Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Enligt vad jag läst tidigare i den här tråden, samt liknande i UE-delen här på Flashback, gjordes målningen innanför gallergrindarna sommaren 2009. Efter att den uppmärksammats låstes grindarna igen. Sedan har de tydligen brutits upp X antal gånger under hösten/vintern, bl a av någon som stolt postat inlägg om vad han lyckats åstadkomma med en bultsax.
Men lycka till med att få ihop kids som vill vittna inför ordningsmakten om när-var-hur de passerat in där...
Men lycka till med att få ihop kids som vill vittna inför ordningsmakten om när-var-hur de passerat in där...

Ja unga vittnen kan vara ett problem De kanske inte har någon lust att vittna mot Stockholm Stad. Fast tänk vilken känsla att hjälpa till att sätta dit dem! All heder till dem som vågar det! Med en riktigt bra advokat och vittnen vore det i och för sig inte märkvärdigare än att vittna mot en enskild person. Det kanske finns lite äldre vittnen som har uppmärksammat att det inte suttit ett lås på detta galler? T.ex. vuxna personer som promenerat i trappan nära schaktet? Boende i området? Hotellägaren som skrevs om i D.N. fredag 5/3-10?
Att låset har kunnat brytas upp ett flertal ggr visar bara på att fastighetsägaren har använt för för mesiga lås. Claes Ohlson lås? Det är fastighetsägarens ansvar att finna en lösning på detta då de är ansvariga för att schaktet inte är en samhällsfara. Hur ofta behöver kommunarbetare odyl in i detta schakt? Vad jag förstår är det gallret den enda ingången och schaktet står för ventilaton. Vad ska de där inne att göra så ofta så att det inte skulle kunna bommas igen ordentligt med tanke på hur farligt detta schakt är? Efter Gabriels död gick det jävligt fort att svetsa igen grindarna. De var väl igensvetsade 4/3-10 om jag inte missminner mig. Knepish är vad det är.