2010-02-14, 13:55
Bannlyst
Varför har jag de aldrig svårt att göra affärer med invandrare? Jag har sålt massor.. bilar, telefoner, spelkonsoler.. u name it! och har alltid lyckats göra det rätt.. aldrig blivit erbjuden mattor eller pizzerior..
Jag tror problemet ligger hos dig..kompis
Citera
2010-02-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Blocket är för lallare, dvs blattar, dvs invandrare från mellanöstern. Har också vart med om liknande saker, sålde min jacka på Blocket och hade begärt 1500kr för den (billigt som fan men ville bli av med den snabbt) och så får jag ett mail där en blatte säger att han köper den för 400...

Något annat jag också undrar över är varför alla blattar inte skriver sina namn i annonsen utan istället skriver vad det är för annons.
svenskexempel:
Säljes: BMW 325
Säljare: Niklas Nordgren

blatteexempel:
Säljes: BMW 325
Säljare: BMW 325

Anledningen till att de gör så här är väl för att försäljarna ofta är som TS. Klart blatten tar fördel av att svensken inte vågar säga emot.
Citera
2010-02-14, 13:58
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
2. Tror du att vita och negrer har samma fysiska förutsättningar att springa 100 m på under 10 sek? Är du helt från vettet?
Det är inte semantisk rasism att känna till skillnaderna mellan raser din idiot...

(politisk, soclal) åskåd*ning som (i enlighet med vissa utrerade ras*teorier) kraftigt betonar rasens betydelse för samhället; strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement.

Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser, där vissa raser ibland tillskrivs moralisk rätt att härska över andra.
Citera
2010-02-14, 14:00
Bannlyst
Knivrånad var väl och ta i men ville bli av med Touchen och var väl rädd att han skulle dra sig ur, orkade inte bråka över 200 kr, så fattig är jag inte. Det var bara ett exempel. Orkar inte sitta och rabbla upp över 10 affärer..

Hur kan mina affärer gå så bra med Svenskar då ? Inte ett problem och då har jag säkert sålt 50 saker ? Allt från 100 kr till 10 000 kr.

Det är nåt fel på er invandrare, jag säger bara det.

Fan vad jag önskar att det bara bodde Svenskar i Sverige, hade tillomed inte ens klagat i avsaknaden på Kebab och Pizza och andra maträtter. Hade kunnat äta köttbullar och potatis resten av livet.

/Hits
Citera
2010-02-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmoo
Vadå knivrånad? Vem fan skulle knivråna dig för 200 kr på offentlig plats? Vågar du överhuvudtaget gå ut?
"Jag vill gå till ica och handla men jag kanske blir knivrånad, bäst jag stannar hemma."
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/av...at_4262395.svd
Citera
2010-02-14, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen

Tack, man vet aldrig. Jag är livrädd för invandrare. Vill fan inte dö 19 år gammal tack.
Därför tar jag inga onödiga risker över 200 kr..
Citera
2010-02-14, 14:08
Medlem
Lakroys avatar
Det jag uppfattar det hela som är att dessa invandrare gör någonting som heter prutar, och det är mycket vanligare i andra länder än vad det är här i Sverige.

Man kan alltid pruta och köpslå (från stora affärskedjor till blocketsäljare) och om man diskuterar ett pris säg att man pratar med någon som är intresserad att köpa en sak av en för 1000kr, träffar man sedan denna människa och denne säger "Du ska vi inte säga 800 istället" då kan du:

1. Lägga svansen mellan benen, kuva dig och säga okej (av rädsla/okunnighet/ointelligens etc...)

2. Säga att du inte säljer den ett öre billigare och om det inte passar så är det tack och hej.

Att du skulle bli rånad/mördad på allmän plats mitt på dagen är väldigt osannolikt!

Affärer verkar inte vara din starka sida heller, då det handlar om affärer så gäller det att ha skinn på näsan och använda sig av tips och tricks. Att säga "Hej hur mycket kostar det och få som svar 1000kr och sedan betala detta" är inte rätt sätt att göra affärer på, lär dig från judarna!
Citera
2010-02-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardisthestyle.com
Knivrånad var väl och ta i men ville bli av med Touchen och var väl rädd att han skulle dra sig ur, orkade inte bråka över 200 kr, så fattig är jag inte. Det var bara ett exempel. Orkar inte sitta och rabbla upp över 10 affärer..

Hur kan mina affärer gå så bra med Svenskar då ? Inte ett problem och då har jag säkert sålt 50 saker ? Allt från 100 kr till 10 000 kr.

/Hits

Men genom att ge honom dessa 200 kr så föder du beteendet. Tro fan han kommer idiotpruta nästa gång med nu när han märkte att det fungerade. Anledningen till att invandrare handlar som de gör är ju för att det fungerar. Det är ju likadant om du besöker deras kokoländer.

Svenskar har kommit längre i den mentala utvecklingen och beter sig inte lika primitivt, därför kan man bete sig som en mes och ändå få affären att sluta som man vill.

Poängen är att vi måste lära blatten att det inte lönar sig att vara ohövlig, i dagens sverige så gör det ju det.
Citera
2010-02-14, 14:12
Bannlyst
Lakroy:

Det är verkligen så jag gör affärer, jag har skinn på näsan om jag gör över nätet men just den dagen med ipoden hade jag ingen lust att tjafsa. Som sagt, är inte fattig och 200 kr gråter jag inte över, dom kan han ta till att köpa lite nudlar och ris till sina barn. Våra bidrag till dom är ju inte alltför mycket.

Ett exempel te.x, om man säger 3000 kr för en bil som ligger ute på blocket för 9 000 kr och är i bra skick. Är man normal då? ..

Eller 1500 kr för en Satio som är helt ny och kostar över 5 ny.

Idioter, ska skriva nåt främlingsfientligt tillbaka i varje email jag får på mina varor från och med nu.

/Hits
Citera
2010-02-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen

Tro fan att det händer, men ska han sluta ta ut pengar då? :S Vissa män låser in sina fruar i källaren med, betyder det att kvinnor inte ska våga bo med sin partner?
Citera
2010-02-14, 14:17
Medlem
fags avatar
Hahah, vilken jävla mes du är. "orkar inte tjafsa för 200 spänn". Dom lär ju tipsa varenda kontakt dom har att du är så jävla lätt att köra över i affärer.

Varför finns du? Det är väl bara att skita i dom och svara "nej, den blev precis såld" till dom du inte vill sälja till. Jävla riksmongo.
Citera
2010-02-14, 14:17
Bannlyst
schmoo..

Varför får jag känslan av att du är "ikke" Svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in