Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-16, 15:51
  #1
Medlem
Herr Lindholms avatar
Nu i eftermiddags åkte jag förbi med bussen från Slussen. Först såg jag en piket åka upp längs Slottkajen, men tänkte inte mycket på det. Men när bussen åker upp på Strömbron ser jag inte mindre än tre piketer parkerade vid Café Opera på Strömgatan. Förutom polis så står åtminstonde två från personalen ute. Och när bussen passerar så ser jag precis hur man stoppar in en handbojad man i en piket. Han har:
  • grå mössa
  • vit halsduk med röda inslag
  • mörkblond eller ljusbrun "kalufs" som inte täcker halsduken
  • mörkolivgrön jacka
  • svarta byxor som antingen hade ett hål i byxbaken eller en grå näsduk i höger bakficka
När bussen passerar Gustav Adolfs torg så ser jag en vanlig polisbil och kanske piketen från Strömbron.

Jag kunde inte se vilka, eller om det ens fanns några i de andra piketerna. Men om det bara handlade om en bråkig gäst så var det ett himla pådrag.
__________________
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-02-16 kl. 16:00.
Citera
2010-02-16, 18:55
  #2
Medlem
Herr Lindholms avatar
Tog nyss mitt medborgerliga ansvar och messade till Aftonbladets nyhetsrapportering, eller vad vi skall kalla det för. Märkligt att det inte finns minsta lilla sak om det än trots att det är kväll. Luktar högprofil.

EDIT: Håll ångan uppe. Skall nu hem och se NCIS.
__________________
Senast redigerad av Herr Lindholm 2010-02-16 kl. 19:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback