Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-06, 13:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Du har inte läst tråden va?
För hade du gjort det så hade du sett att du redan fått svar på alla frågor du har.

Både från vad familjen har sagt till pressen, vad som står i Gs kompisars bloggar, och var som skrivs här i forumet.
Senast redigerad av SilentVictory 2010-03-06 kl. 14:07.
Citera
2010-03-06, 13:55
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du har inte läst tråden va?
För hade du gjort det så hade du sett att du redan fått svar på alla frågor du har.

Både från vad familjen har sagt till pressen, vad som står i Gs kompisars bloggar, och var som skrivs här i forumet.
Jag har läst tråden och nej, ingen av mina frågor har fått svar. Läs mina frågor en gång till.
Citera
2010-03-06, 14:09
Medlem
Bardons avatar
Först och främst vill jag beklaga sorgen, oerhört tragiskt alltsammans.

Jag tycker det är korkat att anklaga polisen för slapphet och att de är ovilliga att hjälpa till. Anledningen att det finns en 24-timmars regel innan hjälpinstser/eferlysningar/skallgång och liknande går ut, är för att polisen dels får in drösvis med anmälningar från oroliga föräldrar vars barn inte komit hem i tid. I merparten av de fallen kommer personen till rätta.

Även om nu familjen hittade info i pojkens dator som gjorde det sannolikt att han skulle ner i ett enormt tunnelsystem så kan inte polisen sätta personal på det innan 24 timmar har gått. Pojken kunde lika gärna ha dykt upp efter att ha spelat laserdome. Jag förstår familjens upprördhet men då jag känner poliser och vet på ett ungefär hur saker brukar avlöpa när någon efterluysts för att ha varit "spärlöst borta" har de fog för hur de handlat.

Att polisen inte anser att brott föreligger är också logiskt. Brott är bara brott om det omnämns i brottsbalken. Att olagligt ta sig in på avspärrat område (hänglåset, stort eller litet spelar ingen roll) är iofs ett brott (olaga intrång), men slår man ihjäl sig där och inga vittnen finns, då skrivs det bara av som just ett olycksfall. Kan polisen hitta ev. kompisar till pojken som klättrat tillsammans med honom kan de möjligen få något för att de inte ringde ambulans.

Att i nuläget spekulera i om han levt eller inte efter fallet, är inte heller knstruktivt för fem öre. Efter obduktionen är gjord vet man. Folk slår ihjäl sig som trillar olyckligt från en stege eller halkar i en trappa. Faller man från 10, 20 eller 30 meter och landar på betong dör man.

Hoppas familjen får vara ifred från idiotpressen nu.
Senast redigerad av Bardon 2010-03-06 kl. 14:12.
Citera
2010-03-06, 14:15
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardon
Först och främst vill jag beklaga sorgen, oerhört tragiskt alltsammans.

Jag tycker det är korkat att anklaga polisen för slapphet och att de är ovilliga att hjälpa till. Anledningen att det finns en 24-timmars regel innan hjälpinstser/eferlysningar/skallgång och liknande går ut, är för att polisen dels får in drösvis med anmälningar från oroliga föräldrar vars barn inte komit hem i tid. I merparten av de fallen kommer personen till rätta.

Även om nu familjen hittade info i pojkens dator som gjorde det sannolikt att han skulle ner i ett enormt tunnelsystem så kan inte polisen sätta personal på det innan 24 timmar har gått. Pojken kunde lika gärna ha dykt upp efter att ha spelat laserdome. Jag förstår familjens upprördhet men då jag känner poliser och vet på ett ungefär hur saker brukar avlöpa när någon efterluysts för att ha varit "spärlöst borta" har de fog för hur de handlat.

Att polisen inte anser att brott föreligger är också logiskt. Brott är bara brott om det omnämns i brottsbalken. Att olagligt ta sig in på avspärrat område (hänglåset, stort eller litet spelar ingen roll) är iofs ett brott (olaga intrång), men slår man ihjäl sig där och inga vittnen finns, då skrivs det bara av som just ett olycksfall. Kan polisen hitta ev. kompisar till pojken som klättrat tillsammans med honom kan de möjligen få något för att de inte ringde ambulans.

Att i nuläget spekulera i om han levt eller inte efter fallet, är inte heller knstruktivt för fem öre. Efter obduktionen är gjord vet man. Folk slår ihjäl sig som trillar olyckligt från en stege eller halkar i en trappa. Faller man från 10, 20 eller 30 meter och landar på betong dör man.

Hoppas familjen får vara ifred från idiotpressen nu.
Det finns ingen 24-timmars regel som polisen måste hålla sig till, det är ren myt! Att man från polisens håll väljer att vänta innan man börjar sökningen är en annan sak, men de har ingen regel som förbjuder dem att börja söka innan 24 timmar gått.
Citera
2010-03-06, 14:45
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Fetmarkering 1:
UPPÅT?? Då finns det alltså en ingång på botten av schaktet?

Fetmerkering 2: Väskans ägare har alltså INTE ringt polisen o berättat att den var hans, riktigt dåligt!

Fetmarkering 3: Sean är hittad kunde vi läsa här igår men så säjer Gabriels mamma inte är fallet?

Rätt eller fel?
1. Polisen kanske menade att han klättrade från t ex platån tillbaka upp igen.

2. moggler är en lögnare ja.

3. Sean är inte hittad nej.
Senast redigerad av ant' 2010-03-06 kl. 14:50.
Citera
2010-03-06, 15:01
Medlem
eatorbs avatar
Okej.. Nu orkar inte jag läsa igenom tråden men undrar starkt över hur han dog. Visst han dog väl säkerligen av nån fallskada, men vad gick "sönder" Hur länge kan man klara sig med denna skada utan sjukvård? Dog han direkt utan lidande?

RIP

/eatorb
Citera
2010-03-06, 15:02
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatorb
Okej.. Nu orkar inte jag läsa igenom tråden men undrar starkt över hur han dog. Visst han dog väl säkerligen av nån fallskada, men vad gick "sönder" Hur länge kan man klara sig med denna skada utan sjukvård? Dog han direkt utan lidande?

RIP

/eatorb
Obduktionsrapporten kommer nästa vecka.
Citera
2010-03-06, 15:29
Medlem
weedsones avatar
Orkar inte bläddra igenom hela tråden, men jag hoppas ni inte missat detta. Saxat från en fotolog:

eqaone said on 3/4/10 7:16 PM

Enligt sean som vill vara anonym och därför skriver från en bekants flogg, så var det inte alls såhär, Sean hade träffat gabriel en gång innan olyckan skedde och det var ca 1 vecka innan. Dom bytte nummer när dom av ren slump möttes vid UE vid Mustangen. Gabriel smsade sedan sean några dagar senare och frågade om han ville hänga med ut på lite UE, sean tackade nej och sedan dess hade han inte hört något mer av honom. Det som står att sean ska ha tagit betalt för att visa honom runt stämmer inte enligt sean, Gabriel ska ha vetat mer om UE än sean.

RIP Gabriel, Sean beklagar djupt denna sorg och hoppas att folk ska förstå att Sean inte var på plats när olyckan skedde.

Vill förälder eller dylikt ta kontakt så skicka telefon nummer i en privat kommentar till denna fotolog.

REST IN PEACE GABRIEL /SEAN

http://www.fotolog.com/v_tunaflogg/26017924
Citera
2010-03-06, 15:35
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Orkar inte bläddra igenom hela tråden, men jag hoppas ni inte missat detta. Saxat från en fotolog:

eqaone said on 3/4/10 7:16 PM

Enligt sean som vill vara anonym och därför skriver från en bekants flogg, så var det inte alls såhär, Sean hade träffat gabriel en gång innan olyckan skedde och det var ca 1 vecka innan. Dom bytte nummer när dom av ren slump möttes vid UE vid Mustangen. Gabriel smsade sedan sean några dagar senare och frågade om han ville hänga med ut på lite UE, sean tackade nej och sedan dess hade han inte hört något mer av honom. Det som står att sean ska ha tagit betalt för att visa honom runt stämmer inte enligt sean, Gabriel ska ha vetat mer om UE än sean.

RIP Gabriel, Sean beklagar djupt denna sorg och hoppas att folk ska förstå att Sean inte var på plats när olyckan skedde.

Vill förälder eller dylikt ta kontakt så skicka telefon nummer i en privat kommentar till denna fotolog.

REST IN PEACE GABRIEL /SEAN

http://www.fotolog.com/v_tunaflogg/26017924
Så Gabriel ljög för sina polare och slängde pengarna han fick från morsan?

Sen ska man inte tro på allt som står på internet. Kan ju vara ett troll som skrev dedär i bloggen.
Citera
2010-03-06, 15:43
Medlem
pockis avatar

Om nu ovanstående (som citerats till döds) stämmer så är det väl inte helt otroligt att Gabriel sagt att han skulle dit med Sean för att han antingen trodde att han skulle kunna få med honom eller för att folk inte skulle tro att han skulle gå ut själv.
Mustangen lär väl vara igenbommad igen efter att Keon & Co åkte fast där förra veckan, så han kan ju ha varit på jakt efter en annan ingång, eller bara gått till shaktet i brist på annat eftersom det ligger i närheten och var öppet.
Hur som helst, jag förstår inte varför alla så bestämt tror att 'Sean' var där.
Citera
2010-03-06, 15:44
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Så Gabriel ljög för sina polare och slängde pengarna han fick från morsan?

Sen ska man inte tro på allt som står på internet. Kan ju vara ett troll som skrev dedär i bloggen.
Fast vilka polare har Gabriel sagt att han betalade 200 för en guidad tur? Exakt vad är det Gabriel har sagt?
Citera
2010-03-06, 15:45
Medlem
keyzexs avatar
Tidigt i tråden var det någon som heter Risan som hade tillgång till Gabriels inlogg på floggen, är det någon som vet om Risan även har tillgång till Gabriels mejl, msn eller annat.

Jo jag har försökt hitta inlägget av Risan men är väl för seg idag för jag hittar det inte.

Hur som så vore det intressant och få reda på om så är fallet, för då kanske det går att få fram något mer konkret om denne Sean.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in