Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-12, 17:16
  #1
Medlem
För någon månad sedan började jag prata med en tjej på min gymnasieskola på msn. Det var jag som hade addat henne på både msn och facebook, för jag tyckte hon va väldigt söt! Men det var hon som började skriva för några veckor sedan och visa intresse (gissa om jag blev glad!). Vi skrev med varandra varje gång vi var inne och det fanns utan tvekan ett stort intresse från båda sidor. Förra helgen träffade vi varandra på "klubben"(vi visste redan innan att både skulle dit). Där hånglades det rejält och hon liksom jag var verkligen sugen, intresset växte ännu mer på båda sidor. Hon följde inte med mig hem, eftersom hon skulle ha 4 tjejkompisar som skulle sova hos henne, men vi tog iallafall följe en bit. Av någon anledning tog jag aldrig hennes nummer.. Det blev liksom bara inte av.

Men vi pratades vid på msn sen någon dag efter och har gjort det varje gång båda är inne och det finns fortfarande ett stort intresse från båda två. Så problemet är inte hur jag ska få henne att bli intresserad utan snarare hur jag ska behålla intresset och ta det hela vidare? Jag vill på något smidigt sätt ta hennes nummer(så vi sliper snacka på msn hela tiden)? Och så vill jag ju så småningom träffa henne! Där känner jag mig grymt osäker! hur ska jag fråga, ska jag vänta lite tills vi känner varandra ännu bättre ? Och vad ska vi göra? Som man gjort med alla sina tidigare tjejer, dvs: bara va hemma hos nån o kolla film?

Ps. Vi är båda ganska blyga. Vi stöter på varandra då och då i skolan men då blir det bara en stel hälsning, aldrig något mer.. Finns det nåt mer man kan göra i skolan, förutom att hälsa, finns ju ganska stor risk att det blir stelt!

Snälla förklara nu för mig hur man ska göra! vill inte klanta till det nu!
__________________
Senast redigerad av sp8018 2010-02-12 kl. 17:19.
Citera
2010-02-12, 17:20
  #2
Medlem
Öh, bjud ut henne? Eller vad som helst. Eller är det för moget för gymnaisekids?
Förstår inte problemet riktigt. Är väl bara att be om hennes nummer.
Citera
2010-02-12, 17:24
  #3
Medlem
KingMos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F4L
Öh, bjud ut henne? Eller vad som helst. Eller är det för moget för gymnaisekids?
Förstår inte problemet riktigt. Är väl bara att be om hennes nummer.

som han sa + att du bör styra det eftersom vad du redan gjort inte är hlava innne utan mer änså!
Citera
2010-02-12, 17:27
  #4
Medlem
Mr.Lis avatar
Nästa gång du konverserar med henne så ber du om numret helt enkelt? Det är 2010 goddammit... Gå och se Avatar eller något och hångla synkront med de blå indianerna så är villa, vovve & volvo inte långt borta!
Citera
2010-02-12, 17:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingMo
som han sa + att du bör styra det eftersom vad du redan gjort inte är hlava innne utan mer änså!

jo men måste ju ha nåt att erbjuda henne, vad ska vi hitta på? sen måste jag på nåt sätt få hennes nummer.
Citera
2010-02-12, 17:31
  #6
Medlem
marlicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
jo men måste ju ha nåt att erbjuda henne, vad ska vi hitta på? sen måste jag på nåt sätt få hennes nummer.

Du säger ju att du pratar med henne ofta, ni har redan hånglat. Det är ävl itne svårt att be om hennes nummer då? Bara säg att du vill ha det helt enkelt! Finns nog inget bra eller dåligt sätt att be om hennes nummer, hon blir säkert inte stött,förvånad eller något över att du ber om det.
Citera
2010-02-12, 17:33
  #7
Medlem
Det känns som att det inte behöver vara värsta grejen om man går i gymnasiet. Bjud över för film, klassiker. Om hon tror att hon är fin i kanten kan du ju bjuda ut henne och fixa henne efter det. En del tjejer känner ju sig mindre slampiga om man matar dom innan.
Citera
2010-02-12, 17:36
  #8
Medlem
gizmomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
jo men måste ju ha nåt att erbjuda henne, vad ska vi hitta på? sen måste jag på nåt sätt få hennes nummer.


Så som det ser ut finns det ömsesidigt intresse, visa att du är man och ta initiativ! Jag tror inte hon lär neka dig p.g.a. bristande intresse. Fråga om ni ska fika nån gång efter skolan eller nåt i den stilen, finns ju hur mycket som helst. Nästa gång ni båda ska ut och hon ska till samma ställe som dig kan du ju be om hennes nummer innan hon loggar ut? Lägligt tillfälle att fråga tycker jag!
Citera
2010-02-12, 17:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gizmoman
Så som det ser ut finns det ömsesidigt intresse, visa att du är man och ta initiativ! Jag tror inte hon lär neka dig p.g.a. bristande intresse. Fråga om ni ska fika nån gång efter skolan eller nåt i den stilen, finns ju hur mycket som helst. Nästa gång ni båda ska ut och hon ska till samma ställe som dig kan du ju be om hennes nummer innan hon loggar ut? Lägligt tillfälle att fråga tycker jag!

Problemet är bara att hon inte fyllt 18 så vi lär inte besöka samma ställe igen, vara bara ett undantag förra gången då det var lägre åldersgräns. Men jag vill verkligen lyckas med henne och få till det! vill inte vara passiv och inte visa intresse, men absolut inte vara för "på"... tror hon tänker ungefär likadant
Citera
2010-02-12, 18:06
  #10
Medlem
KingMos avatar
Fika?
Hemmafest?
Promenad?
En sväng på stan?
Bio?
Våldtäkt?
Filmkväll?
Biljard?
Bowling?
Kast med liten sten?

Om ni båda gillar varandra så spelar det knappats någon roll om vad ni hittar på!
Citera
2010-02-12, 18:24
  #11
Medlem
gizmomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Problemet är bara att hon inte fyllt 18 så vi lär inte besöka samma ställe igen, vara bara ett undantag förra gången då det var lägre åldersgräns. Men jag vill verkligen lyckas med henne och få till det! vill inte vara passiv och inte visa intresse, men absolut inte vara för "på"... tror hon tänker ungefär likadant


Jaså.. Ja men även om du tar initiativ för att träffa henne betyder det inte att du är för på henne. Vill du ha henne får du ju visa det litegrann och inte bara gå runt och invänta nåt.
Föreslå att ni gör något, du har ju fått flera tips här, och du kan ju bara be om hennes nummer. Jag tror knappast hon kommer ta avstånd från dig och tycka att det blir för mycket om du frågar om det?
Citera
2010-02-12, 18:28
  #12
Medlem
Som tjej vill man väl ha en kille som vet vad han vill. Be henne komma över. Eller vad som nu skall göras.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback