G redan höll på och klättrade neråt på dessa. Om han bara stöp ner från gatuplan är det helt klart en annan fråga.

Men det är fortfarande osannolikt att en liten kille ska klättra ned på armeringsjärn och samtidigt hålla en ficklampa. Dessutom utan handskar eftersom dessa också påträffades tillsammans med ficklampan och ryggsäcken.
Citera
2010-03-05, 15:04
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Mycket möjligt, men enligt MrMono är Mogglerblack turk.

Så ska man tro honom så har vi fel båda två.
Ja MrMono sitter och ljuger för fulla muggar men det han sa kan stämma om man kollar på keon's bilder.

Citat:
Ursprungligen postat av Hardisthestyle.com
"Moggerblack" kan ju ha varit inloggad och redigerat bevis? tagit bort vissa bilder osv?
Lagt upp fejkbilder m.m

När var Moggerblack senast inloggad?

/hits
Det är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Jo, men MrMono sade även att det inte var Moggerblack som hade den vita tröjan på bilden, men det visade det sig ju ganska snart vara. Så du ska nog inte tro på ett ord som denne MrMono hostar ur sig.
Men de bilder keon har tagit på mogglerblack så ser han helt annorlunda ut än på sin profilbild?
På sin profilbild har han blont hår och ser svensk ut, på de bilderna som keon har tagit har han svart hår och ser snarare thailändsk ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in