Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-22, 08:15
  #1
Medlem
Hallå.

Har två gubbar här nu som ska tapetsera om köket. Vad brukar de ha för regler? Jag är sjukt hungrig men vågar inte in och ställa mig med mackor eller sätta igång en kaffe.

Kräver gubbarna att få vara ifred tills de är klara, eller? Varför jag frågar är för att köket är rätt litet så om jag kommer dit och ska göra käk är risken stor att jag är i vägen och jag vet ju att sådana här herrar vill bli klara asap.
Citera
2010-02-22, 08:21
  #2
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Bjuppa på lite kaffe så blir dom också nöjda
Citera
2010-02-22, 08:21
  #3
Medlem
Walkman1337s avatar
Det är ju du som bor där. Rör dig som du vill och gör din frukost. Inte har väl det någon betydelse.
Citera
2010-02-22, 08:21
  #4
Medlem
Lyxkommunistens avatar
Du kan ju försöka ta ut t.ex. smör, bröd, diverse pålägg och fixa det i ett annat rum. På det viset är du ju bara i vägen några sekunder. Och kaffe borde inte vara några problem om du bjuder på någon kopp eller två.
Citera
2010-02-22, 08:24
  #5
Medlem
Bra idé, att stjäla ut lite käk...

Ang kaffet, så står bryggaren övertäckt inne i köket för jag är rädd att den blir spacklig och ful om den är framme så kaffet får vänta tills de har lunch eller nåt.

Men jag ska försöka få ut lite käk då.
Citera
2010-02-22, 08:35
  #6
Medlem
Heads avatar
Det är bara att knata in och göra det du ska. Arbetarna ska veta vem som bestämmer.
Citera
2010-02-22, 08:37
  #7
Medlem
Spår av nötters avatar
Dom är vana med människor som tar ut sin frihet i sitt eget hem

Tänk alla galna tanter som gör dessa grabbar obekväma dagligen.
Citera
2010-02-22, 08:57
  #8
Medlem
Jag har jobbat som hantverkare. Där jag jobba var det så att vi fick dricka medhavt kaffe på våra pauser, vilket ej debiteras kunden. Men om kunden bjöd på kaffe så fick vi debitera denna tid. Så bjud dem inte på kaffe för det kan bli dyrt
Citera
2010-02-22, 09:11
  #9
Moderator
rotadents avatar
Trams raderat.

//Mod
Citera
2010-02-22, 13:15
  #10
Medlem
Ja, det blev inte som jag trott. Strax efter 09 drog de härifrån efter att ha enbart spacklat, men när i helvete har de tänkt komma tillbaka? Nu får de absolut inget fika!
Citera
2010-02-22, 13:20
  #11
Medlem
Spacklet måste torka innan de kan fortsätta
Citera
2010-02-22, 13:27
  #12
Medlem
Tinnituss avatar
hahahaha =)
Som sagt, spacklet måste ju torka...
Pratar du inget med dem? sitter och gömmer dig i datarummet och frågar här om du får gå dit och fixa frukost... Det är väl bara att gå och säga hej och fråga hur de kommer jobba och om det stör ifall du gräver ut lite saker ur kylen =)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback