2010-02-11, 01:22
Medlem
jud3ns avatar
folk brukar kalla mig juden pga att jag äter så fort , och jag är alltid klar först!
Citera
2010-02-11, 02:19
Medlem
wonderlands avatar
Äter sakta, har alltid varit så. Speciellt om man samtalar med någon under tiden. Förutom när man är vrålhungrig då har ju nöden ingen lag.
Citera
2010-02-11, 04:26
Medlem
Trumpeters avatar
Vardagsmat äter jag nog lite för snabbt. Är det finare mat och lite större sällskap så äter jag långsammare
Citera
2010-02-11, 09:17
Medlem
TheGhostWhoWalkss avatar
Alla i min omgivning verkar tycka att jag äter fruktansvärt långsamt, men själv tycker jag nog att jag äter ganska lagom snabbt för det mesta. Jag kan verkligen inte förstå hur och varför folk kastar i sig maten! Det är ju inte ens gott. Nej, tacka vet jag att smaka ordentligt på varje tugga och ta sig sin tid!
Citera
2010-02-11, 18:43
Medlem
Flashbackssons avatar
Jag är olika beroende på miljö, när jag är ute och äter så har jag ett ganska långsamt tempo. Är man hemma själv så kan man dock gluffsa i sig en kebabpizza stup i kvarten och sen bara tänka,,,jaha. Sen beror det på fas i måltiden. Det tar inte så lång tid tills man ätit upp halva, då bromsas tempot. SÅ jag befinner mig i gråzonen och är lite av båda.
Citera
2010-02-11, 18:47
Medlem
Det beror ju på om man ska "smaka" eller inte. Har jag kokat makaroner vet jag ju precis vad som väntar, då är det gött att glufsa så att man blir av med skiten snabbt
Citera
2010-02-11, 18:47
Medlem
Knasibass avatar
Mat är äckligt, lika bra att slänga i sig det så snabbt man kan.
Citera
2010-02-11, 18:53
Medlem
Gidellas avatar
Brukar äta rätt så snabbt. En kvart max, sen är jag klar. Annat är det om det t.ex. är någon middag med gäster eller om man sitter med vänner. Då blir det ju lite roligare. Och även om jag gillar att laga mat och allt, så brukar det sällan ta lång tid för mig att äta upp den. Om jag är ensam alltså.
Citera
2010-02-11, 20:25
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Mat är äckligt, lika bra att slänga i sig det så snabbt man kan.
Stackars stackars människa, du går miste om ett av livets tre största nöjen
Citera
2010-02-11, 20:30
Medlem
DoktorDoktors avatar
Jag slänger i mig maten fort som fan och mellan tuggorna dricker jag kopiösa mängder vätska.
Men inte ens jag är ett djur rakt igenom och kan naturligtvis bete mig sofistikerat om situationen så kräver.
Citera
2010-02-11, 20:43
Bannlyst
För mig beror det på i vilken omgivning och vilket humör jag är i. Inte sitter jag och äter långsamt när jag kommer hem från praktiken och inte ätit på 8-10 timmar

Jag var däremot i Kroatien för några veckor sedan och där bjöds det på sex-rätters middag... Jag åt ganska sakta kan jag säga
Citera
2010-02-11, 21:31
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machton
Uppleva maten i speed. Folk säger "men nu hinner du inte uppleva smaken". Enkelt svar och som jag oftast svarar är "jo.." eller "kvinna, spoke when spoken to!"

Eller speak when spoken to. Ater nog ganska snabbt, savida situationen inte kraver annats; dvs jag ater sakta om jag ar pa fin restaurang eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in