• 1
  • 2
2010-02-20, 15:45
Medlem
Har installerat systemet p en partition som r 15GB och mer n 10 r anvnt.
Applications tar upp 1,15GB vilket r OK.
System tar upp 1,46 vilket ocks knns OK.
Men sen tar Libarary upp 2,46 GB... Vad kan jag rensa bort dr?
Och sen tar User upp 4,59 GB, varav 1GB r Library och 3,42GB r Music som
importerats i Itunes.

Var kan jag brja? r mest rdd att paja ngot i systemet...
Citera
2010-02-20, 15:53
Medlem
smurfehs avatar
Dubletter av musiken kanske? Likas om du anvnder iPhoto..
Citera
2010-02-20, 15:58
Medlem
StyleWarss avatar
http://monolingual.sourceforge.net/

Tar bort sprkstd fr de sprk du inte vill ha.

I library/printers kan du ta bort allihop, om du har en printer installerar du bara senaste drivisen till den eftert.

EDIT: hehe, kanske inte var det som efterfrgades sg jag nu...
Citera
2010-02-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
http://monolingual.sourceforge.net/

Tar bort sprkstd fr de sprk du inte vill ha.

I library/printers kan du ta bort allihop, om du har en printer installerar du bara senaste drivisen till den eftert.

EDIT: hehe, kanske inte var det som efterfrgades sg jag nu...

Vad? S jag kan ta bort ALLT i Library mapparna utan att det pverkar systemt? Bara instelera om printern
Citera
2010-02-20, 16:26
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Vad? S jag kan ta bort ALLT i Library mapparna utan att det pverkar systemt? Bara instelera om printern

Ls vad StyleWars skrev en gng till
Citera
2010-02-20, 20:16
Medlem
tzjs avatar
Skaffa Cleanmymac s skter den allt t dig. Programmet tar bort alla sprkfiler och annat bs du inte behver.
Citera
2010-02-20, 21:47
Medlem
kongolasse12s avatar
Va fan gjorde du en 15gig partition fr? Mac OS X lgger ju allt i undermappar p root-partitionen. Slutsatsen r vl att 15gig r fr lite.

Vill du ha olika partitioner och inte vill lita p att ditt OS kan skta allt t dig s kp en PC s kommer du att bli mycket mer njd. Om du dremot r hyfsat intelligent och kan slppa kontroller s r det vl bara att gra en ominstallation.
Citera
2010-02-20, 23:21
Medlem
keso_411s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Skaffa Cleanmymac s skter den allt t dig. Programmet tar bort alla sprkfiler och annat bs du inte behver.

+1 clean my mac e riktigt bra p att ta bort ondiga filer
Citera
2010-05-06, 13:32
Medlem
ibanez2s avatar
Jag installerade Cleanmymac fr ett tag sen s jag r ganska ny p det. Kan man lita p att de grejer som dyker upp nr jag scannar igenom datorn verkligen r ondiga och att det r ofarligt att ta bort dem?
Citera
2010-05-06, 15:09
Medlem
xharleyhavocxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibanez2
Jag installerade Cleanmymac fr ett tag sen s jag r ganska ny p det. Kan man lita p att de grejer som dyker upp nr jag scannar igenom datorn verkligen r ondiga och att det r ofarligt att ta bort dem?

CMM rensar cachefiler, loggar, sprkstd, plug-ins och liknande. Eftersom du sjlv kan bocka fr/av det som ska rensas behver du inte oroa dig fr att ngot ndvndigt frsvinner. Om du vill behlla sprkstdet fr japanska/ryska osv kan du ju gra det.
Citera
2010-05-06, 15:17
Medlem
ibanez2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xharleyhavocx
CMM rensar cachefiler, loggar, sprkstd, plug-ins och liknande. Eftersom du sjlv kan bocka fr/av det som ska rensas behver du inte oroa dig fr att ngot ndvndigt frsvinner. Om du vill behlla sprkstdet fr japanska/ryska osv kan du ju gra det.

Jo, det vet jag men jag r inte s insatt i datorsprk heller s jag vet inte vad jag isfall ska bocka av men kan jag lita p det som r ibockat?
Citera
2010-05-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibanez2
Jo, det vet jag men jag r inte s insatt i datorsprk heller s jag vet inte vad jag isfall ska bocka av men kan jag lita p det som r ibockat?

Ha kvar de sprk som du vet att du kan behva, frslagsvis svenska och engelska, rensa resten om de r ibockade
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in