Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-28, 23:02
  #1
Avstängd
Hej har köp mig en netbook och det medföljde windows 7 starter, som jag inte alls gillar.

Måste jag köpa en ny skiva med windows xp eller kan jag använda min key från windows 7 till xp?

Jag är riktigt dåligt när det gäller sånt här så kom med tips. Har även hört att datorn kommer gå mycket snabbare stämmer det?
Citera
2010-02-28, 23:09
  #2
Medlem
Cyruezs avatar
Tror inte att du kan använda dig av samma nyckel.
Hastigheten är det nog inte heller någon märkbar skillnad på.
Citera
2010-02-28, 23:11
  #3
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNojja
Hej har köp mig en netbook och det medföljde windows 7 starter, som jag inte alls gillar.

Måste jag köpa en ny skiva med windows xp eller kan jag använda min key från windows 7 till xp?

Jag är riktigt dåligt när det gäller sånt här så kom med tips. Har även hört att datorn kommer gå mycket snabbare stämmer det?
"Windows 7 har mycket mer användarvänligt gränssnitt, jag gillar inte det" - Sheldon, The big bang theory

Skämt åsido, windows xp kan du inte använda med din windows 7 key, är du av omoralisk natur kan du ladda ner en installation från thepiratebay där det finns instruktioner hur du gör.

Windows xp drar mindre än 7'an så om du har begränsat mer resurser (läs, netbook) så är det nog troligt att det kommer gå snabbare än med Windows 7.
Citera
2010-03-01, 02:10
  #4
Medlem
hasenfrasens avatar
Är det en ASUS Netbook kan du köra med en ASUS OEM XP installations-CD eller om det är en HP en HP OEM-CD. Då din dator har SLP, SLIC 2.0 samt SLIC 2.1 i BIOS kan du använda dig av en OEM-nyckel. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/5-Windows-XP
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback