• 2
  • 3
2010-03-22, 07:25
Medlem
R4xx0rs avatar
Jag har fortfarande inte fått bort min fil som finns på mitt skrivbord. Se första inlägget i tråden för mer info...

Snälla kan någon hjälpa mig? Börjar bli liite jobbigt med att han den där!
Citera
2010-03-22, 16:52
Medlem
StickyFingers avatar
I tur och ordning brukar jag köra detta för att få bort envisa filer.
Både Unlocker och KillBox brukar fixa det utan problem. Men när inte ens de får bort envisa filer kör jag med 'Delete invalid files'. Än har inget kört bet med det programmet.

1. Unlocker
2. KillBox
3. Delete invalid file - http://www.purgeie.com/delinv/index.htm

Lycka till :-)
Citera
2010-03-22, 17:03
Medlem
4. prova dem även i felsäkert läge.
5. Installera om Windows (Ta bort partitionerna och skapa ny som snabb formateras)
Citera
2010-03-22, 17:28
Medlem
Skogswalds avatar
Unlocker och CACLS nämns flitigt. Bra, gubbar! Verkar ju dock gå knöligt för TS att komma tillrätta. Vad du kanske borde fundera på är om det skulle kunna vara ett indexerings-issue på din NTFS-disk, då brukar det kunna bli helt pannkaka av mappstrukturen, det vet jag per erfarenhet.

Simply said:
Start / Run / chkdsk /f c:
Citera
2010-03-22, 17:45
Medlem
R4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickyFinger
I tur och ordning brukar jag köra detta för att få bort envisa filer.
Både Unlocker och KillBox brukar fixa det utan problem. Men när inte ens de får bort envisa filer kör jag med 'Delete invalid files'. Än har inget kört bet med det programmet.

1. Unlocker
2. KillBox
3. Delete invalid file - http://www.purgeie.com/delinv/index.htm

Lycka till :-)

Ska testa, återkommer.

Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
4. prova dem även i felsäkert läge.
5. Installera om Windows (Ta bort partitionerna och skapa ny som snabb formateras)

Inte aktuellt att installera om!
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Unlocker och CACLS nämns flitigt. Bra, gubbar! Verkar ju dock gå knöligt för TS att komma tillrätta. Vad du kanske borde fundera på är om det skulle kunna vara ett indexerings-issue på din NTFS-disk, då brukar det kunna bli helt pannkaka av mappstrukturen, det vet jag per erfarenhet.

Simply said:
Start / Run / chkdsk /f c:

Ska testas så fort jag får tid!
Tack!
Citera
2010-03-22, 19:50
Medlem
Truelifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Du skriver inte om du testade det som administratör. Du får högerklicka cmd.exe och välja att köra som admin. Att köra runas cmd.exe kanske inte fungerar.

Och vilket kommando fungerade inte? Har för mig att på svenska windows måste man andvända /D J istället för /D Y (MS är idioter).

Det fetstilta fixade biffen, jag tackar så hjärtligt Kissekattt!
Citera
2010-03-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truelifer
Det fetstilta fixade biffen, jag tackar så hjärtligt Kissekattt!

Härligt!

Men vad fan tänker Microsoft på egentligen? Vem fan ÖVERSÄTTER command line arguments????? Då kan man ju inte använda samma flaggor på alla Windows utan man måste fråga vilket språk dom använder?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in