2015-09-14, 21:45
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Årets mest hjärndöda citat. Helt jävla otroligt vad du inte lever i verkligheten.

Hahaha Inte bara jag som ser det alltså.

Mjölk likställs med bostäder. Skillnaden är att man kan välja bort mjölk om det bli för dyrt eller dra ner på det om efterfrågan blir för hög medans en bostad MÅSTE alla ha och har behov av. Det går inte välja bort.

För att fortsätta med kurt-sunes högerflumlinje: Han verkar dock ha glömt att majoriteten av skägginvandrarna som kommer är laktosintoleranta.
Citera
2015-09-14, 21:47
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
https://www.youtube.com/watch?v=N9jIBmnkOCI Här har du ett exempel på hur svenskar tvingas bort. Sen menar jag inte idag utan om framtiden. Höjs hyrorna har bara invandrare råd att bo då det är migrationsverket som står för kostnaden. Att du missat den biten är inte förvånande. Jag svarar på resten av ditt trams senare, nu ska jag sova.

Någon dag borde jag sätta mig ner med lite diagram och någon fin barnramsa så kan vi sitta ner och leka leken som kommer få lille kurtan att inse att jämföra mjölk med bostäder är som att jämföra regnskog med Ahlgrens bilar.

Här är senaste exemplet på svenskar som vräks för mena blatten ska flytta in:
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/studenter-tvingas-flytta-fran-boende-11994513.aspx
Citera
2015-09-14, 21:52
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jaha men då får du berätta var du hittar pengar till det i budgeten? Sossarna vill ju satsa 1 miljard per år senast. Hur mycket brist kan man få bort med det tror du?

Jag har gett dessa massa finansieringsförslag i mitt inlägg från igår nångång. Men varenda finansieringsförslag skriker du och gromph sänker konsumtionen haha. Det är omöjligt att omfördela pengar ifrån dom privligerade 10-15% av befolkningen enligt mörkröda högern. Reversar man t om dom minsta värdelösa allians reformerna kraschar hela Sverige ner till zimbabwes nivå. Vilket skämt.

Enligt kurt-sune och gromph skulle Sveriges välstånd och ekonomi legat på primtiv djungelnivå nu efter sossarna härjat sen 1930-talet och omfördelat dom privligerades pengar till att bygga upp välfärden och öka skatttetrycket från typ 10% till 50% och därmed sänker konsumtionen för dom privligerade. I verkligheten blev det tvärtom.

Kurt-sune skriker som en stucken gris när han inte får se sina aktier och sparkapital växa och han vill ha MER och ingen skatt överhuvudtaget som en rovgirig primat. Det är det det handlar om i grund och botten. För spenderar detta överskott (som dom inte har rätt till) gör inte dessa 15%:arna av folket utan det läggs på hög. Jag känner flertalet moderater och vet hur extremtsnåla och spartanska dom är och sitter ruvar på allt mellan 1- 5 millar och är sinnessjuka excentriska individer. Jag skulle nästan sjukdomsklassa dom moderater jag känner i medelklassen. Dom brukar även ha något slags medfött "entitlement" och förväntar sig något glassjobb, snygg tjej och glida på en räkmacka i livet och när det inte uppfyller sig för denna människa är så bortklemad och taskig attityd kraschar hela livet för denne och den ger upp allt.
Handlar man på LIDL när man har 5 miljoner, sitter och kollar på stremade piratfilmer med urusel kvalite och man knappt ser vad som är på skärmen och snålar på att bjuda kompisar på mat hemma hos en nångång eller låter farsan betala räkningar och man får hemma gratis vid 26 års ålder trots heltids jobb och 1 mille på banken är man sjuk och borde få vård.
Senast redigerad av slemhog 2015-09-14 kl. 22:03.
Citera
2015-09-15, 00:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Jag har gett dessa massa finansieringsförslag i mitt inlägg från igår nångång.
Det var inga bra förslag eftersom de skulle sannolikt göra landet Sverige extremt fattigt. Läs och tänk över det Gromph skrev en vända till.

Citat:
Men varenda finansieringsförslag skriker du och gromph sänker konsumtionen haha. Det är omöjligt att omfördela pengar ifrån dom privligerade 10-15% av befolkningen enligt mörkröda högern. Reversar man t om dom minsta värdelösa allians reformerna kraschar hela Sverige ner till zimbabwes nivå. Vilket skämt.
Ja det är iaf inte så enkelt som du tror. Höja skatter kan få totalt motsatt effekt, men det bortser du helt ifrån.

Citat:
Enligt kurt-sune och gromph skulle Sveriges välstånd och ekonomi legat på primtiv djungelnivå nu efter sossarna härjat sen 1930-talet och omfördelat dom privligerades pengar till att bygga upp välfärden och öka skatttetrycket från typ 10% till 50% och därmed sänker konsumtionen för dom privligerade. I verkligheten blev det tvärtom.

Om det nu vore så bra med högre skatter, varför har man inte 100% skatt?

Citat:
Kurt-sune skriker som en stucken gris när han inte får se sina aktier och sparkapital växa och han vill ha MER och ingen skatt överhuvudtaget som en rovgirig primat.
Vad jag gör med mina privata pengar är min ensak. Köper jag bostäder och aktier för mina pengar så gör jag det.

Enligt mig kan vem som helst köpa både bostäder och aktier, men alla prioriterar inte sitt sparande som jag gör. Och det får stå för dom. Du ska inte fara och nalla på mina sparpengar med dina lortiga kommunistfingrar.

Citat:
Det är det det handlar om i grund och botten. För spenderar detta överskott (som dom inte har rätt till) gör inte dessa 15%:arna av folket utan det läggs på hög.

Citat:
Jag känner flertalet moderater och vet hur extremtsnåla och spartanska dom är och sitter ruvar på allt mellan 1- 5 millar och är sinnessjuka excentriska individer. Jag skulle nästan sjukdomsklassa dom moderater jag känner i medelklassen. Dom brukar även ha något slags medfött "entitlement" och förväntar sig något glassjobb, snygg tjej och glida på en räkmacka i livet och när det inte uppfyller sig för denna människa är så bortklemad och taskig attityd kraschar hela livet för denne och den ger upp allt.

För att bli rik måste man vara snål mot sig själv och spara mycket. Om det har med att vara moderat att göra eller inte vet jag inte.

Men en sak är säker och det är att kommunister vill till varje pris komma över andras surt intjänade sparpengar utan att göra ett skit. De riktiga bratsen alltså.

Citat:
Handlar man på LIDL när man har 5 miljoner, sitter och kollar på stremade piratfilmer med urusel kvalite och man knappt ser vad som är på skärmen och snålar på att bjuda kompisar på mat hemma hos en nångång eller låter farsan betala räkningar och man får hemma gratis vid 26 års ålder trots heltids jobb och 1 mille på banken är man sjuk och borde få vård.
att man handlar billigt är väl en av anledningarna till att man lyckats spara ihop fem millar från första början. Det är väl ett friskhetstecken snarare?

Själv har jag inget emot vare sig Lidl eller Willys etc. Jag handlar alltid där det är billigast och tittar på priserna. Och då är jag sjuk anser du?
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2015-09-15, 09:34
Moderator
Diskussioner om Boverkets senaste förslag hänvisas till den här tråden:
(FB) Boverket: Alla nybyggda lägenheter i Sverige ska ges till invandrare

Diskussioner om överhettning och bostadsbubblor hänvisas till (FB) Bostadsbubbla i Sverige? eller annan specialinriktad tråd.

// mod
Senast redigerad av Siegfrid 2017-07-13 kl. 09:12.
2015-09-15, 11:24
Medlem
slemhogs avatar
Har eventuellt ett byte och bostadskö chans till en ännu billigare hyressubventionerade lägenheter nu. Endast 3500 kr för perfekta 39 m2 (Nästan 4000 kr lägre än motsvarande nyproduktion jag bodde i) och 3900 kr för 36 m2 i bromma i allmänyttan och med utsikt och balkong. Jag känner mig oerhört lycklig att eventuellt komma in i allmänyttans familjebostäder värme med hyressubvention och deras fina renoverade standard på sina lgh, oftast ny kyl, nylagda golv, fiberuttag monterat och säkerhetsdörr. Sossarnas samhälle och omtanke vill ge en ett drägligt och bra liv.

I am so happy Att bo hos kurt-sune och han gelikar med lidl handlar mentalitet gav mig senast depression, hälsoproblem, dålig standard och tjaffs.
Senast redigerad av slemhog 2015-09-15 kl. 11:26.
Citera
2015-09-15, 11:38
Medlem
GusFrings avatar
Citat:

lol, det är inte tack vare skatterna som Sverige blev rikt. En viktig orsak att det inte ser värre ut är för vi har färre ineffektiva regleringar som kompensation för de höga skatterna än många andra länder. Det är mer byråkratiskt krångel att starta företag i många andra västländer exempelvis. Och USA har t.e.x krångliga miljöregleringar vid produktion som tillverkare måste följa, som är dyrt, medan Sverige istället lägger på höga skatter på bensinen. Det senare är effektivare för alla. Vissa skatter har också sänkts för att rädda ekonomin. 1989 hade vi en bolagsskatt på 52 procent, idag ligger den på 22 % (http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skatt-pa-foretagande-och-kapital/Bolagsskatt/). Arvs- och gåvoskatt har tagits bort helt i Sverige sen 10 år tillbaka cirka.

Det bästa, som skulle generera mest välstånd, vore både låga eller obefintliga skatter och inga/väldigt få marknadsregleringar.
Citera
2015-09-15, 11:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Har eventuellt ett byte och bostadskö chans till en ännu billigare hyressubventionerade lägenheter nu. Endast 3500 kr för perfekta 39 m2 (Nästan 4000 kr lägre än motsvarande nyproduktion jag bodde i) och 3900 kr för 36 m2 i bromma i allmänyttan och med utsikt och balkong. Jag känner mig oerhört lycklig att eventuellt komma in i allmänyttans familjebostäder värme med hyressubvention och deras fina renoverade standard på sina lgh, oftast ny kyl, nylagda golv, fiberuttag monterat och säkerhetsdörr. Sossarnas samhälle och omtanke vill ge en ett drägligt och bra liv.

I am so happy Att bo hos kurt-sune och han gelikar med lidl handlar mentalitet gav mig senast depression, hälsoproblem, dålig standard och tjaffs.

Good for you, men alla i kön då som behöver komma in? Tänkte inte på dom? Räcker alla dessa lägenheter till alla som vill ha?
Citera
2015-09-15, 12:03
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Good for you, men alla i kön då som behöver komma in? Tänkte inte på dom? Räcker alla dessa lägenheter till alla som vill ha?

Vad bryr du dig om det, hyreshusägar direktörn? Du varken bor och kommer inte bo i hyresrätt. Du använder bara bristen som svepskäl för att rättfärdiga marknadshyror precis som svinet Björklund(som även vill endast ta bort reavinstskatten just nu såklart efter 150% ökningav priserna så 10-15% av befolkningen i sthlm får ut sina vinster och priserna stabiliseras på denna höga nivå och skapar etniskt isolat för gott)

Lösning: Minska invandringen med 90-95%, genomför mina reformförslag och bygg billigt storskalig, lite enklare med plastmatta som förr, sänk byggarbetarlönerna och kommunen ska inte sälja sin mark till marknads bubbelpris för hyresrättsbyggen. Sossarna har även gått ut att den som kan bygga billigaste hyresrätter kommer få bygga i fortsättningen. Sjukt bra att pressa konkurrensen inom byggsektorn och använda marknadskrafterna till sin bästa nytta
Citera
2015-09-15, 16:34
Medlem
spoilers avatar
"Asaad är inte ensam om att inte hitta någon lägenhet. Just nu finns det över 12 000 personer i landet som är kvar i Migrationsverkets mottagningssystem på grund av att de inte finns lägenheter.

/.../

I dagsläget väntar en nyanländ som fått uppehållstillstånd i genomsnitt 113 dagar på en lägenhet. Många har fått vänta uppemot ett halvår."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/svart-att-fa-bostad-for-nyanlanda

Hur länge får en svensk vänta?
Citera
2015-09-15, 19:04
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Asaad är inte ensam om att inte hitta någon lägenhet. Just nu finns det över 12 000 personer i landet som är kvar i Migrationsverkets mottagningssystem på grund av att de inte finns lägenheter.

/.../

I dagsläget väntar en nyanländ som fått uppehållstillstånd i genomsnitt 113 dagar på en lägenhet. Många har fått vänta uppemot ett halvår."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/svart-att-fa-bostad-for-nyanlanda

Hur länge får en svensk vänta?

Ett decennium enligt senaste mån statistik för lgh i farsta, sollentuna, blackeberg och bandhagen!!
Citera
2015-09-15, 19:11
Medlem
slemhogs avatar
.
Senast redigerad av slemhog 2015-09-15 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in