2018-07-30, 20:54
Medlem
JSelwyns avatar
Vet inte om jag sagt det tidigare långt bak i tråden men säger det isf igen.

Det här ärendet är så misskött. Finns snart inga ord för det.

I andra yrken där man kör fast så låter man det gå vidare dvs man eskalerar frågan/frågorna och med detta menar jag att Cold-Case gruppen i Västra Götaland borde ha tagit över detta ärende för många år sedan. Det är klart och tydligt med det vi hitintills har sett (närmare bestämt inte sett) att polisen i Eksjö inte mäktar med att lösa detta ärende. Orsaken till detta kan vara många men mycket rädslan att erkänna att det har misslyckats. Vilket om man lämnade över ärendet till CC-gruppen skulle vara svart på vitt.

Jag är så gått som säker på att om man låter nya "ögon" titta på Jasminas försvinnande så skulle det vara löst inom ett år. Skulle gärna ta på mig den uppgiften om det så vore praktiskt möjligt. Lösningen finns i närområdet. Har skrivit om det tidigare att det med all förmodan är en "lokal förmåga" som ligger bakom Jasminas försvinnande.

För oss som läser om människor som försvinner är det inte alltför sällan som det är en förövare i dess närhet. Vilket jag är övertygad om så även i detta fall.
Bland den information som jag har inhämtat under åren så kan det också vara som så att Jasmina inte blev bortförd i "vanlig bemärkelse" utan där en olycka kan ha varit upprinnelsen till att Jasmina sen försvann (blev bortförd).

I vilket fall, så ber jag att Eksjö-polisen släpper detta ärende. Framförallt så att Jasminas anhöriga kan få reda på vad som hände/har hänt med Jasmina.
Citera
2018-08-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
GW surrar om att han är säker på vem som mördade Jasmina. Och att den personen just nu sitter inne för två mord.
Det torde väl vara Eklund han menar.

Läste GW:s nya självbiografi och där skriver han också i princip rakt ut att han är övertygad om att Eklund "begått ytterligare ett mord på en liten flicka några år innan han mördade Pernilla Hellgren. En uppfattning jag för övrigt delar med de poliser som är ansvariga för ärendet"

Editor: däremot har han en helt annan teori om mordet på Helena Andersson som förekommer i början av den här tråden.
Senast redigerad av mmmkay 2018-08-01 kl. 19:25. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-02, 22:46
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
Läste GW:s nya självbiografi och där skriver han också i princip rakt ut att han är övertygad om att Eklund "begått ytterligare ett mord på en liten flicka några år innan han mördade Pernilla Hellgren. En uppfattning jag för övrigt delar med de poliser som är ansvariga för ärendet"

Editor: däremot har han en helt annan teori om mordet på Helena Andersson som förekommer i början av den här tråden.

Vet inte om jag håller med dig/GW fullt ut. Visserligen så befanns sig AE i området men det skulle ha varit den 29:e. Alltså dagen efter.

Med den bakgrund/rykte AE har så finner jag det svårt att tro att folk inte skulle ha sett honom den 28:e också och såsom den som förde bort Jasmina och därmed anmält honom till polisen etc.

Det som jag har fått fram (eller brist på det) är att det fortfarande är mycket hysch hysch i Sävsjö om vad som hände. Det får ju en att tro att det finns folk som verkligen vet vad som hände. Vilket å andra sidan är min övertygelse att det finns en/flera som vet.
Citera
2018-08-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Vet inte om jag håller med dig/GW fullt ut. Visserligen så befanns sig AE i området men det skulle ha varit den 29:e. Alltså dagen efter.

Med den bakgrund/rykte AE har så finner jag det svårt att tro att folk inte skulle ha sett honom den 28:e också och såsom den som förde bort Jasmina och därmed anmält honom till polisen etc.

Det som jag har fått fram (eller brist på det) är att det fortfarande är mycket hysch hysch i Sävsjö om vad som hände. Det får ju en att tro att det finns folk som verkligen vet vad som hände. Vilket å andra sidan är min övertygelse att det finns en/flera som vet.

Vill bara säga ett stort tack till dig, att du bryr dig om detta fallet så mycket och är villig att utreda de själv om du fick chansen....finns få människor som dig i denna värld all respekt till dig!. Är själv alban och detta fallet påverkade oss otroligt mycket när det väl hände.

Tillbaka till fallet så är det troligen Eklund som mördat henne. Men vad som är helt sjukt är hur de kunde vara så många pedofiler på samma plats den dagen. Eklund, den där så kallande irländaren eller engelsmannen och Ulf Olsson. Alla tre hade gjort brott relaterat till barn....Ulf är jag lite osäker på men har för mig jag läste om det tidigare kan ha fel dock. Det är verkligen jobbigt när folk håller tyst om såna här händelser. Finns så många ledtrådar att jag inte heller förstår varför detta inte blev löst då de hände. Men såklart så var pedofilen Eklund inte så känd då. De här med Ulf's lägenhet som stank är väldigt skumt och att ingen kollade upp de eller larmade polisen om de gör en väldigt arg.

Hoppas varje dag hennes kropp hittas så att hon kan bli begravd ordentlig de allt man kan göra nuförtiden...hoppas. En annan sak som jag vill ha sagt, den här Eklund som klagade på hamburgare varje fredag. Det där bevisar hur man kan göra vilket brott som helst i Sverige och ändå ha de bekvämt inuti en cell. De här med Eklund vill att man överbevisar honom för att få fram ett erkännade är de sjukaste jag hört. Ondska som honom borde bemötas med mer ondska riktad mot honom denna gången. Då får man se hur snabbt han ger svar till vad som hände och var kroppen ligger men men....

RiP Jasmina må du vila i frid...hemsk värld vi lever i.
Citera
2018-08-28, 21:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

http://29juli1965.blogspot.com/

Citat:

"Det kom vittnesmål om att man sett en gråtande flicka vid campingplatsen vid Eksjöhovgårdssjön, som ligger bara några hundra meter från hemmet, att en flicka skulle ha gått in i en bil vid en matvarubutik som låg precis vid bostaden, att hon skulle ha setts vid Skärsjöns badplats - några kilometer därifrån och på en parkeringsplats i Nydala. Det verkar inte som om några av dessa vittnesmål har bedömts som helt säkra, men man har sökt där vittnena säger sig ha sett henne. Utan att finna något."
Citera
2018-09-05, 20:28
Medlem
Citat:

Skulle folk ha sett honom i Sävsjö, menar du? Vilka tekniska förutsättningar hade egentligen polisen att fastställa vilka som befunnit sig på orten den aktuella dagen? Den uppgiften måste vara betydligt lättare idag.
Citera
2018-09-06, 22:38
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Skulle folk ha sett honom i Sävsjö, menar du? Vilka tekniska förutsättningar hade egentligen polisen att fastställa vilka som befunnit sig på orten den aktuella dagen? Den uppgiften måste vara betydligt lättare idag.
Håller med dig att det var mer begränsade än idag. Jag kan sträcka mig så långt o säga att jag felformulerade. Det jag vill(e) ha sagt är att om folk nu hade sett AE då, så visst dom visste inte vem han var men det är ju inte helt ovanligt att folk flera år kommer på att: shit det var ju han/hon som jag såg den dagen. Visst, väldigt få om någon utanför AE's omgivning visste vem han var. Dock menar jag med tanke på vad som kommit fram många år senare så bör det ha väckt någon form av väckarklocka att "ja, det var han som jag såg".

Som vi alla vet så hyser väldigt många en stor avsky för AE och det även inom kriminella kretsar. Han är ju bland den gruppen interner som inte alls har någon rang osv.

Slutligen, och det med ovanstående i åtanke, så har jag svårt att tro att AE skulle vara/är den skyldige. Utan det är någon "lokal förmåga" som ligger bakom Jasminas försvinnande.
Citera
2019-01-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
Vill bara säga ett stort tack till dig, att du bryr dig om detta fallet så mycket och är villig att utreda de själv om du fick chansen....finns få människor som dig i denna värld all respekt till dig!. Är själv alban och detta fallet påverkade oss otroligt mycket när det väl hände.

Tillbaka till fallet så är det troligen Eklund som mördat henne. Men vad som är helt sjukt är hur de kunde vara så många pedofiler på samma plats den dagen. Eklund, den där så kallande irländaren eller engelsmannen och Ulf Olsson. Alla tre hade gjort brott relaterat till barn....Ulf är jag lite osäker på men har för mig jag läste om det tidigare kan ha fel dock. Det är verkligen jobbigt när folk håller tyst om såna här händelser. Finns så många ledtrådar att jag inte heller förstår varför detta inte blev löst då de hände. Men såklart så var pedofilen Eklund inte så känd då. De här med Ulf's lägenhet som stank är väldigt skumt och att ingen kollade upp de eller larmade polisen om de gör en väldigt arg.

Hoppas varje dag hennes kropp hittas så att hon kan bli begravd ordentlig de allt man kan göra nuförtiden...hoppas. En annan sak som jag vill ha sagt, den här Eklund som klagade på hamburgare varje fredag. Det där bevisar hur man kan göra vilket brott som helst i Sverige och ändå ha de bekvämt inuti en cell. De här med Eklund vill att man överbevisar honom för att få fram ett erkännade är de sjukaste jag hört. Ondska som honom borde bemötas med mer ondska riktad mot honom denna gången. Då får man se hur snabbt han ger svar till vad som hände och var kroppen ligger men men....

RiP Jasmina må du vila i frid...hemsk värld vi lever i.

Är mördaren Eklund fortfarande misstänkt för Jasminas försvinnande?
Citera
2019-01-04, 13:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Är mördaren Eklund fortfarande misstänkt för Jasminas försvinnande?
En googling bort:
KvP: Anders Eklund avförs från Jasmina-fallet
Citat:
"Det finns inte längre anledning att fullfölja förundersökningen beträffande Anders Eklund. På det utredningsmaterial som nu föreligger går det inte att bevisa att han har gjort sig skyldig till det nu aktuella brottet. Ytterligare utredning kan inte antas förändra bevisläget på ett avgörande sätt."
Citera
2019-01-07, 21:22
Medlem
JSelwyns avatar
Får väl upprepa det igen då.
Jag är inte alls övertygad att Eklund är inblandad i detta.
Nej, Jasmina har bortförts av någon med lokal kännedom.
Jag baserar det på att om AE hade varit inblandad och med tanke på att han är en av de mest avskydda personerna i Sverige (inkluderat på fängelserna) så borde det ha kommit fram vid det här laget.
Sävsjö är ett litet samhälle med runt 10 000 invånare där alla nästan känner alla.
Det är bara principer som gjort och Eksjöpolisens erkännande att det jobb de hitintills har gjort är allt annat än ett misslyckande som gör att fallet inte lämnats över till "Cold Case"-gruppen i Västra Götaland. Det här försvinnandet skulle kunna lösas inom ett halvår om man bara fick tummen ur - ja ni vet. O det är en person som bär ansvaret för det!!
Citera
2019-02-16, 18:49
Medlem
Det finns en sajt på Facebook som heter "Olösta svenska mord" där några snillen spekulerar om det här fallet och många andra. Nästan alla fiskmåsar där verkar övertygade om att Anders Eklund är skyldig.

Det finns dock några intressanta inlägg från en skribent:

Citat:
Enligt mina efterforskningar, så var brännugnen i det lokala slakteriet varm dagen efter att Jasmina försvunnit, trots att slakteriet hade haft stängt under natten. Kanske någon som haft tillgång till slakteriets nyckel som undanröjt bevis i brännugnen. Vet ej om polisen vet detta om den varma ugnen.

Citat:
Lokala slakteriet....? Där Jasmina bodd, eller lokalt hoa Eklund?

Citat:
där jasmina bodde

Citat:
Den dagen jasmina försvann, var hon själv i affären Vivo, föräldrarna höll koll på henne genom fönstret. Det var en man som gav henne pengar. Jag misstänker att den mannen fått upp ögonen för henne och följt henne under dagen och rövat bort henne så fort han fick chansen. Enligt föräldrarna var han en okänd man som de aldrig hade sett innan. Den mannen kanske bodde i en annan stad än Sävsjö och det förklarar varför Jasmina försvann från Sävsjö. Den mannen har polisen inte fått tag på. Man tycker ju att han borde ha kontaktat polisen för att liksom visa att han har rent mjöl i påsen. Men det har han inte gjort. Väldigt misstänkt beteende.
Citera
2019-02-16, 18:54
Medlem
Citat:
Får väl upprepa det igen då.
Jag är inte alls övertygad att Eklund är inblandad i detta.
Nej, Jasmina har bortförts av någon med lokal kännedom.
Jag baserar det på att om AE hade varit inblandad och med tanke på att han är en av de mest avskydda personerna i Sverige (inkluderat på fängelserna) så borde det ha kommit fram vid det här laget.
Sävsjö är ett litet samhälle med runt 10 000 invånare där alla nästan känner alla.
Det är bara principer som gjort och Eksjöpolisens erkännande att det jobb de hitintills har gjort är allt annat än ett misslyckande som gör att fallet inte lämnats över till "Cold Case"-gruppen i Västra Götaland. Det här försvinnandet skulle kunna lösas inom ett halvår om man bara fick tummen ur - ja ni vet. O det är en person som bär ansvaret för det!!

Hur kan du vara så säker på att det skulle kunna lösas inom sex månader om man bara gav sig tusan på det? Det låter otroligt enligt mig. Ingen kropp och inga tekniska spår och inga vittnen till mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in