Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-08, 11:43
  #1
Medlem
exerds avatar
Då var man igång med ett nytt projekt igen.

Ska nu bygga ett ganska stort integrerat whiskyskåp.
Jag skulle vilja sätta ett galler för detta skåpet med gångjärn.
Har dock ingen aning om vart man specialbeställer ett snyggt galler i rätt storlek. Det behöver ju även vara ram på den för att lösa biten med gångjärn.
Citera
2010-02-08, 13:52
  #2
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Då var man igång med ett nytt projekt igen.

Ska nu bygga ett ganska stort integrerat whiskyskåp.
Jag skulle vilja sätta ett galler för detta skåpet med gångjärn.
Har dock ingen aning om vart man specialbeställer ett snyggt galler i rätt storlek. Det behöver ju även vara ram på den för att lösa biten med gångjärn.
Kul projekt. Ring valfri smidesfirma på din ort, så löser det sig nog. Glöm inte att återkomma med bilder!
Citera
2010-02-08, 14:29
  #3
Medlem
exerds avatar
Ja, utan ständiga projekt går jag under! =)

Återkommer såklart med bilder.
Citera
2010-02-08, 14:31
  #4
Medlem
exerds avatar
Förresten, är det någon som har en aning vad en galler kan tänkas gå på hos en smidesfirma?

pratar vi 1000 eller 10000?
Citera
2010-02-08, 16:40
  #5
Medlem
Priamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Förresten, är det någon som har en aning vad en galler kan tänkas gå på hos en smidesfirma?

pratar vi 1000 eller 10000?
Ring så många smidesfirmor du orkar så får du en uppfattning, istället för att en lallare här på FB häver ur sig en siffra
Citera
2010-02-08, 20:21
  #6
Medlem
woofers avatar
Att måttbeställa ett fönstergaller skulle gå på ca 5000:- för nått år sedan. Det är ju lite åt samma håll tillverkninsmässigt så det är nog inte en orimlig uppskattning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback