2010-02-19, 00:38
Citat:
Ursprungligen postat av Funkadunk
Seriöst, det är inte så att jag försöker blåsa soc. på dom få kronorna jag ev. kommer få!
Är du dum eller har du ingen cykel...? Blåsa soc är ju EXAKT det som du försöker göra!!
Det spelar ingen roll om du haft/har personliga skulder eller svindyra banklån. Det är existensminimum som det handlar om. Sen spelar det ingen roll om du vart tvungen att lösa ut en kidnappad son som varit gisslan, för 2000:-
ALLT och då menar jag ALLT i inkomster/förmögenheter/ej viktiga ägodelar räknas in, när socialen börjar rota. Men skulderna och andra förpliktelse, (förutom hyran;el;fackavgift) skiter de blanka fan i.
Tänk själv... men du har ju haft 23.000 på sparkontot förra veckan... -nej men dom finns inte kvar.... spelade på tipset och betalade langaren & nu vill jag att socialen ska betala så jag kan leva!
Glöm det där med att försöka mygla; tro mig,det är inte värt det, och det är väldigt stor risk att du åker dit för bedrägeri.
Jag har själv försökt få hjälp av socialen då jag separerade från min då 3åriga dotters mor.
de sket blanka fan i att jag låg långt under existensminimum och hade min dotter varannan vecka, jag skulle använda dotterns undanstoppade tusenlappar från hennes sparkonto (vi hade sparat i 3år) innan de ens skulle börja titta på ärendet! de kunde dra åt he*v*te! Jag såg till att dottern hade mat under de 3månaderna som det tog innan jag fick ett jobb så ekonomin ordnade upp sig... gick ner 23kg i vikt pga detta. Detta är soc i ett nötskal!