2010-02-21, 21:03
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Varför finns det inte kylskåp som ölen kan stå i ?

Vore riktigt najs att kunna ta sig en kall öl ute i parken en varm sommardag..
Det finns inga kylskåp just för att du inte ska kunna ta dig en kall öl i parken en varm sommardag. Det är alltså för att förhindra impulsinköp för att blir man törstig oplanerat betyder det att man har alkoholproblem enligt staten.
Citera
2010-02-21, 21:03
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Varför finns det inte kylskåp som ölen kan stå i ?

Vore riktigt najs att kunna ta sig en kall öl ute i parken en varm sommardag..
För de vill inte sätta någon vara före en annan, alltså, ska de erbjuda kylning ska allting vara på kylning. Och kylning uppmanar till att dricka mer, och det kostar mycket, och då får det inte vara så
Citera
2010-02-21, 22:15
Medlem
BondJamesBonds avatar
Till TS framförallt, eller andra som jobbar i kassorna.

Om ni bestämmer er för att legga någon, händer det att personen i fråga på ett eller annat sätt lyckas få er att ändra er?

"Oj, jag måste ha glömt mitt leg i bilen... Däremot så har jag CSN kort + bankkort osvosv som borde räcka"

Sen så är det också ganska roligt som någon nämnde tidigare att om man verkligen ska köpa ut så tar man såklart inte med den personen in
Och dessa kontrollanter som har nämnts. om jag inte har fått helt fel uppgifter av en vän som har jobbat med det så är deras enda uppgift att gå fram till kassan, lägga upp varorna och se om de får köpa eller inte.
Alltså: De som börjar tjafsa är inte kontrollanter
Citera
2010-02-21, 22:30
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Ger en kontrollant sig till känna om han får köpa, eller går han bara därifrån med varorna?
Citera
2010-02-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vrnn
Ger en kontrollant sig till känna om han får köpa, eller går han bara därifrån med varorna?

Kontrollanten går därifrån, sedan kommer ett glatt eller argt samtal med butikschefen.
Citera
2010-02-21, 22:49
Medlem
Wzzys avatar
Hur vanligt är det att personal snor spirt osv? Eller har dom stenkoll?
Citera
2010-02-21, 23:01
Bannlyst
För mig som är 19år har jag lyckats följa med både min syster och mina föräldrar och valt och plockat alldeles själv och sedan betalar dom. Är det straffbart och hur ska det bevisas?
Citera
2010-02-21, 23:28
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madasafish
Kontrollanten går därifrån, sedan kommer ett glatt eller argt samtal med butikschefen.

Tackar, du har precis gett mig ett nytt nöje.

De gånger jag slipper visa legg kommer jag mumla något i stil med "detta kommer inte se bra ut när du ska löneförhandla", eller liknande.
Citera
2010-02-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkonbarkis
Efter en dag med helt exceptionellt luriga kunder känner jag nu att den här tråden behövs så att vi kan ventilera.
Naturligtvis går det bra för andra att ställa frågor också. Men inga jävla diskussioner om systembolagets vara eller icke vara.

Fokus ska ligger på hur folk beter sig. (te.x. tröga precis fyllda 20 men ser ut som 15 men visar ändå inte legget självmant och ser jätteförvånad ut när man frågar och måste leta igenom ALLA jävla fickor...)

Finns det regler som säger att en människa som precis fyllt 20 (tidigt i januari säger vi) inte får köpa en viss mängd då risken är stor att denna människas kompisar inte är 20? eller är det fritt fram att köpa så mycket man själv kan bära dvs?
Citera
2010-02-22, 00:11
Medlem
YouSucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitrammartin
var inne på glasbanken för några år sedan. jag och farsgubben skulle inhandla lite bärs, väl framme vid kassan så ber dom om ID, hivar fram ID kortet, men se på fan det har gått ut med 2-3 veckor. fick inte handla hade en diskussion med dom men inte. värsta var då farsan skulle betala sitt, men han fick inte handla han heller, för att dom trodde det skulle bli langning. till saken hör att jag vid tillfället var 23-24. våra argument gick inte hem så blev ingen bärs den dagen helt sjukt. hade en lång mail diskussion med systembolaget, dom menade att det varken var rätt eller fel. eftersom mitt ID gått ut.
men lite kan dom väl se imellanfingrarna,

men i fredags var jag där fick köpte några stark, betalade med en undring. fick växel på en femhundring.
vilken annan affär och jag sagt till men öga för öga........

Att det är utgånget betyder tyvärr att det inte längre är giltigt som legitimation, tyvärr men så ser reglerna ut. För en paragrafryttare med en SFS och lagboken uppkörd i arslet gjorde kassabiträdet rätt men att göra rätt är inte alltid att göra rätt. Fick själv en tillsägelse för att jag körde med ett gammalt körkort just p.g.a att det inte längre var giltigt. Hade ingen aning om det själv.

TS: Får ni gå kurser i vilka drycker som smakar bäst till diverse maträtter etc? Vissa kan hur mycket som helst, andra ungefär ingenting. Hur kommer det sig?

Får ni personalrabatt? Tar personalen hem några flaskor som ska slängas etc?
Citera
2010-02-22, 00:36
Medlem
ziiams avatar
Tycker det är jävligt dåligt att man som bartender kan hållas ansvarig för vem som dricker alkoholen och att man kan få böter för detta när en säljare på systembolaget slipper det. Att de har sitt ansvar att kolla id och att förhindra langning förstår jag, men varför kan de inte hållas ansvariga om detta ändå skulle inträffa? Eller varför är det inte samma för en bartender, klart att man förhindra men varför hållas ansvarig.
Citera
2010-02-22, 01:11
Medlem
CB4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouSuck
Att det är utgånget betyder tyvärr att det inte längre är giltigt som legitimation, tyvärr men så ser reglerna ut. För en paragrafryttare med en SFS och lagboken uppkörd i arslet gjorde kassabiträdet rätt men att göra rätt är inte alltid att göra rätt. Fick själv en tillsägelse för att jag körde med ett gammalt körkort just p.g.a att det inte längre var giltigt. Hade ingen aning om det själv.

TS: Får ni gå kurser i vilka drycker som smakar bäst till diverse maträtter etc? Vissa kan hur mycket som helst, andra ungefär ingenting. Hur kommer det sig?

Får ni personalrabatt? Tar personalen hem några flaskor som ska slängas etc?

Dom brukar ha vinprovning och sådant vissa dagar har jag fått förklarat av flera som jobbar på systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in