Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Har alltid blivit bra bemött av personalen på systemet när jag har handlat där.
Men fick inte köpa ut en gång för jag hade med en brosa som var 19 och nykterist.
Får ni inte lite ångest i sådana lägen? Att ni faktist nekar sådana som kanske borde få köpa ut.
Hände mig med....... Dagen innan studenten. Det sjukt komiska här var att jag flera flera gånger innan följt med andra in och lastat i korgarna(då mycket) och det har aldrig varit problem. Men kompisen var då orolig att det skulle bli skit men jag var så jävla van vid att en sån dum regel inte fanns och aldrig vissat sig så följde med in.
73åriga berit hacklade omkring och skulle köpa lite vin till gubben men annars var det dött där. Jag är lat och lägger bara i enstaka cider eller om det var öl(typ 1-3st).
Vi går trötta som iaf jag var fram till kassan och jag går igenom och sätter mig på en bänk och väntar.
MEN fittan i runt 22-25årsåldern hade sätt mig lägga i en dryck och skulle då ha mitt leg och jag fattar noll och säger lite dumma saker(fast det var hönan värd att höra). Han fick lämna drickan och återkomma en annan dag så vi fick fixa in en annan. Han var 20 och jag 19.
Kan den vetande förklara hur man langar sprit till en myndig som får dricka varje dag i veckan men EJ köpa ut? Skillnaden jag och hela min bekantskap vet är att man som 18-19år inte ska kunna köpa ut till minderåringar 17- men att man som 20år antagligen skaffat lite mer vett och antagligen inte umgås med 2-3generationer under så langningen minskar därför.
Att regeln är sådan och att ni måste följa sånt är ju klart men idiotförklaringen till regeln skulle jag vilja veta för jag tror inte ens det finns någon rimlig förklaring