2010-02-22, 02:56
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Någonting som jag faktiskt märkt är att om man handlar lite finare märken typ, Samuel Adams, Staropramen, och någon annan glasflaskeöl samt en flaska martini eller en rom är att de i kassan inte brukar kolla leg speciellt ofta då.
Men om man däremot köper raggarfylleölen typ Sofiero, dansk fadöl, svensk starköl m.m. då kollas det leg.
Jag är under 25, och ser väl ut att vara under 25 också.
Någon mer som råkat ut för det där?
Vad beror det på att det är så TS?
Har märkt detta system på många bolag runt om i Sverige.
Men om man däremot köper raggarfylleölen typ Sofiero, dansk fadöl, svensk starköl m.m. då kollas det leg.
Jag är under 25, och ser väl ut att vara under 25 också.
Någon mer som råkat ut för det där?
Vad beror det på att det är så TS?
Har märkt detta system på många bolag runt om i Sverige.
Kan bara hålla med om detta. Då jag gillar whiskey och öl av lite "finare" sort. Och jag är under 21, ser inte ut att vara äldre än vad jag är heller.
Senast jag köpte whiskey blev det istället för fråga om leg:
Personal: "Jasså? Mackmyra."
Jag: "Ja, jag tänkte det."
P: "Har du testat den innan?"
J: "Nej, har jag aldrig gjort."
P: "Den är ju ganska stark..." *Hon ger lite råd om att ha lite vatten i den m.m.*
Kan dock inte säga att jag haft något problem med leg och inte hört någon annan i min umgängeskrets som haft det heller. Låter inte som något stort problem för mig. Snarare olyckliga tillfällen för vissa. Eller att man vill utmana regler bara för att, mer än att det är ett faktiskt problem. Tycker snarare att det över lag är rätt trevlig och kunnig personal som jobbar på Systemet. Men det kan ju bero på att jag inte har så bra koll själv.
?