Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Om det har varit en konstant förlustaffär med motiveringen "vi har ett stort lager" så verkar det ju som att kompetensen inte direkt varit optimal tidigare heller..
Om det nu inte är meningen att det ska vara en förlustaffär för fansens skull, fast då hade det ju varit ungefär oändligt mycket bättre att säga det känns det som.
Naturligtvis är det skitsnack. Orderstocken ska ju i vilket fall visa att tillgångsidan ökar, även om kassaflödena måhända är negativa.
Jag tror att det är en kombination av usel företagsstyrning och dåliga strategier. Nu har man, mig veterligen, bytt ekonomisystem, en betydligt bättre plattform för webb och jobbat på leverantörssidan. Förhoppningsvis kan omsättningen öka kraftigt, och samtidigt leda till att vinsten kommer upp på acceptabla nivåer. Förra shoppen omsatte ~8 MSEK, så det är ju rimligt att kräva en betydligt högre omsättning, även om shoppen på Råsunda inte var så otroligt bedrövlig ändå.
Jag är dock försiktigt optimistisk. Webbshoppen ser riktigt schysst ut, och det är ju bra prylar till försäljning. Jag tror förvisso att den på sikt kan gå bättre när hela Arenastaden är acceptabel.