Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-16, 02:21
  #1
Medlem
abc1221s avatar
Har du dött i en dröm eller är det verkligen så omöjligt som man brukar påstå att det är?

Jag har aldrig dött i en dröm, men vafan.. Det kan ju inte vara omöjligt att göra det tycker man.
Citera
2010-02-16, 02:23
  #2
Medlem
Hoya84s avatar
Vaknar alltid i samma ögonblick som jag dör. Drömmer dock väldigt sällan om det.
Citera
2010-02-16, 02:24
  #3
Medlem
Lyxkommunistens avatar
Jodå det har hänt! Eller alltså jag vaknar ju upp i samma ögonblick det händer men måste ändå hävda att det förekommit.
Citera
2010-02-16, 02:24
  #4
Medlem
abc1221s avatar
Tycker det är märkligt. Undrar varför det är så, men såg att det fanns andra trådar om det så ska inte gå in på det.
Citera
2010-02-16, 02:25
  #5
Medlem
abc1221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxkommunisten
Jodå det har hänt! Eller alltså jag vaknar ju upp i samma ögonblick det händer men måste ändå hävda att det förekommit.

Ja, men vaknar upp i samma ögonblick.. Hmm.. Men hinner du verkligen dö? Du hinner aldrig "känna" hur du är död va?
Citera
2010-02-16, 02:40
  #6
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Vaknar alltid i samma ögonblick som jag dör. Drömmer dock väldigt sällan om det.

Detta är det som hände(r) mig också i detta ögonblick.
Citera
2010-02-16, 03:29
  #7
Medlem
IPIMPs avatar
Inte alltid att jag vaknar upp direkt. Har drömt att jag har blivit skjuten och låg på marken och såg blodet rinna ut från huvudet. Bara låg där..
Citera
2010-02-16, 03:53
  #8
Medlem
blotarns avatar
Oftast vaknar man ju upp det ögonblicket man dör, fast ett par gånger har det hänt att jag sett mig själv dö i en dröm. Himla läskigt, men ändå väldigt befriande på samma gång.

Det värsta är ju dock när man drömmer att man faller, och vaknar upp i samma sekund som man slår i marken, och finner att man är 1mm från att ramla ur sängen.
Händer VARJE gång jag drömmer om att jag faller, VARJE GÅNG, så är jag faktiskt på VÄG att ramla ur sängen.
Läskigt.
Citera
2010-02-16, 03:59
  #9
Medlem
IPIMPs avatar
Ja det blir en lustig känsla i magen när man faller hehe. Har hört att det är för att man växer Uppenbar skröna dock..
Citera
2010-02-16, 04:27
  #10
Medlem
Infekterads avatar
Har som någon annan sa blivit skjuten och sen bara legat där och inte kunnat göra något, men jag har för det inte upplevt några sinnesförändringar som jag kan komma ihåg.

Så jag tror inte att man kan dö i en dröm, men samtidigt så har vi ju inte en aning om vad som händer när man dör vilket gör det väldigt svårt att veta om man dött i en dröm.

Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Oftast vaknar man ju upp det ögonblicket man dör, fast ett par gånger har det hänt att jag sett mig själv dö i en dröm. Himla läskigt, men ändå väldigt befriande på samma gång.

Det värsta är ju dock när man drömmer att man faller, och vaknar upp i samma sekund som man slår i marken, och finner att man är 1mm från att ramla ur sängen.
Händer VARJE gång jag drömmer om att jag faller, VARJE GÅNG, så är jag faktiskt på VÄG att ramla ur sängen.
Läskigt.

Jag vaknar nästan aldrig upp då jag slår i marken, det är läskigare!
__________________
Senast redigerad av Infekterad 2010-02-16 kl. 04:30.
Citera
2010-02-16, 05:06
  #11
Medlem
Var med om en ganska så allvarlig olycka i somras då jag var nära att sluta mitt liv som levande

Men till saken, för drygt 2 veckor sedan, drömde jag att jag dog då på platsen där olyckan skedde. Var riktigt jävla läskigt att se alla de omkring mig se hur jag sakta försvann, hur de stod omkring mig samtidigt som det blev svart i mina ögon. Därefter fick jag uppleva hur min chef kom hem till mina föräldrar och berättade att deras son omkommit i en olycka på jobbet.

Riktigt hemsk dröm Vet att jag hade gråtit i sömnen, fick se alla reaktioner från människor omkring mig, hur de tog situationen att jag var död. Kanske det mest jobbiga var att jag även fick se min begravning Jag har aldrig dröm så långt att jag dött, men detta var fan inte kul och jag vill aldrig mer drömma något sådant. Vaknade livrädd och mådde skitdåligt. Jävligt konstig känsla att vakna, vaknade jag i livet eller var detta efter döden
Citera
2010-02-16, 06:27
  #12
Medlem
illegalthoughtss avatar
Jag har oxå drömt att jag dött men vaknat upp i själva dödsögonblicket.
Förutom en gång...

Körde ihjäl mig med flit (dvs självmord)
Kom sedan tillbaka till min fru och kunde prata med henne.
Hon frågade typ varför, kan du inte få det ogjort.
Sen sa jag adjö och hon ville ge mig en kram.
Men det kunde hon inte för att jag var död.
Allt blev svart och sen vaknade jag.

Vet inte om jag vaknade direkt efter men det var svart ett tag...

USCH FY FAN VA DÅLIGT JAG MÅDDE!!!

Kan säga att jag är grymt rädd och har respekt för döden nu...
Skulle aldrig ta livet av mig iaf.

(tilläggas bör att jag hade varit inlagd för självmordsförsök månaden innan och mådde redan dåligt)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback