Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-17, 20:30
  #1
Medlem
Frukt-Ankis avatar
Jag fick hem lönespecen för januari månad idag och är lite fundersam. I januari jobbade jag 55,5 timmar enligt mina egna anteckningar. Har bara jobbat kvällar och en lördag.

Fick då en liten chock när jag öppnar specen och ser att jag har fått betalt för 161 timmar.

Jag antar att det är något som har blivit fel och ska ringa lönekontoret inom kort, men jag tänkte att ni kunde ta en titt på den så länge och se om ni upptäcker något suspekt.

http://img638.imageshack.us/img638/5554/specu.jpg (ledsen för lite småsuddig bild)
Citera
2010-02-17, 21:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frukt-Anki
Jag fick hem lönespecen för januari månad idag och är lite fundersam. I januari jobbade jag 55,5 timmar enligt mina egna anteckningar. Har bara jobbat kvällar och en lördag.

Fick då en liten chock när jag öppnar specen och ser att jag har fått betalt för 161 timmar.

Jag antar att det är något som har blivit fel och ska ringa lönekontoret inom kort, men jag tänkte att ni kunde ta en titt på den så länge och se om ni upptäcker något suspekt.

http://img638.imageshack.us/img638/5554/specu.jpg (ledsen för lite småsuddig bild)
De räknar inte dubbelt för kväll och helger, De kan dubbla tiden. Kolla om det är dubblerat kvällstiden och lördagen. Lönen verkar inte speciellt hög i alla fall. Men du kanske är ung.
Citera
2010-02-17, 21:53
  #3
Medlem
Det stämmer: Du har fått betalt för 55,52h (45,77 + 1,25 + 3,25 + 6 + 0,5)
Resten av posterna är ob-tilägg, frystillägg, bonus och semesterlön.

Grym lön vill jag säga iom alla tillägg.
Citera
2010-02-17, 22:45
  #4
Medlem
Frukt-Ankis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
De räknar inte dubbelt för kväll och helger, De kan dubbla tiden. Kolla om det är dubblerat kvällstiden och lördagen. Lönen verkar inte speciellt hög i alla fall. Men du kanske är ung.

Alltså, jag har ju bara varit där 55,5 fysiska timmar i januari. Tycker inte att det kan bli så mycket ob och tillägg för att det ska bli betalt för 161 timmar?
Citera
2010-02-18, 02:14
  #5
Medlem
Whiteliess avatar
håll tyst och var glad, hör de av sig så får du väl lyssna på vad de har att säga men det är ju inte ditt ansvar att ringa dom och fråga om de betalt ut för många timmar. det är bara att säga att du inte förstod lönespecen så mkt med tanke på alla tillägg osv och inte tänkte mer på det.

det ser ju absolut ut som du fått betalt för 45,77 timmar du inte ska ha. men jävlar vad mkt skatt du betalar, skattejämka kanske? eftersom du jobbar så lite tänkte jag. kul att få lite mer pengar över. nu fick du ju iofs det.
Citera
2010-02-18, 08:58
  #6
Medlem
Du skall nog inte titta på arbetad tid, verkar som programmet plussar på allt i en hög bara.

Tillägg Frys: Är tillägget för att arbeta i frysrum 126,95 Kr i timmen extra? Har du koll på det?
Citera
2010-02-18, 16:56
  #7
Medlem
Frukt-Ankis avatar
Dom hade gjort fel på lönekontoret och ska skicka ut en ny spec med rätt lön.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback