2010-07-04, 21:46
Medlem
superKings avatar
Ingen som jobbar på systemet i JKPG, det inne i stan? Nya tjejen som började jobba där för några månader sen är sjuuukt het.
Citera
2010-07-05, 14:33
Medlem
Själv jobbar jag på ett systembolag i Malmö.

Håller med ovanstående talare, vill dock lägga till en kategori av störande kunder.

Kunder (oftast kärringar) som kommer in och ber om ett förslag på vin, man ger dem två förslag med bra motivering, kärringen tar dock upp en annan flaska och säger "men denna då, den ser bra ut". Eftersom vinet kärringen valde inte alls passar talar man om det för henne och pekar på de två alternativen man först visade, efter att man lämnat kärringar så tar hon ändå den flaskan som hon själv tog upp och lägger i sin korg!

VARFÖR TA UPP MIN TID?!

Känner ni igen er?

Vill passa på att ställa en fråga till er kvinnor som läser här:

Varför tar ni sån fruktansvärd tid på er att välja vin? Varför går ni runt och läser på varenda vin i prisklassen ni ska köpa? Tycker ni det är kul? Är ni genetiskt programmerade att göra så?
Citera
2010-07-05, 14:40
Medlem
Neorphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkonbarkis
Efter en dag med helt exceptionellt luriga kunder känner jag nu att den här tråden behövs så att vi kan ventilera.
Naturligtvis går det bra för andra att ställa frågor också. Men inga jävla diskussioner om systembolagets vara eller icke vara.

Fokus ska ligger på hur folk beter sig. (te.x. tröga precis fyllda 20 men ser ut som 15 men visar ändå inte legget självmant och ser jätteförvånad ut när man frågar och måste leta igenom ALLA jävla fickor...)

Hur tänker ni när ni kräver leg på ett helt sällskap som alla är 25 + oavsett om man som "köpare" enbart köpt cirkus tio öl, men skiter fullständigt i om en 16-åring står sneaky bakom sin fyllefarsa som precis köpt cider och öl? Ibland kräver ni ju leg på uppenbara 70talister, vilken idioti.
Citera
2010-07-05, 14:49
Bannlyst
på bolaget vid mariatorgets tunnelbanestation så jobbar det en snubbe i kanske 45årsåldern. han har lite halvlångt hår och ser ut som han kan ha levt ett hårt liv. typ som en fruängspundare som det har ordnat upp sig för.

det festliga med honom är att han har ett sånt sjukt humör. jag har varit där 4 ggr när han har jobbat och alla gånger så han snäst väldigt otrevligt mot sina kunder. ja, två av gångerna har han tom hamnat i munhuggande. en av dessa gånger med mig.

han frågade leg på mig och då jag har fått handla på bolaget i över 15 år så tyckte jag det var lite kul så när min polare direkt efter ska handla så säger jag, på skämt "ja, nu får du allt se till att fråga leg på honom också" och då öppnade sig alla helvetets portar och han ställer sig upp och skriker "hajar du inte att jag kan hamna på kåken om jag inte frågar dig om leg!!!" och när jag försöker säga att jag bara skojar så vrålar han "det var inte roligt, hajar du inte att jag kan få fängelse?".
så när min chockade polare vågar lägga upp sina öl på bandet så börjar han skälla på honom för att han lägger inte upp ölen i rätt ordning. detta är tydligen hans favoritgrej att ta upp då det är vad jag annars sett honom skälla på folk om.

är det här nån ni vet nåt om?
Citera
2010-07-05, 14:55
Bannlyst
Systembolaget är parasiter som säljer ut "droger" till folk, era fattiga patrask.
Citera
2010-07-05, 15:04
Medlem
mongovolvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hur pass hårda krav har ni som anställda på er att kolla leg på folk?
Anses jag som jobbig för att jag inte självmant visar leg trots att jag är medveten om att jag ofta får visa det? (jag är över 30 och ser absolut inte ut att vara under 20)

Fan, var glad att folk ser dig som ung!
Citera
2010-07-05, 15:14
Medlem
Var faktiskt lite nervös förra veckan när en tjejkompis följde med in ( 17 ska fylla 18 ) när jag skulle handla. Och nej drickan var inte till henne .
Trodde dem skulle misstänka att jag langa för de var mest cider jag köpte. Men de gick bra och fråga aldrig henne om leg, fast hon t.o.m packa dem.
Hade haft full förståelse om dem nekat mig.

Ser inte varför en del blir så upprörda över de. Dem gör ju liksom sitt jobb.
Citera
2010-07-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Var faktiskt lite nervös förra veckan när en tjejkompis följde med in ( 17 ska fylla 18 ) när jag skulle handla. Och nej drickan var inte till henne .
Trodde dem skulle misstänka att jag langa för de var mest cider jag köpte. Men de gick bra och fråga aldrig henne om leg, fast hon t.o.m packa dem.
Hade haft full förståelse om dem nekat mig.

Ser inte varför en del blir så upprörda över de. Dem gör ju liksom sitt jobb.

Om du var nervös för att de skulle misstänka det, varför tog du med henne in då?

Måste fråga, några som jobbat på systemet måste väl någon gång ha haft en skön personalfest på lagret. Eller är det omöjligt? Gick det förut innan storebrorssamhället slog till?
Citera
2010-07-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertMugabe
Om du var nervös för att de skulle misstänka det, varför tog du med henne in då?

Behövde bärhjälp för att jag vricka axeln veckan innan
Och hon var den enda som kunde/ville hjälpa till just då.
Citera
2010-07-05, 16:50
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Jag vet när jag var i 14-15års åldern brukade jag alltid följa med typ farsan och handla på systembolaget. Då rådfrågade han mig ofta och jag sa vad han skulle köpa, han blev då aldrig nekad

Efter man fyllde 17år har det aldrig vart något problem med att handla på systembolaget för egen del.
Citera
2010-07-05, 17:15
Medlem
Frågan kanske har ställts tidigare.
Varför är det HELT vattentätt för ynglingar att gå in med sin pappa och praktiskt taget stå bredvid honom i kassan och aldrig behöva visa leg? Vågar ni inte tjafsa med en liten äldre herre?
Senast redigerad av Ziakor 2010-07-05 kl. 17:17.
Citera
2010-07-05, 18:20
Medlem
Det räknas inte som lagning om en far bjuder sin son på alkohol, och det är typ omöjligt att bevisa något annat.

Edit: Bjuder som i att de har tex födelsedagskalas och han får smaka vinet de köpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in