2010-02-17, 18:00
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocero
Därför att du kan snabbfolda direkt och behöver inte invänta nästa hand utan den kommer sekunden efter. Så folk nöjer sig inte med vilka händer som helst utan foldar helt enkelt fram ett högt PP eller AK.

Är du blåst på riktigt?

Folk får ju inte oftare AA/KK för det. Och du kommer inte möta AA/KK oftare för det.
Citera
2010-02-17, 19:03
Medlem
Provoceros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
Är du blåst på riktigt?

Folk får ju inte oftare AA/KK för det. Och du kommer inte möta AA/KK oftare för det.
Jag menar att de väntar med spel tills de har foldat fram en tillräckligt spelhar hand, d v s har högre krav på sina starthänder än vid vanliga bord.
Citera
2010-02-17, 19:37
Medlem
dires avatar
Fy vad mycket riggsnack det är på fb. Sjukt jävla fiskigt.. Sluta lipa och acceptera att man blir utdragen då och då.. Själv har man inte vunnit en coinflip sen Dackefejden men inte fan är det nåt att hetsa upp sig över. Intala er istället att det jämnar ut sig över tiden (även om det är en krass försköning av sannolikhetsteorin bakom).
Citera
2010-02-17, 19:48
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Fy vad mycket riggsnack det är på fb. Sjukt jävla fiskigt.. Sluta lipa och acceptera att man blir utdragen då och då.. Själv har man inte vunnit en coinflip sen Dackefejden men inte fan är det nåt att hetsa upp sig över. Intala er istället att det jämnar ut sig över tiden (även om det är en krass försköning av sannolikhetsteorin bakom).

Det jämnar ut sig över tiden men du har inte vunnit en coinflip sedan dackefejden. Bra logik där!
Citera
2010-02-17, 19:50
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det jämnar ut sig över tiden men du har inte vunnit en coinflip sedan dackefejden. Bra logik där!

Vet du när dackefejden var då?

Vad jag försöker säga är att alla känner väl att de har otur i större utsträckning än tur. Det fungerar ju som bekant så de horribla utdragningarna ligger kvar i minnet, samtidigt som man legitimerar sina egna med att "det var väl på tiden att jag fick dra ut lite också". Med detta sagt bör tilläggas att en "bra" spelare ska bli utdragen mer än vad nämnda drar ut,
Senast redigerad av dire 2010-02-17 kl. 19:54.
Citera
2010-02-17, 19:50
Bannlyst
Citat:

Han kanske har lirat sedan juratiden.
Citera
2010-02-18, 00:37
Medlem
Provoceros avatar
Jag tror inte på att dire har spelat poker sedan Dackefejden
Citera
2010-02-18, 00:43
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocero
Jag menar att de väntar med spel tills de har foldat fram en tillräckligt spelhar hand, d v s har högre krav på sina starthänder än vid vanliga bord.

Det spelet blir ju lika dåligt som att göra det vid vanliga bord. De kommer ju blinda bort sig.
Citera
2010-02-18, 04:20
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarps
Det är ingen svårfunnen information. Logga in på Svenska Spels poker och läs vad som står om deras pokerklient, i det här fallet "Boss Media". Jag är själv nyfiken på om det är så att någon har läst liknande info om andra bolags pokerklienter.

Jag tar självklart med i beräkningarna att tex. på Svenska Spel förekommer en ganska stor mängd av "nybörjare" som inte lägger händer osv. och att det därigenom skapar ett visst överflöd av "onaturliga" utgångar på händerna. Även med det i åtanke så är utfallet på Svenska Spel uppenbart onaturligt.

Du får nog vara mer precis här. Jag loggade in och det står ingenstans något om att pokerklienten inte skulle ha en slumpvis deal. Du får bidra med ett direkt citat med källhänvisning. Tack på förhand.

Eftersom det inte är någon svårfunnen information så borde det vara en lätt sak att peka på var det finns.
Citera
2010-02-18, 13:04
Medlem
_Dante_s avatar
Som sagt.....Att det ständigt riggas med setups och individuella riggar för att röva hem rake är väl nu allmänt införstått....Tyvärr har man inte mycket till bevis att lägga fram då det riggas smart inom variansen gränser...Och sätts in varierande beroende på pottens storlek....

Går dock att lura vissa sajter på deras försigkommna riggar... "Welcome" riggen är ju allmän känd förekommande på de flesta sajter (Nyreggade konton får springa extremt bra ett tag som tack för visat intresse)....Fast en del kör även med "welcome back riggen" Vilket innebär att varje gång man vart borta från sidan ett tag (Det räcker inte med några dagar, 3-4 veckor minst) så får man sjuka medriggar ett par tre dagar....För att sedan fasas över till origgat en liten stund...... Innan en sinnessjuk motrigg sätts in för att med råge ta tillbaka vad man fick vinna i "välkommen tillbaka riggen"....Det gäller att logga ut när "welcomeback riggen" är över för att åter komma tillbaka efter några veckor....

Speciellt en sajt ägnar sig åt detta förfarande.... Det är lite som att med jämna mellanrum skörda kantarellstället för att sedan låta det stå på tillväxt ett tag...(efter det man lagt lite grenar och grejer över för att ingen annan ska hitta det )

Livegame is tha shit........Ifall man vill behålla sitt elitidrottsmannamässiga blodtryck och puls...
Citera
2010-02-18, 13:35
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Som sagt.....Att det ständigt riggas med setups och individuella riggar för att röva hem rake är väl nu allmänt införstått....Tyvärr har man inte mycket till bevis att lägga fram då det riggas smart inom variansen gränser...Och sätts in varierande beroende på pottens storlek....

Går dock att lura vissa sajter på deras försigkommna riggar... "Welcome" riggen är ju allmän känd förekommande på de flesta sajter (Nyreggade konton får springa extremt bra ett tag som tack för visat intresse)....Fast en del kör även med "welcome back riggen" Vilket innebär att varje gång man vart borta från sidan ett tag (Det räcker inte med några dagar, 3-4 veckor minst) så får man sjuka medriggar ett par tre dagar....För att sedan fasas över till origgat en liten stund...... Innan en sinnessjuk motrigg sätts in för att med råge ta tillbaka vad man fick vinna i "välkommen tillbaka riggen"....Det gäller att logga ut när "welcomeback riggen" är över för att åter komma tillbaka efter några veckor....

Speciellt en sajt ägnar sig åt detta förfarande.... Det är lite som att med jämna mellanrum skörda kantarellstället för att sedan låta det stå på tillväxt ett tag...(efter det man lagt lite grenar och grejer över för att ingen annan ska hitta det )

Livegame is tha shit........Ifall man vill behålla sitt elitidrottsmannamässiga blodtryck och puls...

Jag har två frågor till dig...

1 - Vad händer ifall 9 stycken personer reggar sina konton samtidigt och sätter sig vid samma bord och spelar 9max?

2 - Dina kunskaper inom programmering är inget att skryta med va?
Citera
2010-02-18, 13:38
Bannlyst
Citat:

Så tiden har ett slutdatum? BRA LOGIK DÄR!

Jävla ******* NI PÅ FB ÄR Så FUCKING DUMMA I HUVUDET!! ETT MIRAKEL ATT NI ENS KAN STARTA ERAN DATOR VARJE JÄVLA DAG SÅ EFTERBLIVEN SOM NI ÄR PÅ DENNA FORUMDEL!!

Höjj standarden på denna forumdel, ni kommer aldrig bli bättre på poker som ni tänker, söker ursäkter för era förluster ÖVERALLT, INSE att ni inte är bättre och FÖRSÖK bli bättre istället för att söka ursäkter till ta mig fan höger och vänster!

småbarn.
Senast redigerad av kaktuskruka 2010-02-18 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in