Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag har gett dessa massa finansieringsförslag i mitt inlägg från igår nångång.
Det var inga bra förslag eftersom de skulle sannolikt göra landet Sverige extremt fattigt. Läs och tänk över det Gromph skrev en vända till.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Men varenda finansieringsförslag skriker du och gromph sänker konsumtionen haha. Det är omöjligt att omfördela pengar ifrån dom privligerade 10-15% av befolkningen enligt mörkröda högern. Reversar man t om dom minsta värdelösa allians reformerna kraschar hela Sverige ner till zimbabwes nivå. Vilket skämt.
Ja det är iaf inte så enkelt som du tror. Höja skatter kan få totalt motsatt effekt, men det bortser du helt ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Enligt kurt-sune och gromph skulle Sveriges välstånd och ekonomi legat på primtiv djungelnivå nu efter sossarna härjat sen 1930-talet och omfördelat dom privligerades pengar till att bygga upp välfärden och öka skatttetrycket från typ 10% till 50% och därmed sänker konsumtionen för dom privligerade. I verkligheten blev det tvärtom.
Om det nu vore så bra med högre skatter, varför har man inte 100% skatt?
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Kurt-sune skriker som en stucken gris när han inte får se sina aktier och sparkapital växa och han vill ha MER och ingen skatt överhuvudtaget som en rovgirig primat.
Vad jag gör med mina privata pengar är min ensak. Köper jag bostäder och aktier för mina pengar så gör jag det.
Enligt mig kan vem som helst köpa både bostäder och aktier, men alla prioriterar inte sitt sparande som jag gör. Och det får stå för dom. Du ska inte fara och nalla på mina sparpengar med dina lortiga kommunistfingrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Det är det det handlar om i grund och botten. För spenderar detta överskott (som dom inte har rätt till) gör inte dessa 15%:arna av folket utan det läggs på hög.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag känner flertalet moderater och vet hur extremtsnåla och spartanska dom är och sitter ruvar på allt mellan 1- 5 millar och är sinnessjuka excentriska individer. Jag skulle nästan sjukdomsklassa dom moderater jag känner i medelklassen. Dom brukar även ha något slags medfött "entitlement" och förväntar sig något glassjobb, snygg tjej och glida på en räkmacka i livet och när det inte uppfyller sig för denna människa är så bortklemad och taskig attityd kraschar hela livet för denne och den ger upp allt.
För att bli rik måste man vara snål mot sig själv och spara mycket. Om det har med att vara moderat att göra eller inte vet jag inte.
Men en sak är säker och det är att kommunister vill till varje pris komma över andras surt intjänade sparpengar utan att göra ett skit. De riktiga bratsen alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Handlar man på LIDL när man har 5 miljoner, sitter och kollar på stremade piratfilmer med urusel kvalite och man knappt ser vad som är på skärmen och snålar på att bjuda kompisar på mat hemma hos en nångång eller låter farsan betala räkningar och man får hemma gratis vid 26 års ålder trots heltids jobb och 1 mille på banken är man sjuk och borde få vård.
att man handlar billigt är väl en av anledningarna till att man lyckats spara ihop fem millar från första början. Det är väl ett friskhetstecken snarare?
Själv har jag inget emot vare sig Lidl eller Willys etc. Jag handlar alltid där det är billigast och tittar på priserna. Och då är jag sjuk anser du?