Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-13, 22:53
  #1
Medlem
hejsan! jag satt och tänkte på en sak! det här måste ha hänt det flesta män och kvinnor här inne!

tänk er ni dejtar en tjej/kille och ni är lite rädda men ni har börjat falla för den ni dejtar. sen kommer smällen. den ni dejtar tycker inte riktigt som dig, du kanske inte visat det fullt ut och han/hon tror inte du är intresserad eller så är dom osäkra själva och vet inte vad dom vill.

men fråga är finns det någon där ute som lyckats rädda en sån här situation till det bättre och issåfall hur gjorde ni? ringde ni och grät och bad på era knän? (hoppas inte) eller var ni tuffa och sa att det vore världens misstag om det slutade såhär och jag vill inte att det ska göra det. nu kör vi!

ni förstår vad jag menar! berätta om ni har några tips för denna situation!
Citera
2010-02-13, 22:56
  #2
Medlem
Ring för gud inte på bara knäna och be.. Det funkar aldrig! (Om de funkar är de av fel anledningar)

Va tuff och låt de gå lite tid så du får perspektiv på saker och ting, personen behöver uppenbarligen "space". Giv it.
Citera
2010-02-13, 23:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200lbs
Ring för gud inte på bara knäna och be.. Det funkar aldrig! (Om de funkar är de av fel anledningar)

Va tuff och låt de gå lite tid så du får perspektiv på saker och ting, personen behöver uppenbarligen "space". Giv it.

jag har inte sagt att det är jag som blivit utsatt. men duktig som du va listade du ut att jag iallafall råkat ut för detta!

nej böna och be har jag aldrig tänkt skulle funka. vänta är väll bäst men det måste ju finnas någon som lyckats få till en krok och fått in tjejen igen liksom!
Citera
2010-02-13, 23:07
  #4
Medlem
rillebancks avatar
Första grundregeln man kan tänka på är att handling betyder mer än ord.

Sen vad resultatet blir får man själv bestämma genom att handla på sitt sätt.

japp....
Citera
2010-02-13, 23:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillebanck
Första grundregeln man kan tänka på är att handling betyder mer än ord.

Sen vad resultatet blir får man själv bestämma genom att handla på sitt sätt.

japp....

så är det fan! bra sagt. synd bara att man alltid måste vara efterklok.
Citera
2010-02-13, 23:24
  #6
Medlem
Stahlhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoonkered
så är det fan! bra sagt. synd bara att man alltid måste vara efterklok.


Jo det är hemskt vad efterklok man kan vara ibland
Citera
2010-02-13, 23:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stahlhelm
Jo det är hemskt vad efterklok man kan vara ibland

Att vara efterklok är bara något bra tror jag, se det som ett litet intyg på att du kommer göra bättre ifrån dig nästa gång.
Citera
2010-02-14, 00:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 200lbs
Att vara efterklok är bara något bra tror jag, se det som ett litet intyg på att du kommer göra bättre ifrån dig nästa gång.

detta må dock vara djävulens påfund! fast bara i kärleksväg! i alla andra tillfällen är det bra att lära sig av sina misstag men när misstaget är att man förlorat en tjej så hatar jag att gå och fundera på vad jag kunde gjort bättre. är det slut så är det ju slut. och det enda man kan göra då är försöka komma upp ur brunnen! och därav tipsen!
Citera
2010-02-14, 15:44
  #9
Medlem
Det är väll bara att höra av sej till henne igen?
Citera
2010-02-14, 16:13
  #10
Medlem
56ks avatar
Det är svårt att försöka hitta en bra balans mellan att visa att man är intresserad utan att gå på för hårt.
Men det är individuellt hur folk tolkar handlingar.
I min mening är det bättre att vara på och visa att man verkligen menar det man säger/gör istället för att sitta passivt tyst och vänta ut och hoppas att personen i fråga förstår.
Sen finns det folk som tycker det är jobbigt när någon är på precis som det finns folk som tycker att det blir svårt med folk som inte visar något alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback