Jag gjorde en fil (tydligen utan filtyp). Filtypen är "fil". Den ligger på mitt skrivbord så den är lite störande. Det går inte att ta bort filen. Får följande meddelande:
Det gick inte att hitta objektet
Det finns inte längre i C:\Användare\...\Skrivbord. Verifiera objektets plats och försök igen
wtf?! Jag kan ju se filen ligga på skrivbordet.
Finns det något program eller något annat sätt att ta bort den med?
Snälla hjälp.
Tack på förhand
Kan någon ge mig en länk till en säker nedladdning som inte innehåller någe virus? Var inne på Softpedia, laddade hem Unlocker och sedan kom det upp att det innehöll virus
Testa att gå till Start > Kör > skriv "cmd" så får du upp MSdos ta sen upp aktivitetshanteraren och avsluta explorer.exe sen markerar du Dos fönstret och skriver "del" följ av platsen filen finns på tex. "del C:\Användare\Skrivbord\filensnamn" Har fungerat för mig nån gång.
Kan någon ge mig en länk till en säker nedladdning som inte innehåller någe virus? Var inne på Softpedia, laddade hem Unlocker och sedan kom det upp att det innehöll virus
Men det gör den inte, anledningen till att AV-säger att den innehåller virus är för att installern innehåller någon toolbar eller något, det går dock att välja bort
Laddade hem Unlocker igen. Får virus varning. Ser sedan att det är någon ebay shortcut (toolbar eller liknande som X_surfer sa att installern innehöll).
Hursomhelst, jag installerar. Dubbelklickar på ikonen, inget händer. Kör i komp.läger för WinXP, inget händer.
Jag har 3st mappar på min sekundära hårddisk som inte går att ta bort. Jag formaterade nyligen min primära hårddisk ( C: ) och installerade Windows 7, och det förändrade inget. Jag har provat både Unlocker och Lockhunter utan lyckade resultat.
Ingen process använder tydligen mapparna, utan det är ett rättighetsproblem. Är det någon kunnig som har ett haxxigt tips på hur jag ska bli av med mapparna? Kan man inte komma åt hårddiskarna innan man loggar in i windows och på så sätt rensa bort skräpfiler?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!