Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-05, 01:00
Medlem
kalla mig gärna trög, kommer från "landet"
vad är UE??

edit. har hittat på google..
Senast redigerad av lila86 2010-03-05 kl. 01:35.
Citera
Medlem
Bronx90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av general1337
vi måste hitta denna sean och jag tkr vi ska hålla polisen utanför då man inte vill lösa dehär på laglig väg till att börja med. sen kan han ange sig sj,

Hur föreslår du att det ska lösas då?

RIP
Citera
Medlem
acshighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantetten
Av ren nyfikenhet, varför tog det så lång tid att hitta honom då han hade fallit från ingången? (lite av en retorisk fråga). De som letade efter honom borde ju hittat honom direkt isåfall. Hade varit en annan femma om han hade fastnat någonstans i smeten.

Jag skulle vilja vända på det, när polisen väl började leta så åkte de väl i princip till rätt ställe direkt, efter tips från hans kompisar? Så dessa kompisar måste ju uppenbarligen känna till något. Det finns en jäkla massa liknande ställen kring slussen man kan försvinna på och där de likagärna kunde ha börjat leta istället.
Citera
2010-03-05, 01:01
Medlem
Pelicans avatar
Tycker Keon är väldigt misstänksam.

Han var ensam under kvällen det hände (utegångsförbud) Så ingen vet var han egentligen var.

Han skryter om att vara taggad i någon jävla video då han borde sörja.

Det stämmer överens att han bara träffat Gabriel ett par gånger

Han har tidigare skrivit på sin fotolog att han var sugen på att putta ned någon i ett schakt (på skämt eller inte).

Han hade UEat med Gabriel ett par gånger innan.

Stämmer att han var lite äldre än Gabriel
Citera
2010-03-05, 01:01
Medlem
Har vi ingen flashbackare där ute som kan söka upp den här Sean och misshandla honom tills han erkänner?
Citera
2010-03-05, 01:02
Medlem
vargvids avatar
Är folk jävla retarda eller?

Lillebrorn ringer och berättar (för någon, vem pratade han med? Var det Keon eller vem var det nu igen?) att han ska ut med en "Sean" (Keon låter väldigt mycket som Sean så man kan ha hört fel med vem han skulle ut med ifall det inte finns SKRIFTLIGT bevis på att han kallades "Sean", t.e.x via SMS eller MSN logg. Det är något som borde kollas upp, dom måste ha haft kontakt på något sätt, msn, sms ect men till själva poängen att störningar ifrån en gammal mobil som nu Lillebrorn hade kan ha påverkat när någon säger namnet Keon att det blir "Sean") Någon i hans umgängeskretsar måste veta vem "Sean" är eftersom han måste ha träffat "Sean" på något sätt, fest, vart ute och graffat ect ect.

Hade han fortfarande mobil/plånbok och sånt på sig när han blev hittad? (rånmord?) Keon tror jag har ett finger i spelet eftersom den bortförklaringen ifrån att han inte var där som vi har fått höra var att han var hemma och hade "utegångsförbud". (som att man lyssnar på det och inte går ut iallafall?)

Och det här är perfekta sättet att ha ihjäl en pojke utan att bli insydd på kåken, lura in honom och sen putta. Det är ingen jävel som kommer att hitta honom i det där jävla hålet ifall nu inte Lillebrorn hade berättat att han var och skulle UE.

Keon har det här i ett jävla nötskal med att bara neka och berätta påhittade historier, han kommer att komma undan ifall inte folk börjar tänka till!
Citera
2010-03-05, 01:02
Medlem
Citat:
Keon Spraypaint Andersson Tack agge...Du har helt rätt Agge.....Och du Patrik jag tror du missförstod lite....Vem skulle inte vara glad som graffare att få sina tags på svt!! Men du ska fan veta att jag fäller tårar för gabriel så håll käften...Man måste gå vidare i livet...

Man måste gå vidare i livet... Människan verkar ju helt klart vara jävligt störd.
Citera
2010-03-05, 01:03
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusplus
Har vi ingen flashbackare där ute som kan söka upp den här Sean och misshandla honom tills han erkänner?

Problemet är att vi inte vet vem Sean är...
Citera
2010-03-05, 01:03
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantetten
Av ren nyfikenhet, varför tog det så lång tid att hitta honom då han hade fallit från ingången? (lite av en retorisk fråga). De som letade efter honom borde ju hittat honom direkt isåfall. Hade varit en annan femma om han hade fastnat någonstans i smeten.

Men eftersom han endast var anmäld försvunnen så väntar polisen typ 24h innan de börjar leta.

Men iaf han borde ha haft kontakt med sean genom telefonen eller mail/fb.
Citera
2010-03-05, 01:04
Medlem
fragaintevarfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreone
Klart du kan ha din åsikt men det som är på hans flogg är GRAFFITI I VALLENTUNA, det är alltså inte han som gjort det som är på bilderna.
Sen måste jag säga att om du värderar en vägg högre än en människa så antar jag bara att du måste vara
sjuk på något sätt? Inte för att det är något fel med att hata klotter.
Men du kanske borde flytta någonstans där de hugger händerna av väskryckare och sånt?

Men det är ju bara min åsikt... och eftersom jag har klottrat någon gång så kanske jag borde akta mig så att du
inte puttar mig utför något stup.

Vila i frid, förstås. Människor dör och det är synd.

Fel, att Gabriel dog är helt klart otroligt tragiskt. Dock så borde han inte vara där i första hand, är man 13 år så har man vett nog att förstå detta. Det hade varit skillnad om en 7 åring blivit nyfiken, krypit in och fallit ner.

Har man forskat lite så märker man även att Gabriel gillar UE samt Graffiti/klotter. Ger man sig in på "Thug life" får man skylla sig själv för ev. död. Dock så är det oerhört synd om hans familj som får stå ut med detta.
Citera
2010-03-05, 01:04
Medlem
MrMonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acshigh
Jag skulle vilja vända på det, när polisen väl började leta så åkte de väl i princip till rätt ställe direkt, efter tips från hans kompisar? Så dessa kompisar måste ju uppenbarligen känna till något. Det finns en jäkla massa liknande ställen kring slussen man kan försvinna på och där de likagärna kunde ha börjat leta istället.
Om jag ska säga såhär.
Keon+alla hans kompisar + gabriel, hade varit i Tariq. Sen kom de till Mustangen, sedan blev de mer och mer intresserade av UE. Så de rörde sig runt slussen, hittade grinden. Fyndet sprider sig mellan polarna, de "vällfärdar" dit. Ingen av dessa grabbar var erfarna Ueare som vissa har skrivit. De hade nyss börjat.
Citera
2010-03-05, 01:05
Medlem
Krippa1891s avatar
Den där Sean lär ju kliva fram snart antagligen under morgon dagen om han inte redan har gjort det och berätta vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in