Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-11, 20:57
  #1
Medlem
Nire431s avatar
Tjenare jag jobbar som bil rekondare och när vi tvättar bilen använder vi kallavfettning och shampo. Men har alltid handskar på mig typ som diskhandskar (haha) Men till min förvåning såg jag när jag kom hem att jag hade små sår/röda prickar på fingrar och lite på handen kanske ett 20-30 tal små på varje finger som syns om man tittar noga.

Är detta för att man fått avfettning på huden så den spricker / torkar ut / sårar.

Och kan det vara farligt ? låter kanske dumt men har ingen aning angående det vet bara att flera på jobbet fått det en fick ena byxbenet nerblött och hans ben torkade ut blev rött/vit. Men försvann sedan.

Tackar !
Citera
2010-02-11, 21:42
  #2
Medlem
Nire431s avatar
Ingen som vet något ang det?
Citera
2010-02-11, 21:46
  #3
Medlem
chainhearts avatar
Låter inte farligt i alla fall, men jag är ingen läkare eller liknande. Kanske det bara är någon form av utslag? Tror inte du behöver oroa dig.
Citera
2010-02-11, 21:54
  #4
Avstängd
Stoi!s avatar
allergi---`? Röda små fläckar på huden är "antigen" syfilis eller allergi--Just eftersom du arbetar med sådana starka ämnen så är allergi sannolikt. Huruvida du varit i Afrika och spänt på en apa kan vi bara spekulera ikring
Citera
2010-02-11, 22:01
  #5
Medlem
Nire431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
allergi---`? Röda små fläckar på huden är "antigen" syfilis eller allergi--Just eftersom du arbetar med sådana starka ämnen så är allergi sannolikt. Huruvida du varit i Afrika och spänt på en apa kan vi bara spekulera ikring



Hahaha...

Men grejen är ju då måste alla på jobbet vara allergiska emot kallavfettning för många som får små röda prickar samt han som hans ben blev helt vit/rött på. Tror nog bara för att det är så starka ämnen just för att ta bort smuts och inte så bra för huden =P. Ska nog dra ett gummiband runt handleden där handsken sitter inte så behagligt att ha utslag varje dag man har jobbat.
Citera