• 1
  • 2
2010-02-16, 14:09
Medlem
Befinner mej utomlands och behover lite svensk mat Finns det brunsas, lingonsylt, vilka kottbullar finns? Beratta om ni vet nan annan mat.
Citera
2010-02-16, 14:14
Medlem
Vet inte hur det ser ut verallt men p de IKEA som jag har varit p utomlands har man kunnat kpa allt frn svensk l till knckebrd, kalles kaviar och lite blandat godis sen hade de kttbullar i restaurangen ocks.
Citera
2010-02-16, 14:16
Medlem
CB4lifes avatar
Grejen med Ikeas mat r vll nd att det r mest svensk mat dr. Kttbullar med potatis och brunss har funnits nr jag t dr utomlands.
Citera
2010-02-16, 14:16
Medlem
Newbienews avatar
Se efter hr :
http://www.ikea.com/ms/en_IE/ikea_fo...of_sweden.html
Citera
2010-02-16, 14:35
Medlem
Harrypotheads avatar
Bor just nu utomlands s jag besker IKEA ganska ofta.
Kper endel ost, finns vsterbotten (stavning?), prstost, oboy, leksandsknckebrd, kaviar, lingonsylt, godis (daim, sta/salta fiska, ahlgrens mfl.), kttbullar (ungefr som mammascans) och mycket mer.
Beroende p hur alkohollagen r i landet kan ven sprit och l finnas. Hr finns OP Andersson, Rekordelig, Mariestads och mnga fler.

Det r i princip som en liten ICA-butik!
Citera
2010-02-16, 15:01
Medlem
wonderlands avatar
Ja de brukar ha uppsttning med kttbullar, ss och lingon. Saft, ost, godis, knckebrd, kalles, div "svenska" sser, skorpor..varierar skert mellan olika butiker.
Citera
2010-02-16, 15:09
Medlem
IRMEs avatar
Det finns flera olika svenska matrtter dr. Dock kan det vara att det serveras med pommes frites i stllet fr potatis om man inte sger till typ. Beroende p land skert.
Citera
2010-02-16, 15:14
Medlem
persiflages avatar
Svensk mat eller inte. Det finns i alla fall korv med brd som knullar i munnen s gott det r.
Citera
2010-02-17, 11:37
Medlem
morkfromorks avatar
Singapore har alltid kttbullar och lax p menyn. Vissa lokala rtter finns ocks som kycklingvingar, nudlar och currykyckling. I affren finns bl.a knckebrd, sill i burk, kalles kaviar och lakritssill.
Sprit finns alltid och kan handlar varje dag, de har OP, svenska snapsar, Spendrups Gold och till jul har de glgg och jull. De har till min fasa slutat ta i rtsoppa p burk.
Citera
2010-02-17, 15:50
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrypothead
Kper endel ost, finns vsterbotten (stavning?), prstost, oboy, leksandsknckebrd, kaviar, lingonsylt, godis (daim, sta/salta fiska, ahlgrens mfl.), kttbullar (ungefr som mammascans) och mycket mer.
Beroende p hur alkohollagen r i landet kan ven sprit och l finnas. Hr finns OP Andersson, Rekordelig, Mariestads och mnga fler.

Bor i Spanien och brukar ka till IKEA i Murcia men dr har de bara hushllsost. Vad jag inte skulle gra fr en bit vllagrad prstost p morgonmackan!
Citera
2010-03-04, 21:45
Medlem
Gidellas avatar
En kompis i Frankrike (som r fransk) brukar relativt ofta skicka ivg meddelanden till mig om att hon hittat diverse grejor p Ikea, och brukar d ocks frska ge dem rtta namnen p svenska...r rtt s skoj ibland hur hon fr till namnen...

Senast hon var dr hade hon tydligen hittat renktt.
Citera
2010-03-07, 21:08
Medlem
cammlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrypothead

Vad skoj
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här