2018-09-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Vvs - montörer är viktigare än 'flum', alltså konst? Hur tror du världen var utan musik/film/böcker?

Uppenbarligen är VVS-montörer viktigare än flum. Annars skulle det väl inte vara brist på VVS-montörer eller bilreparatörer? Konst är vi inte utan. Det finns massvis av konst i alla de former tillgängligt för alla.

F.ö är det tydligen ingen brist på bostäder just nu, i vart fall inte i Stockholmsområdet. Det är svårt att sälja bostadsrätter och priserna går ner. Det är givetvis någonting som vi alla ska glädja oss åt.
Det är väl ingen nackdel att det ibland reas ut ex. blodpudding?

Se det positiva i det hela!
Citera
2018-09-04, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vem har sagt att världen ska vara utan musik/film/böcker?

Det tar tid och arrangemang och bli bra på konst. Om vi alla ska utbilda oss till 'VVS' yrkan, det skulle bli en jätte tråkig världen.
Citera
2018-09-04, 11:42
Avslutad
Citat:
Vvs - montörer är viktigare än 'flum', alltså konst? Hur tror du världen var utan musik/film/böcker?

Dålig. Men det rättfärdigar inte att en massa människor utbildar sig till det när arbetstillfällena är extremt begränsade och sedan klagar för att samhället inte löser deras begränsade ekonomiska situation.
Citera
2018-09-04, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Du får gärna spekulera i hur samhället ska ha råd att bygga bostäder åt alla som inte kan betala själv. En trea kostar i storleksordningen 4,5 miljoner att producera.

Jag har fått betala för min bostad, bostadskön är 6- 8 år så den vägen var utesluten. Varför ska jag betala 100% andra ska inte betala ens 0%?
Några kräver enorma subventioner. Dessutom att de andra ska betala, dels subventionen, dels sitt eget boende.

Total ekonomisk utjämning mellan de som har sparat lite själva och de som inte har det samt enorma mängder som vällt in i landet. Det känns extrem orättvist och extremt kommunistisk.

Giva folk möjlighet och bygga själv. Plats finns det gott om i Sverige. Det är bara ett politisk fråga om vilja.
Citera
2018-09-04, 11:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det tar tid och arrangemang och bli bra på konst. Om vi alla ska utbilda oss till 'VVS' yrkan, det skulle bli en jätte tråkig världen.

Vem har sagt att alla ska utbilda sig till VVS-yrken, du bara svamlar.
Citera
2018-09-04, 11:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Giva folk möjlighet och bygga själv. Plats finns det gott om i Sverige. Det är bara ett politisk fråga om vilja.

Du låter som Reinfeldt som flög över Sverige och konstaterade att det finns plats för en massa invandrare. Ja det finns mycket mark i norrland men vill folk bo där?
Citera
2018-09-04, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Dålig. Men det rättfärdigar inte att en massa människor utbildar sig till det när arbetstillfällena är extremt begränsade och sedan klagar för att samhället inte löser deras begränsade ekonomiska situation.

Eftersom samhället har på demokratisk vis har beslutat och ha ett kapitalistisk samhälle, där utbud och efterfråga gäller, då kan vi inte alla bli 'vinnare' på arbetsmarknaden, vad ska losers leva på då? Kolla sopphinkar, som jag sett folk göra numera?
Citera
2018-09-04, 11:56
Avslutad
Citat:
Vem har sagt att alla ska utbilda sig till VVS-yrken, du bara svamlar.

Det var ett exempel. Kunna vara annat oproduktivt. Som shareholders.
Citera
2018-09-04, 12:00
Avslutad
Citat:
Du låter som Reinfeldt som flög över Sverige och konstaterade att det finns plats för en massa invandrare. Ja det finns mycket mark i norrland men vill folk bo där?

Precis, det var Reinfeldt som jag hade i tanke, så något vettigt har han sagt Jag skulle flytta till norrland, den dag imorgon, om jag fick ett lite odlings lott och dyrka potatis på.
Citera
2018-09-04, 12:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det var ett exempel. Kunna vara annat oproduktivt. Som shareholders.

Hittills har du inte kommit med något vettigt i frågan alls. Det är ingen som har sagt att hon inte ska leka på teaterscenen men om det inte ger henne en vettig inkomst får hon själv ta konsekvenserna av sitt val.
Citera
2018-09-04, 12:24
Avslutad
Citat:
Hittills har du inte kommit med något vettigt i frågan alls. Det är ingen som har sagt att hon inte ska leka på teaterscenen men om det inte ger henne en vettig inkomst får hon själv ta konsekvenserna av sitt val.

Då vi är så oeniga om vilken samhälle vi vill ha, då kan vi inte komma vidare i diskussionen, du vill att vi ska utgå från status quo, jag vill ett annat samhälle.
Citera
2018-09-04, 13:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Då vi är så oeniga om vilken samhälle vi vill ha, då kan vi inte komma vidare i diskussionen, du vill att vi ska utgå från status quo, jag vill ett annat samhälle.

Så du håller inte med om att man måste ta konsekvenserna av sina handlingar, eller vad är det du inte håller med om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in