• 1
  • 2
2010-02-09, 23:51
Medlem
racerkatts avatar
Vissa är ju mer för att verkligen smaka och njuta av maten under en lång tid. Själv är jag mer en sådan som glufsar i mig. Självklart uppskattar jag god mat men kan jag inte äta mig mätt på max 20 min så känns det helt meningslöst att sitta och pilla med mat.

Vilken typ är ni?
Citera
2010-02-09, 23:53
Medlem
Roxzs avatar
Samma här. Slänger i mig maten. Gärna i mängder med. Dock mest med mat jag verkligen tycker om (vilket då nästan innebär allt... )
Citera
2010-02-09, 23:58
Medlem
Det är klart att jag kan låta ätandet ta tid när så är lämpligt. Men oftast föredrar jag att få det ur vägen, så snabbt som möjligt. Sådan är min ätstil.
Citera
2010-02-09, 23:58
Medlem
V.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
Vissa är ju mer för att verkligen smaka och njuta av maten under en lång tid. Själv är jag mer en sådan som glufsar i mig. Självklart uppskattar jag god mat men kan jag inte äta mig mätt på max 20 min så känns det helt meningslöst att sitta och pilla med mat.

Vilken typ är ni?

Jag äter det mesta som står till buds, då jag själv är usel rent ut sagt på att laga mat....jag älskar alla former av mat faktiskt. Gillar dock inte Torkade insekter (har provat), Sushi (rå fisk) eller ännu värre Surströmming (rutten fisk)

Äter som en gris & hinner knappt känna smaken innan portionen är nere i magen haha
5-10 minuter max tar en rejäl måltid att sväljas

Nä nu måste jag äta bara för att du nämnde mat
Citera
2010-02-10, 00:11
Medlem
machtons avatar
Uppleva maten i speed. Folk säger "men nu hinner du inte uppleva smaken". Enkelt svar och som jag oftast svarar är "jo.." eller "kvinna, spoke when spoken to!"
Citera
2010-02-10, 00:16
Medlem
BloodyDisgustings avatar
Jag kastar i mig maten alltför ofta. Men vid finare middagar eller restaurangbesök så brukar jag växla ner tempot.
Citera
2010-02-10, 00:26
Medlem
MadamMims avatar
Jag fullständigt våldtar maten.
Kan dra ut på morgonen för att handla, åka tvärsöver stan för en enstaka ingrediens, förbereda och laga maten, för att sedan vara klar vid midnatt.
Trist sen när man käkar upp allt i ett naffs, sådär att man känner sig tom och tänker "jaha" efteråt.
Citera
2010-02-10, 00:50
Medlem
Wzzys avatar
Slänger i mig maten, kommer det ett finger i mellan så är det risk att det blir uppätet. Brukar dock försöka sega mig som fan på restauranger. Brukar gå så där.. Värsta är väl att man oftast har hunnit dricka upp innan man är klar med själva maten.
Citera
2010-02-10, 09:31
Medlem
meepers avatar
Jag går emot trenden och beskriver mig själv som en långsamätare. Äta snabbt är bland det västa jag vet, speciellt om det är mat man lagt ned tid och ansträngning på. Nej, att lägga ned besticken mellan varje tugga, att tänka på hur maten faktiskt smakar och att låta måltiden vara en skönt lugn stund, det är min melodi.
Citera
2010-02-10, 09:40
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt

Vilken typ är ni?

*glufz* FTW, vem fan vill sitta och filosofera
Citera
2010-02-10, 19:23
Medlem
Mr Teks avatar
Beror helt på vad det är man äter, något slafs man rört ihop på kvällen brukar gå snabbt medan ett restaurangbesök eller "finmiddag" kan ta en del tid, är dock lite tråkigt om det går så sakta att maten hinner kallna
Citera
2010-02-11, 01:20
Medlem
Todeswalzs avatar
Oftast går det väldigt fort, beror lite på hur lättäten maten är och hur långt in i måltiden man har kommit. Ska man klämma ett halvkilo kött med tillbehör går det givetvis lite saktare mot slutet.

Personligen tycker jag inte att man kan njuta av maten om man inte äter ordentligt av den och därför är det ju så praktiskt som många säkert upptäckt att det tar en liten stund för maggen att fatta att man är mätt (~20min) så det är bara att stoppa i sig av det goda snabbt som fan. Dock gäller det att se till att man har en bra soffa till hands sen när paltkoman slår in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in