Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-03-03, 17:50
  #1
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Innan så var jag mycket på gym (3 ggn i veckan) sedan nu när dagarna blir längre och längre så känner man sig inte så kry att cykla ner till sitt gym och ta några vikter..

Jo frågan som följer : hur skall jag göra för att bestämt ta mig i kragen och gå på gymmet? Är det bara ett jävla anama som krävs eller är det något mer som måste inse?

Tacksam för svar
Citera
2004-03-03, 19:53
  #2
Medlem
GiMs avatar
Absolut bästa är en träningspartner

Om man inte har det så brukar jag försöka peppa mig själv med att tänka på att nå målet jag har satt upp med min träning.
Tror det är jävligt viktigt att ha mål med träningen och att det är mål som inte tar 6 mån att nå..
Ta som exempel att du vill gå ner en 5 kilo till sommaren..
Det är inget bra mål att peppa sig med.. Det måste vara mål som är närmare i tiden tex gå på nästa hantelset i snebänken eller va det nu kan va..
Citera
2004-03-03, 21:06
  #3
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Ahh träningspatner.. Där har vi en sak.. Tackar..
Citera
2004-03-03, 21:24
  #4
Medlem
/dev/jesuss avatar
Ekonomisk motivation: köp ett årskort.
Citera
2004-03-03, 21:32
  #5
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Jo och då kommer vi till frågan att jag inte har några pengar just nu..
Men tackar för tipset iallafall..

+ tycker ni att tre ggn i veckan verkar vara för mööe eller är det lagom?
Citera
2004-03-03, 23:59
  #6
Medlem
banansoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kribil
Jo och då kommer vi till frågan att jag inte har några pengar just nu..
Men tackar för tipset iallafall..

+ tycker ni att tre ggn i veckan verkar vara för mööe eller är det lagom?

För lite skulle jag vilja påpeka, kör 4-5ggr. Så hinner du gå igenom alla muskelgrupper ordentligt. Ju mer du du håller på så flyter det på mer, vilket ger motivation.
Citera
2004-03-04, 00:06
  #7
Medlem
The Punishers avatar
äh, va fan, det bästa du kan göra är att sätta upp delmål samt ha ett huvudmål , till ex;

1. Delmål: öka 5 kg i Hantel curl
2. Huvudmål ( på lång sikt) : gå ner 10 kg fläsk, gå upp 3 kg muskler.
Citera
2004-03-04, 00:41
  #8
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Motivation: titta dig i spegeln, ställ dig på vågen. funkar bra för mig iaf.

3ggr i veckan på gym låter lagom.

Tycker du gym är tråkigt kan du ju varva 3ggr i veckan gym + ngn sport du tycker om. Motivation det m.
Citera
2004-03-04, 00:58
  #9
Medlem
Scrambles avatar
Tycker som många här säger att kortsiktiga mål är viktigt. Sen ger resultaten förhoppningsvis den motivation som behövs. Svåraste är helt klart att komma igång. Gäller att få rutin på det och det tar ett litet tag.

Glöm tankar som att "det gör inget om jag skippar en träning denna vecka" och liknande slöhetssymtomer. Sätt upp ett schema som du SKA följa med vilka muskelgrupper du ska köra de olika dagarna i vecka du trönar.

Skaffa också en träningspartner som har bättre motivation än dig samt är bra på att tjata med dig. Kan dock vara svårt att hitta ibland.
Citera
2004-03-04, 09:27
  #10
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansoppa
För lite skulle jag vilja påpeka, kör 4-5ggr. Så hinner du gå igenom alla muskelgrupper ordentligt. Ju mer du du håller på så flyter det på mer, vilket ger motivation.

Ok , då vet jag det.. Det värsta är att jag har så jävla mööe skola också som jag måste göra.. Så det blir sena kvällar.. Men fyra ggn i veckan kanske jag kan lyckas med..
Citera
2004-03-04, 09:29
  #11
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Jag tycker gym är skoj. Det är bara det att jag kommer hem så sent om kvällarna så det är mest att säga "nej jag tar det imorgon".
Men jag tackar för alla era förslag.. Idag skall jag jävla iväg till gymet.. Har blivit medlem i ett halvår på ett ställe med. Hoppas det ger motoverign tillräckligt.
Citera
2004-03-04, 12:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kribil
Jag tycker gym är skoj. Det är bara det att jag kommer hem så sent om kvällarna så det är mest att säga "nej jag tar det imorgon".
Men jag tackar för alla era förslag.. Idag skall jag jävla iväg till gymet.. Har blivit medlem i ett halvår på ett ställe med. Hoppas det ger motoverign tillräckligt.

Lite diciplin och djävlaranama är det enda som krävs! Ge inte upp!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback