Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-19, 03:16
  #1
Avstängd
roxss avatar
Tjena.
Jag undrar vad som händer när man kommer in i level 5.
Citat:
Level 5: Total förlust av en visuell kontakt med "verkligheten". Sinnena slutar fungera som vanligt. Total förlust av egot. Sammansmältning med omgivningen, andra föremål eller universum. Förlusten av verkligheten blir så stor att den inte kan förklaras med vanliga ord. Nivåerna under 5 är relativt enkla att förklara med vanliga termer eftersom man kan mäta ändringarna i perceptionen och tankemönstrena. Nivå 5 är annorlunda eftersom den dimension där vi upplever saker slutar existera.

Jag tror jag har haft den känslan men har inte riktigt kommit dit level 4 va precis bredvid så jag övergick inte riktigt till level 5.
Men vad jag förstår så har man inte kontakt med sin kropp riktigt för man ''är'' inte i sin kropp riktigt man färdas igenom ''alltheten'' ? Både med öppna ögon o med stängda? Men hur kan kroppen andas om det är svårt , väldigt svårt o hålla kontakt med sin kropp eller gör den det automatiskt?
Som sagt jag va på gränsen till level 5 länge sen... O den känslan som jag fick är så obeskrivlig. Det bästa man kan göra för att beskriva den känslan är att säga ingenting för så mkt som man ska försöka kommer man ändå inte kunna göra det. Men jag vet inte riktigt om detva level 5 iaf jag va i.
Kan nån försöka förklara för mig hur level 5 är?
Citera
2010-02-19, 06:13
  #2
Avstängd
thelilgringos avatar
Jag har inte uppnått nivå 5, men andas gör du automatiskt. Varje andetag du tar är ju inte medvetet s.a.s.
Jag tror inte andningen tillhör det autonoma nervsystemet då man kan välja att inte andas, men det finns ju ändå "säkerhetssystem" som ser till att du andas (försök hålla andan tills du dör. Lyckas du är du fan värd en medalj), så det är inget du behöver oroa dig för
Citera
2010-02-19, 07:45
  #3
Medlem
MindTwisters avatar
Salvia/DMT ger väl en level 5 trip? Eller är jag på helt fel spår nu?
Citera
2010-02-19, 09:47
  #4
Avstängd
Hexspirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindTwister
Salvia/DMT ger väl en level 5 trip? Eller är jag på helt fel spår nu?

Ja, men svamp kan komma till den nivån med, men det krävs en del och gärna hawaiianska, då behövs dryga 1.7 g +.....

PÅ cubensis säg 4.5g+,

Den nivån är dock densamma som på dmt, saliva, dvs man upplever det på samma vis, jag gör det iaf, förvisso smådetaljer kan skiljas men övrlag handlar det om samma sak.

Skulle väl säga att nivå 5 är starten på dmt, sist jag rökte, i söndags blev det en 70mg resa, och herre-min-skapare, förstår inte varför dmt är olagligt....det är ren o skär salighet...

Men platå 5/sigma är lite av en resa i sig, man blir ju inte apatisk, och sen går det även här i vågor,

hade en platå sigma tripp på djurgårn ...i augusti 2009, ....ja stod upp (trodde jag), och sjöng/kommunicerade med himlen, som uppenbarligen ville ha dit mig....det kom den kända "orm/dna" stegen...från himlen till jorden, jag fick för mig att jag gick upp, ...osv...men jag låg ju ner på marken hela tiden ....sen är dessainte riktigt så långa, i tid, upplever att ju starkare tripp ju kortare tid är man hög, även om tidsbegreppet i sig är helt waarpat under ruset.
Citera
2010-02-19, 15:24
  #5
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexspiritus
Ja, men svamp kan komma till den nivån med, men det krävs en del och gärna hawaiianska, då behövs dryga 1.7 g +.....

PÅ cubensis säg 4.5g+,

Den nivån är dock densamma som på dmt, saliva, dvs man upplever det på samma vis, jag gör det iaf, förvisso smådetaljer kan skiljas men övrlag handlar det om samma sak.

Skulle väl säga att nivå 5 är starten på dmt, sist jag rökte, i söndags blev det en 70mg resa, och herre-min-skapare, förstår inte varför dmt är olagligt....det är ren o skär salighet...

Men platå 5/sigma är lite av en resa i sig, man blir ju inte apatisk, och sen går det även här i vågor,

hade en platå sigma tripp på djurgårn ...i augusti 2009, ....ja stod upp (trodde jag), och sjöng/kommunicerade med himlen, som uppenbarligen ville ha dit mig....det kom den kända "orm/dna" stegen...från himlen till jorden, jag fick för mig att jag gick upp, ...osv...men jag låg ju ner på marken hela tiden ....sen är dessainte riktigt så långa, i tid, upplever att ju starkare tripp ju kortare tid är man hög, även om tidsbegreppet i sig är helt waarpat under ruset.

4,5g cubensis är typ bara lvl 4 imo.
Har själv ätit strax över 6g cubensis, vilket var lvl5 tripp... dock har jag märkt att trippens intensitet varierar mycket beroende på potensen och hur man ätit senaste dagarna, och självklart varierar det mellan olika personer.
Det är väldigt mycket i vågor mellan att man är "helt borta i sin skalle" och medveten om verkligheten fast riktigt jävla skev.
De tillfällen jag var medveten om vad och vem jag var så hade jag väldigt svårt att kommunicera med mina vänner om mycket av snacket blev osammanhängande svampsnack... men de är riktigt härligt när man får lika svampade svar.

Förmågan för ett normalt beteende försvinner helt, benen blir som spagetti vilket resulterar i att man spenderar mycket av tiden kravlande på golvet och det är mer eller mindre instinkterna som tar över ens agerande.
På ett sätt blir man helt apatisk och primitiv medans man på tankenivå förstår alla universums mysterium och man kan tro sig vara übersmart och förstående då man konstant analyserar saker omkring sig.

Nu längtar jag tillbaks, blir nog att fixa mer svamp inom en snar framtid
__________________
Senast redigerad av Ducken11 2010-02-19 kl. 15:35.
Citera
2010-02-19, 15:32
  #6
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Tjena.
Jag undrar vad som händer när man kommer in i level 5.


Jag tror jag har haft den känslan men har inte riktigt kommit dit level 4 va precis bredvid så jag övergick inte riktigt till level 5.
Men vad jag förstår så har man inte kontakt med sin kropp riktigt för man ''är'' inte i sin kropp riktigt man färdas igenom ''alltheten'' ? Både med öppna ögon o med stängda? Men hur kan kroppen andas om det är svårt , väldigt svårt o hålla kontakt med sin kropp eller gör den det automatiskt?
Som sagt jag va på gränsen till level 5 länge sen... O den känslan som jag fick är så obeskrivlig. Det bästa man kan göra för att beskriva den känslan är att säga ingenting för så mkt som man ska försöka kommer man ändå inte kunna göra det. Men jag vet inte riktigt om detva level 5 iaf jag va i.
Kan nån försöka förklara för mig hur level 5 är?

Level 5 är svårt att beskriva, för att man är så frånkopplad från verkligheten att man mer eller mindre kan uppleva vad som helst. Kroppen klarar sig själv, det är din hjärna som är ute på flykt från verkligheten, kroppen andas etc helt bra ändå. Apprå på ögon, jag har nog aldrig tänkt på mina ögon när jag vart i level 5, i vilket fall som helst kvittar det om ögonen är öppna eller inte. Hjärnan kollar på någonting helt annat än vad ögonen gör.
Citera
2010-02-19, 19:55
  #7
Medlem
kallestolpillers avatar
Jag nådde nivå 5 på 120x Toppisar, var något år sedan nu, men funderar på att ta en sådan tripp nu till sommaren.

Hur som helst, det är extremt svårt att beskriva nivå 5, precis som det står i ditt citat.

När jag var där, kändes det som att någon hade tatt mina tankar och satt dem i en glasskål, som sedan placerats på en radiostyrd robot (Min kropp), och den där roboten drev runt ute i skogen utan någon egentlig koll på upp eller ner, höger eller vänster.

Jag försökte minnas vem jag varit, men det kändes bara som ett tidigare liv, det kändes inte som om det var mina minnen, utan som att det var något som blivit berättat för mig för länge sedan.

Naturen jag såg omkring mig var inte något jag betraktade från en utomstående källa. Utan jag och naturen, och världsalltet, var samma personlighetslösa individ, som bara existerade. (Kan ju tillägga att det inte existerade någon verkligen förutom gläntan runt mig som jag kunde se, Jag kunde inte på något vis föreställa mig att någon annan värld skulle existera, förutom som en fantasi.)

Blev lite långt, och lite rörigt, men det där var några små delar, det som går någorlunda bra att beskriva, från min nivå 5.
Citera
2010-02-21, 01:36
  #8
Medlem
tjena jag har 2 st frågor. jo hur vet man vilken nivå eller level man är på? eller hur man nu ska säga.
och fråga 2 är lsd, syra, svamp, alla dom slags "drogerna" blir det samma sak med alla eller är en viss "drog" bättre och skönare än den andra?
hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera
2010-02-21, 04:37
  #9
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricky-186
tjena jag har 2 st frågor. jo hur vet man vilken nivå eller level man är på? eller hur man nu ska säga.
och fråga 2 är lsd, syra, svamp, alla dom slags "drogerna" blir det samma sak med alla eller är en viss "drog" bättre och skönare än den andra?
hoppas ni förstår vad jag menar.

Syra och LSD är samma sak. Nä det blir inte samma effekt, dock påminner dom väldigt mycket om varandra.
T.ex syra är för mig mycket mer digitalt och flashigt, svamp är mer flow och mjukt intryck av hur det visuella uppträder.
Sedan är det ju väldigt individuellt, bara för att jag upplever en sak så upplever inte du samma sak trots att vi tagit samma drog. Så med andra ord så är det upp till var och en vad som är skönast; syra och svamp är likgiltiga för mig, medan en polare är överförälskad i syra och inte alls diggar svamp.
Citera
2010-02-21, 17:11
  #10
Avstängd
Hexspirituss avatar
alla droger, oavsett sort, dvs psychedelics, vid en tillräckligt stor dos gör att du når samma nivå, förutom datura och spt och dmt, deras första nivå är platå fem
Citera
2010-02-21, 18:41
  #11
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricky-186
tjena jag har 2 st frågor. jo hur vet man vilken nivå eller level man är på? eller hur man nu ska säga.
och fråga 2 är lsd, syra, svamp, alla dom slags "drogerna" blir det samma sak med alla eller är en viss "drog" bättre och skönare än den andra?
hoppas ni förstår vad jag menar.

http://knarkkorven.magiskamolekyler....o/effekter.php Scrolla ner en bit på den här länken, där har du en väldigt bra och målande beskrivning som kommer ganska nära hur de olika platåerna kan vara.
Citera
2010-02-21, 19:42
  #12
Avstängd
Hexspirituss avatar
jag syftade på 4.5 g cubensis ecuadorian, iofs, borde skrivit det

på vanliga cubbs har jag nog inte fått level 5, dock inte ätit så mkt heller på vanliga cubbs...kör de mer i socialt syfte eller på krogen ....

man har ju måttligt roliga diskusioner med fulla brudar då .......idiotförklarar nog alla som dricker när jag är trippad...vet inte om det är bra eller ej dock ...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback