2021-09-12, 16:36
Medlem
Du skriver att ta något förgivet är en naiv inställning - att Vehbi och Remzi fick mat hos sin kompis. Om de har tillbringat hela dagen där så har de naturligtvis blivit erbjudna mat. Inte minst i den ringa åldern de var i 1997. Men glöm det, är mindre signifikativt - har inte alls med Jasminas försvinnande att göra.

Som du också vet så gäller det att ha starka bevis för att åtal ska väckas. Det finns det tyvärr inte. I alla fall inte tillräckligt med bevis för att få en fällande dom. Och ja, jag har pratat med polisen.

Jag har tidigare skrivit om Florijes sinnesstämning. Vid ett sådant trauma kan man ofta uppleva minnesförlust. Det är mer vanligt än ovanligt. Under de gångna åren har pusselbitarna fallit på plats.

Det jag håller med dig om är att det verkar ha tystats ner.

Har tanken slagit dig att en maktfullkomlig överhet kan vara inblandad i försvinnandet?
Citera
2021-09-12, 21:54
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanja45
Du skriver att ta något förgivet är en naiv inställning - att Vehbi och Remzi fick mat hos sin kompis. Om de har tillbringat hela dagen där så har de naturligtvis blivit erbjudna mat. Inte minst i den ringa åldern de var i 1997. Men glöm det, är mindre signifikativt - har inte alls med Jasminas försvinnande att göra.

Som du också vet så gäller det att ha starka bevis för att åtal ska väckas. Det finns det tyvärr inte. I alla fall inte tillräckligt med bevis för att få en fällande dom. Och ja, jag har pratat med polisen.

Jag har tidigare skrivit om Florijes sinnesstämning. Vid ett sådant trauma kan man ofta uppleva minnesförlust. Det är mer vanligt än ovanligt. Under de gångna åren har pusselbitarna fallit på plats.

Det jag håller med dig om är att det verkar ha tystats ner.

Har tanken slagit dig att en maktfullkomlig överhet kan vara inblandad i försvinnandet?

Vad gäller den maktfullkomlighet som du nämner, så ingår väl den isf kategorin: det ligger en hund begraven? It makes sense isf om det är som du säger att det har tystats ner. Men varför? Har Jasmina blivit offer för en pedo-liga eller något liknande?
Citera
2022-03-16, 15:08
Medlem
JSelwyns avatar
Undrade just om det blivit några framsteg vad gäller Jasmina's försvinnande sedan nytt folk kommit på plats hos Eksjö-polisen?

Har fortfarande en hel del funderingar vad som egentligen hände.

Att Jasmina inte dök upp vid sandhögen vid 20-tiden är väl så gott som klarlagt.

Snart 25 år sedan hon försvann. Detta måste få sin lösning!
Citera
2022-04-06, 19:16
Medlem
I dokumentären på tv 4 play Marianne från Norge som försvann för drygt 38 år sedan . En man där som befunnit sig på platser där barn försvunnit el misslyckade kidnappningsförsök. Marianne var 6 och tror den andra var 6-8 år . Mannen är avliden nu . Det jag funderade på var att denne man flyttade till Sverige senare . I Norge jobbade han och reste mycket över landet . Har inte hittat vart han tog vägen eller var han flyttade ? Denne man hade förkärlek att ta kort på små barn , han hade även en ” harmynt kompis som det sägs varit med enligt vittnen i något misslyckat försök att locka in små flickor till bilen . Jasmina försvann utan ett spår , iakttagelser, Marianne mitt på dagen m ett gångavstånd affären - hemmet ca 250 m spårlöst borta inte ett spår . En gul combi har sett i närområdet i Mariannes försvinnande och det är den ” misstänkte mannens bil . I dokumentär framkom det inte var denne man flyttade i Sverige , däremot som profilerare sa i dokumentär så slutar de oftast inte förrens de blir gammal sjuk eller dör . Någon som vet något om denna man och fanns det något / någon misstänkt person / bil i jasmin försvinnandet ? Mannen skulle varit i medelåldern på 80 talet och drygt 20 år senare knappast för gammal för att söka upp små flickor
Citera
2022-04-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
I dokumentären på tv 4 play Marianne från Norge som försvann för drygt 38 år sedan . En man där som befunnit sig på platser där barn försvunnit el misslyckade kidnappningsförsök. Marianne var 6 och tror den andra var 6-8 år . Mannen är avliden nu . Det jag funderade på var att denne man flyttade till Sverige senare . I Norge jobbade han och reste mycket över landet . Har inte hittat vart han tog vägen eller var han flyttade ? Denne man hade förkärlek att ta kort på små barn , han hade även en ” harmynt kompis som det sägs varit med enligt vittnen i något misslyckat försök att locka in små flickor till bilen . Jasmina försvann utan ett spår , iakttagelser, Marianne mitt på dagen m ett gångavstånd affären - hemmet ca 250 m spårlöst borta inte ett spår . En gul combi har sett i närområdet i Mariannes försvinnande och det är den ” misstänkte mannens bil . I dokumentär framkom det inte var denne man flyttade i Sverige , däremot som profilerare sa i dokumentär så slutar de oftast inte förrens de blir gammal sjuk eller dör . Någon som vet något om denna man och fanns det något / någon misstänkt person / bil i jasmin försvinnandet ? Mannen skulle varit i medelåldern på 80 talet och drygt 20 år senare knappast för gammal för att söka upp små flickor

Mannen som var intressant i Mariannes försvinnande flyttade till Sverige i mitten på -90 talet ! Han körde i Sverige en grå norsk reggad bil . Och det intressanta är att han flyttade till Götaland.Jasmine försvinner -97. Mannen var foto intresserad och objekten var barn . Han tros ha blottat sig och ev försökt kidnappa flera barn .
. Ännu en flicka försvann i Norge och av ett sammanträffande ca 200 m från den lägenheten han brukade hälsa på . Vittnen har sett mannens gula combi bil m ” takräcke och massa antenner ( han hade bilen i sitt jobb som privat ) denna bil var även synlig när Marianne försvann . Bilen han körde i Sverige var grå m takbox och norsk reggad . Kan en sådan bil varit synlig i trakten för Jasmina försvann ? Att en ev pedofil , mördare slutar med sina sjuka böjelser slutar knappast för att han flyttade till Sverige ,han kanske kände att Mariannes försvinnande blev så oerhört uppmärksammat i Norge så han gick under polisens radar och stack .Jakten på Mariannes mördare var sämre än usel och samtidigt var DNA och Pedofiler uppmärksammat som nu .
Citera
2022-04-07, 00:55
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Mannen som var intressant i Mariannes försvinnande flyttade till Sverige i mitten på -90 talet ! Han körde i Sverige en grå norsk reggad bil . Och det intressanta är att han flyttade till Götaland.Jasmine försvinner -97. Mannen var foto intresserad och objekten var barn . Han tros ha blottat sig och ev försökt kidnappa flera barn .
. Ännu en flicka försvann i Norge och av ett sammanträffande ca 200 m från den lägenheten han brukade hälsa på . Vittnen har sett mannens gula combi bil m ” takräcke och massa antenner ( han hade bilen i sitt jobb som privat ) denna bil var även synlig när Marianne försvann . Bilen han körde i Sverige var grå m takbox och norsk reggad . Kan en sådan bil varit synlig i trakten för Jasmina försvann ? Att en ev pedofil , mördare slutar med sina sjuka böjelser slutar knappast för att han flyttade till Sverige ,han kanske kände att Mariannes försvinnande blev så oerhört uppmärksammat i Norge så han gick under polisens radar och stack .Jakten på Mariannes mördare var sämre än usel och samtidigt var DNA och Pedofiler uppmärksammat som nu .
Allt är ju möjligt och visst Jasmina försvann på eftermiddagen. Sen vet jag inte riktigt hur man skall tolka att Jasmina försvann i trappuppgången (enligt mamman i boken "Sävsjöflickan"). Intressant dock i jämförelse med Marianne är den korta tidsaspekten på hur de två flickorna försvann. Har skrivit en rätt ingående sammanfattning här hur Jasmina försvann (också det taget från nämnda bok). Där det framkommer att Jasmina inte försvann enligt den officiella versionen.
Citera
2022-04-07, 15:34
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:

Jag tror samma man är involverad i åtminstone 3 fall:
(FB) Marianne Rugaas Knutsen försvann från Risør i Norge 1981-08-28
Flickorna Jasmina, Marianne och Therese har också många likhetstecken vad gäller utseende.
Citera
2022-04-07, 15:36
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Någon som vet vad uppklarningsprocenten för den här typen av brott är?
Citera
2022-07-20, 23:46
Medlem
Den är liten. Procentuellt vet jag tyvärr inte.

I nästa vecka är det 25 år sedan Jasmina försvann.
Citera
2022-07-21, 01:51
Medlem
JSelwyns avatar
Hoppas att det kommer en uppdatering nästa vecka eller i dess anslutning.

Det senaste (?) skall ju vara att Jasmina försvann i trappan. O då refererar jag till boken "Sävsjöflickan", skriven av Jasminas mamma.
Citera
2022-07-28, 05:02
Medlem
JSelwyns avatar
Idag är det 25 år sedan Jasmina Jasharaj försvann

Skänk en extra tanke för/till henne och hoppas att hon snart kommer hem.
Citera
2022-11-01, 16:09
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Idag är det 25 år sedan Jasmina Jasharaj försvann

Skänk en extra tanke för/till henne och hoppas att hon snart kommer hem.
Ulf Olsson var med i Sävsjö Brukshundsklubb när Jasmina försvann. Han använde sig av hund när han lockade Helen i Skåne. Han bodde utanför Eksjö har jag för mig, när Jasmina försvann. Här hade han en golden retiver jag var också medlem i SBK då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in