• 1
  • 2
2010-02-09, 20:45
Medlem
Jag är övertygad om att inom 50 år kommer vi kunna läsa varandras tankar ifall vi vill, och jag tror inte vi kommer kunna hålla oss ifrån det. Vi kommer kunna se in i varandras huvuden på ett mycket konkret sätt. Hur kommer ett sådant samhälle se ut?
Citera
2010-02-09, 20:46
Medlem
jcm900mods avatar
Vi kommer inte prata med varandra, ett som är säkert.
Citera
2010-02-09, 20:50
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jag är övertygad om att inom 50 år kommer vi kunna läsa varandras tankar ifall vi vill, och jag tror inte vi kommer kunna hålla oss ifrån det. Vi kommer kunna se in i varandras huvuden på ett mycket konkret sätt. Hur kommer ett sådant samhälle se ut?

Tror knappast på det. Men om det nu blir så, så lär vi väl i alla fall få ett mer öppet och ärligt samhälle. Folk kommer väl sluta skämmas över saker också, jobbigt lär det bli i alla fall, usch.
Citera
2010-02-09, 20:53
Medlem
CB4lifes avatar
Man kommer säkert hitta något sätt som man kan stoppa andra från att läsa en tankar.
Citera
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:
Jag tror att det är svårt att skilja på en tanke och en process i hjärnan, så om man kan läsa tankar kan man också läsa "spänn höger arm". Så många tankar som jag tror rusar igenom den avlästes huvud plus mina egna tror jag är för många för att kunna hålla koll på.
Citera
Medlem
romeyos avatar
Ni behöver inte tro mig, men jag kan läsa andras tankar.
Citera
2010-02-09, 20:54
Medlem
Jag gissar att man kommer ha tankeläsningsfunktionen avstängd för det mesta. Bara de allra smartaste kommer ha den påslagen och de kommer bestämma. Hoppet står till att intelligensen är knuten till godhet.
Citera
2010-02-09, 20:56
Medlem
NameJudass avatar
Citat:

Lol, tveksamt. Isf skulle en sändare i hjärnan(eller liknande) troligtvis vara nödvändig.
Citera
2010-02-09, 21:02
Vi kommer att må betydligt bättre och få ett betydligt större förstående för Människan vilket leder till att vi blir...
Citera
2010-02-09, 21:13
Medlem
romeyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vi kommer att må betydligt bättre och få ett betydligt större förstående för Människan vilket leder till att vi blir...

Tvärtom...
Citera
2010-02-09, 21:21
Medlem
Withereds avatar
Har mycket svårt att tro att vi någonsin kommer kunna göra det, och i sådana fall så kommer vi givetvis veta ett sätt att ungå tankeläsning.

Håller förövrigt med om detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Nimportequi
Jag tror att det är svårt att skilja på en tanke och en process i hjärnan, så om man kan läsa tankar kan man också läsa "spänn höger arm". Så många tankar som jag tror rusar igenom den avlästes huvud plus mina egna tror jag är för många för att kunna hålla koll på.
Citera
2010-02-09, 21:35
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romeyo
Ni behöver inte tro mig, men jag kan läsa andras tankar.

Det finns många som påstår att de kan det, jag vill gärna tro på det men det känns rätt omöjligt. Men kanske är det just det som är haken också?

Hur som helst, att kunna läsa andras tankar, och samtidigt få sina egna tankar lästa av andra dagarna i ända, det hade nog varit både bra och dåligt. Jag tror samhället skulle bli helt annorlunda, mer förståelse för varandra och mindre förnekelse av sina egna dumma beteenden osv. Alltså mer tolerans och vidsynthet och så.
Vissa saker kommer nog vara sjukt jobbiga, men det baserar jag ju på min nuvarande anti-tankeläsningsvärldsbild. Kanske höjer man helt enkelt ribban markant vad gäller saker att skämmas över och vad som är normalt eller vansinne osv? Människan är sjuuuuukt bra på att anpassa sig och härda sitt sinne, jag tror vi skulle bli avtrubbade av att höra alla sjuka tankar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in