Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-24, 21:51
  #625
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Nu verkar det dock vara turisterna och de nya medborgarna i Thailand du hatar Blir så när ett ställe blir populärt att resa till. Drar till sig all världens pack.
Citera
2014-08-24, 22:32
  #626
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Jag är med på vad du säger.
Givetvis är det så på turistorter, men förr om åren var det endast skandinaver, Engelsmän och Aussies som besökte Thailand, tyckte mig knappt märka av engelsmännen förra resan till turistorten jag var, har de bytt ställe eller har de helt enkelt taskig ekonomi?

Hmm, jo nog har det blivit mer poppis. På både ont och gott.

Men under de senaste 6 månaderna jag varit där under förra och detta år så kan jag väl säga att det fortfarande går att hitta ställen som inte är så turisttäta. Men då blir det mycket Khao neaw eller hur det nu skrivs och het chili istället + att inte en kotte fattar engelska. Det är inte så lätt att vara farang... turister i massor eller folk som inte fattar vad man säger.

Men det är nog åxå (som du är inne på) inte rätt tråd för det.

Testa CM eller kanchanaburi, chaam var ju åxå (där jag nu var, lite ute i utkanten) ganska befriat från turister av olidligt slag. Men jag hade ju då en thailändsk dam som guide, vilket verkade fungera ypperligt på bland annat priserna jag behövde betala. Sen käkade hon ju som en häst men mest billiga saker så det blev inte många kronor till det heller. Motsvarade nån öl för mig på ett hak i BKK.

Inte alls dumt att ha om man nu reser i dom icke så turistiga ställena, för utan henne så hade jag nog klivit av tåget och inte på bussen som tog oss sista biten till gudvetevart vi var på väg i tron att jag redan kommit fram. Var ju nån tågurspårning längs banan så "alla av" mitt i alltihop. Och inte en kotte som snackade engelska.

Men, Thailand kanske har nått sin peak. Jag skall testa kambodja (och kanske vietnam) nu om en månad. Får se hur jag trivs där.

Men en sak jag kan hata Thailand för (om man nu skall skriva lite i trådens tänk) är ju allt jävla ris och nudlar. Sen är det nästintill hopplöst att få en bra pizza där åxå, och biff är ju bara ett lotteri. Har käkat en bra biff i Chiang Mai men resten är ju att gråta över, när jag blir sugen på riktig mat så längtar jag hem. Likförbaskat så åker jag ner igen om några veckor...
Citera
2014-08-25, 09:09
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hmm, jo nog har det blivit mer poppis. På både ont och gott.

Men under de senaste 6 månaderna jag varit där under förra och detta år så kan jag väl säga att det fortfarande går att hitta ställen som inte är så turisttäta. Men då blir det mycket Khao neaw eller hur det nu skrivs och het chili istället + att inte en kotte fattar engelska. Det är inte så lätt att vara farang... turister i massor eller folk som inte fattar vad man säger.

Men det är nog åxå (som du är inne på) inte rätt tråd för det.

Testa CM eller kanchanaburi, chaam var ju åxå (där jag nu var, lite ute i utkanten) ganska befriat från turister av olidligt slag. Men jag hade ju då en thailändsk dam som guide, vilket verkade fungera ypperligt på bland annat priserna jag behövde betala. Sen käkade hon ju som en häst men mest billiga saker så det blev inte många kronor till det heller. Motsvarade nån öl för mig på ett hak i BKK.

Inte alls dumt att ha om man nu reser i dom icke så turistiga ställena, för utan henne så hade jag nog klivit av tåget och inte på bussen som tog oss sista biten till gudvetevart vi var på väg i tron att jag redan kommit fram. Var ju nån tågurspårning längs banan så "alla av" mitt i alltihop. Och inte en kotte som snackade engelska.

Men, Thailand kanske har nått sin peak. Jag skall testa kambodja (och kanske vietnam) nu om en månad. Får se hur jag trivs där.

Men en sak jag kan hata Thailand för (om man nu skall skriva lite i trådens tänk) är ju allt jävla ris och nudlar. Sen är det nästintill hopplöst att få en bra pizza där åxå, och biff är ju bara ett lotteri. Har käkat en bra biff i Chiang Mai men resten är ju att gråta över, när jag blir sugen på riktig mat så längtar jag hem. Likförbaskat så åker jag ner igen om några veckor...

Ja, som jag sa så är detta nog inte rätt forumdel. Och nej jag hatar inte Thailand, och nej jag hatar inte folk som åker dit, bara jag slipper träffa araber/indier och en herrans massa östfolk. Jag har varit inne på Filipinerna till nästa resa, problemet är väl att man skaffat sig en "kärlek" där nere. Och hon förväntar sig att vi ska ses till vintern. aja nog om det.
Citera
2014-10-19, 04:39
  #628
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Bangkok Department of Special Investigation i Phuket för att rena upp bland thaiskräpet som blåser och hotar turister och locals dagligen

http://phuketwan.com/tourism/dear-ds...et-evil-18803/

Interpol har definitivt uppgifter att uppfylla i det dräggiga och kriminella Patong. Hög prostitution och grov narkotikahandel är vardagsmat i Phuket. Det finns idioter som onyanserat förnekar alla våra upplevelser i Thailand, men det bekräftar ju bara att vi har rätt.

Den som blånekar talar aldrig sanning, så det är istället i den här tråden vi får lära oss sanningen om Thailändarna.
Citera
2014-10-19, 06:09
  #629
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Den som blånekar talar aldrig sanning, så det är istället i den här tråden vi får lära oss sanningen om Thailändarna.

Härlig logik...

Alla som har fel har rätt för dom som har rätt "blånekar" det den som har fel säger

Säger du säger nej när jag påstår att människor lägger ägg måste det alltså vara så.
Citera
2014-11-18, 14:55
  #630
Medlem
aceton_batteris avatar
Hahah stämmer mycket bra...
Hur fräcka, giriga och efterblivna thailändarna är.. "my friend you" och "go to room you"
Alltså haha blir sne bara jag tänker på det..
Deras engelska är ju inte av bästa kvalite..
Haha läste nyligen att thai peoples iq are below global avarage.. lär ju stämma
Citera
2014-11-18, 15:31
  #631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceton_batteri
Hahah stämmer mycket bra...
Hur fräcka, giriga och efterblivna thailändarna är.. "my friend you" och "go to room you"
Alltså haha blir sne bara jag tänker på det..
Deras engelska är ju inte av bästa kvalite..
Haha läste nyligen att thai peoples iq are below global avarage.. lär ju stämma

Det är den nog, och dom brudarna som vill gå till ditt rum har typ sex års skolgång bakom sig, och sen ett par år på risfälten...
Citera
2014-11-18, 16:21
  #632
Medlem
aceton_batteris avatar
Det är väl mer dom inavlade djuren från myanmar och laos som gjort det..
Men visst, det finns thaihoror som jobbat på risfält när dom var yngre.. dock aldrig hört någon säga det.. att dom skulle hålla det inne pga skam tror jag inte.. då dom utan problem kan berätta både det ena och det andra utöver såna saker.. "i go yesterday with old man 60 year old"
Det verkar dom inte skämmas över
Detta är världens mest iq befriade människor som inte har någon koll på vad som sker ute i den vida världen..
Minns en gång i pattaya när jag frågade en tjej hur långt det tar att åka moppe till rayong.. vad är rayong svarade hon? Kan tillågas att det är en stad cirka 4 mil från pattaya..
Då frågade om hon precis kommit till pattaya eftersom hon hade så dålig lokal kunskap... nej då, hennes familj var därifrån och hon hade bott där hela livet..
Då får man liksom en liten glimt av hur grovt efterblivna dom är
Citera
2014-11-18, 16:36
  #633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceton_batteri
Det är väl mer dom inavlade djuren från myanmar och laos som gjort det..
Men visst, det finns thaihoror som jobbat på risfält när dom var yngre.. dock aldrig hört någon säga det.. att dom skulle hålla det inne pga skam tror jag inte.. då dom utan problem kan berätta både det ena och det andra utöver såna saker.. "i go yesterday with old man 60 year old"
Det verkar dom inte skämmas över
Detta är världens mest iq befriade människor som inte har någon koll på vad som sker ute i den vida världen..
Minns en gång i pattaya när jag frågade en tjej hur långt det tar att åka moppe till rayong.. vad är rayong svarade hon? Kan tillågas att det är en stad cirka 4 mil från pattaya..
Då frågade om hon precis kommit till pattaya eftersom hon hade så dålig lokal kunskap... nej då, hennes familj var därifrån och hon hade bott där hela livet..
Då får man liksom en liten glimt av hur grovt efterblivna dom är

Men du gillar att umgås med de retarda?
Citera
2014-11-18, 16:47
  #634
Medlem
aceton_batteris avatar
Varför måste alla på detta forum försöka leta fel och hitta på dryga svar till var och en?
Har bott här i några år så jag vet precis hur dom här människorna fungerar.
Vad ville du få sagt?
Var det nånting som hade med tråden att göra
Citera
2014-11-18, 16:53
  #635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceton_batteri
Varför måste alla på detta forum försöka leta fel och hitta på dryga svar till var och en?
Har bott här i några år så jag vet precis hur dom här människorna fungerar.
Vad ville du få sagt?
Var det nånting som hade med tråden att göra

Nej absolut inte, jag tycker det är strååååångt av dig att umgås med folk som du enbart ser ner på. Hur dåliga de är, och hur mycket det blåser turisten hela tiden, du har bott där nere ett par år nu?
Är du verkligen säker på det?
Hur ska du då driva in skulden här hemma på 180.000 kr?
__________________
Senast redigerad av Horknullarn 2014-11-18 kl. 16:56.
Citera
2014-11-18, 16:53
  #636
Medlem
aceton_batteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Men du gillar att umgås med de retarda?

Vem säger att jag umgås med dom?
Har väl knullat tjejer här och att man kommunicerar med varandra är faktiskt inte helt ovanligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback