• 1
  • 2
2010-02-24, 16:39
Medlem
R4xx0rs avatar
Hej!

Jag gjorde en fil (tydligen utan filtyp). Filtypen är "fil". Den ligger på mitt skrivbord så den är lite störande. Det går inte att ta bort filen. Får följande meddelande:
wtf?! Jag kan ju se filen ligga på skrivbordet.
Finns det något program eller något annat sätt att ta bort den med?
Snälla hjälp.
Tack på förhand
Citera
2010-02-24, 16:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar med Unlocker och lås upp processen, se Google.
Citera
2010-02-27, 11:25
Medlem
ja du laddar ner unlocker kör den har programet öppet sen tar du bort filen o den går bort jag har nästan tat bort systemfiler med det programmet
Citera
2010-02-27, 19:21
Medlem
R4xx0rs avatar
Kan någon ge mig en länk till en säker nedladdning som inte innehåller någe virus? Var inne på Softpedia, laddade hem Unlocker och sedan kom det upp att det innehöll virus
Citera
2010-02-27, 21:13
Medlem
Testa att gå till Start > Kör > skriv "cmd" så får du upp MSdos ta sen upp aktivitetshanteraren och avsluta explorer.exe sen markerar du Dos fönstret och skriver "del" följ av platsen filen finns på tex. "del C:\Användare\Skrivbord\filensnamn" Har fungerat för mig nån gång.
Citera
2010-02-27, 21:16
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4xx0r
Kan någon ge mig en länk till en säker nedladdning som inte innehåller någe virus? Var inne på Softpedia, laddade hem Unlocker och sedan kom det upp att det innehöll virus

Men det gör den inte, anledningen till att AV-säger att den innehåller virus är för att installern innehåller någon toolbar eller något, det går dock att välja bort
Citera
2010-02-27, 23:17
Medlem
ekmannens avatar
Hade exakt samma problem förut men jag sket i de, sedan efter ett tag hade den bara försvunnit.
Citera
2010-02-28, 01:23
Medlem
R4xx0rs avatar
Laddade hem Unlocker igen. Får virus varning. Ser sedan att det är någon ebay shortcut (toolbar eller liknande som X_surfer sa att installern innehöll).
Hursomhelst, jag installerar. Dubbelklickar på ikonen, inget händer. Kör i komp.läger för WinXP, inget händer.

Hjälp uppskattas
Citera
2010-02-28, 02:00
Medlem
X_surfers avatar
högerklicka på filen du vill ta bort och välj unlock bara
Citera
2010-02-28, 10:55
Medlem
R4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
högerklicka på filen du vill ta bort och välj unlock bara

Funkar inte
Citera
2010-02-28, 11:45
Medlem
Tryck på F5 för att uppdatera bilden på skrivbordet.
Starta om datorn.
Starta i felsäkert läge.
Citera
2010-03-08, 18:16
Medlem
Truelifers avatar
Jag har 3st mappar på min sekundära hårddisk som inte går att ta bort. Jag formaterade nyligen min primära hårddisk ( C: ) och installerade Windows 7, och det förändrade inget. Jag har provat både Unlocker och Lockhunter utan lyckade resultat.

Ingen process använder tydligen mapparna, utan det är ett rättighetsproblem. Är det någon kunnig som har ett haxxigt tips på hur jag ska bli av med mapparna? Kan man inte komma åt hårddiskarna innan man loggar in i windows och på så sätt rensa bort skräpfiler?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in