2010-02-15, 11:01
Medlem
_Dante_s avatar
Ni som inte tror på riggade pokersajter...Hur kommer det sig och varför?

Tror ni det är slumpen som gör att fisken iderligen får in sina hålstegar och två par på rivern.Samt att de lite mera skickliga utdragna spelarna systematiskt och efter ett mönster tillåts vinna tillbaka tillräckligt för att inte ruttna totalt och lämna hustlarna för gott.

Hur naiva är ni som tror att variansen kan se ut som den gör hela tiden utan att någon har ett finger med i spelet.

Har ni inte fattat att toppspelarna som ni railar är en priviligerad utsedd klick som ska hålla drömmen levande för den stora massan.

Dags att vakna nu gott folk!
Citera
2010-02-15, 11:04
Medlem
danitys avatar
Alla drar ut någon gång.
Citera
2010-02-15, 11:06
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danity
Alla drar ut någon gång.

Jaaa, NÅGON gång drar alla ut.....Annars vore det hela alldeles för uppenbart.
Citera
2010-02-15, 11:08
Medlem
DanteAlighieris avatar
Det som jag tycker är konstigt är att de alltid kan suga ut en...

Dessutom är chip leader i turneringar så jävla korrupta. De kan gå med i potten med vilken jävla hand som helst och vinna.
Citera
2010-02-15, 11:11
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Dessutom är chip leader i turneringar så jävla korrupta. De kan gå med i potten med vilken jävla hand som helst och vinna.

Men du har ju sagt själv att du som chipleader aldrig vinner nån jävla hand, hur kan du då stå för ett sådant resonemang?
Citera
2010-02-15, 11:13
Medlem
Maliks avatar
Asså jag plussar ju ibland så jag antar att det är riggat till min fördel liksom.
Citera
2010-02-15, 11:17
Medlem
Tallefjantens avatar
Citat:

pottodds, pushar någon med 1k marker blindsen är 300/150 och chipleadern har 49k t.ex. så är det rätt att syna imo. Åkte själv ur en billig turre igår när jag fick min bästa hand KJo efter cirkus 40-50 händer då chipleadern synar med 53off och träffar på rivern. Var väl en skaplig coinflip egentligen

Tror på rigg då och då men att hantera den är viktigast, det är ju inte så att du blir vinnande i längden genom att syna ner händer till showdown eller coinflippa pre
Senast redigerad av Tallefjanten 2010-02-15 kl. 11:21.
Citera
2010-02-15, 11:20
Medlem
pkrsLs avatar
För det första varför skulle riggen existera? för mer rake? snälla.....nej skulle inte vara värt för poker bolagen att riskera nått sånt:P dom drar in så äckligt mycket pengar som det är, dom behöver inte ge fördelar åt vissa spelare
Citera
2010-02-15, 11:23
Medlem
bonnlurks avatar
lol is enough
Citera
2010-02-15, 11:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjanten
pottodds, pushar någon med 1k marker blindsen är 300/150 och chipleadern har 49k t.ex. så är det rätt att syna imo. Åkte själv ur en billig turre igår när jag fick min bästa hand KJo efter cirkus 40-50 händer då chipleadern synar med 53off och träffar på rivern. Var väl en skaplig coinflip egentligen

Tror på rigg då och då men att hantera den är viktigast, det är ju inte så att du blir vinnande i längden genom att syna ner händer till showdown eller coinflippa pre

Jag betvivlar inte att man ska pusha där, men att bästa handen alltid får ge sig i de situationerna.
Citera
2010-02-15, 11:27
Medlem
Provoceros avatar
Citat:

Ja det där är ett intressant fenomen som jag har sett åtskilliga gånger. De som redan har en mäktig stack brukar lätt slå ut KK med J3 eller liknande händer. Min bror är säker på att det är systematiserat så att turneringen ska bli klar så tidigt som möjligt för att folk ska regga sig för en ny. Klart är iallafall att bolaget vinner på snabbt avklarade turrar.
Senast redigerad av Provocero 2010-02-15 kl. 11:32.
Citera
2010-02-15, 11:30
Medlem
Provoceros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkrsL
För det första varför skulle riggen existera? för mer rake? snälla.....nej skulle inte vara värt för poker bolagen att riskera nått sånt:P dom drar in så äckligt mycket pengar som det är, dom behöver inte ge fördelar åt vissa spelare
Den rike vill ha mer . Hur många bolagsdirektörer är inte oförskämt giriga och beredda att gå över lik för ännu större inkomster? Spelindustrin är en av de branscher där maffian alltid har haft ett finger med i grytan. Ifall de skulle bli påkomna så går de under jorden och byter spelplan. Ingen större skada skedd eftersom de måste räkna med sådant.
Senast redigerad av Provocero 2010-02-15 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in