HUR ska AIK klara det här???
Hur ska de kunna täcka driftskostnaderna till nästa svenska fönster öppnar??? Om de inte säljer någon/några nu innan utlänska fönster stänger alltså.
1. ca 90 miljoner driftsunderskott per år :2 = ca
45 miljoner som behöver täckas. Det behövs ju pengar till att kunna hålla igång verksamheten t ex löner...
(En del av siffrorna har jag tagit ur huvudet, så rätta mig gärna. Då ni har mer rätt alltså
2. I slutet av Q2 verkar det ha funnits bara ca 7 miljoner i
kassan.
(EK minus bokfört spelarvärde, som en supporter sa var ca 26 miljoner.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Mugabelover
Ja herregud, Berntsen är verkligen tokig, älskar på ett sätt tanken om att bara köra full gas och koppla bort bromsen men det är uppenbart vart det hade landat med honom kvar vid rodret
Det verkar de göra fortfarande

de verkar handla upp varenda krona de får tag i!
3. För de har väl handlat för ungefär lika mycket som de
sålt för?
(Jag har ingen aning om vad Aik fick för Laan.)
Jag TRODDE de skulle försöka lösa det då det sas att det var bud på Saletros, MEN då sa en AIK-ledare att de siktar på att INTE sälja honom nu!
Någon supporter kontrade med att det finns andra att sälja, MEN ingen av dem är väl såld? fastän det gått nästan 2 månader...
4. En del verkar tro att
Isakspengar ska täcka allt, MEN det är väl mycket mindre än vad som behövs?
Det har pratats om 13,5 miljoner och 40 miljoner in, men 75 % av det ska ju gå till ungdomsverksamheten...
5.
Nyemision.
MEN det är INTE så enkelt som en supporter tror, eftersom Aik måste uppfylla 51% regeln.
Vid årsskiftet hade man 53 %, plus insamlingen på 6-8 miljoner plussar väl på den procenten,
men det är ändå litet utrymme för riktad emision till investerare...
6. Har jag glömt någon inkomstmöjlighet som inte togs med då de budgeterade driftsunderskottet?