Citat:
Ursprungligen postat av
Tanja45
Då får du läsa boken en gång till.
Och tror du att det finns föräldrar vars barn har sina kompisar på besök mer eller mindre en hel dag där hemma utan att att låta dessa äta? Mig veterligen existerar inte sådana föräldrar.
Läs en gång till.
Ja, jag vet mycket...
Boken är ingen sanning iom att mamman inte har bemött det scenariot som rått i 20 år. Rätt svagt måste jag säga, nu när hon hade möjlighet till det. Se också nedan.
Sen får jag påminna om tidslinjen vad gäller pojkarna. Att ta något förgivet, är en naiv inställning.
Jag får lite Madeleine Mccann vibbar när jag tänker på det här ärendet dvs, man tänker inte på Jasmina. Ligger det en hund begraven?
Om man klarar av att skriva en bok där största behållningen var hur man fick en inblick i Kosovo och sen hur de kom till Sverige, då klarar man säkert av att förklara varför allting har vänts upp o ner. O det är klart, om man vill att spekulationer skall frodas (oftast felaktiga sådana), så är det ju bara att fortsätta på den inslagna vägen.
Det enda jag vill fokusera på är Jasminas bästa dvs veta vad som hände. Oavsett vem/vilka som är inblandade och utgång.
Dessutom måste man fråga sig, varför polisen i Eksjö inte har lämnat över detta ärende till Cold Case gruppen för Västra Götaland (i Göteborg). Någonstans måste ju polisen ha insett att det inte kommer längre. Har inte tillräckligt med resurser dvs någon/några som kan enbart koncentrera sig på Jasminas försvinnande under en längre period, med hänvisning till hur man kommit framåt i Helena Andersson Mariestad-ärendet.
Varför är det så mycket hysch hysch i Sävsjö gällandes detta när man börjar skrapa på ytan? Som jag varit inne på tidigare (flera år nu) så finns det någon "lokal förmåga" som ligger bakom detta eller kan det vara någonting mer tragiskt (i brist på bättre ord) bakom? Om AE är inblandat i detta, så har jag svårt att se att någon skulle vilja skydda AE.
Sen kan jag ju bara konstatera att du inte bemött mina frågor. Anmärkningsvärt med tanke på att du säger dig veta så mycket. Tänker framförallt på om du fört vidare det du vet till polisen? Det kan ju ej heller det vara så svårt att svara Ja/Nej på den frågan utan att gå in närmare på vad du vet, om du nu vet något alls av vikt?