2010-02-10, 00:50
  #265
Medlem
Behovstyrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Det faktum att en enorm del av IQ-skillnaden försvinner när du låter samma människa (genetiskt sett) växa upp hos adoptivföräldrar säger väl en del. Jag utesluter inte att det finns en genetisk komponent, men jag tar det inte som en sanning förrän någon gjort en _bra_ undersökning.

Man skulle ju f.ö. kunna ta med 1800-talets Sverige i tabellerna på wikisidan och se var vi hamnar, troligtvis bland de Afrikanska länderna vad gäller såväl IQ som BNP.

Det må så vara. Men IQ är inte den enda dimensionen som är intressant. Fler saker spelar in:
- Hormoner/Sexualdrift
- Impulsivitet
- Förmågan att känna empati
- Moral
- Ansvarstagande

Dessa saker verkar också vara något som skiljer negern från den vita mannen, generellt sett.
Högre sexualdrift i kombination med bristande moral och förmåga att känna empati för sina medmänniskor gör att negern i större utsträckning begår sexualbrott. Samma sak kan man observera vad gäller negerns ansvarstagande i samband med att han gör en kvinna gravid. Ofta så lämnar negern den gravida kvinnan, han känner inget ansvar vilket leder till att kvinnan ofta får ta hand om barnet (barnen) själv. Det i sin tur resulterar i att barnen inte erhåller den manliga förebild som barn (och framförallt pojkar) behöver, för att bli vuxna trygga individer. Ska man dra det ytterligare ett steg så brukar brist på en fadersgestalt leda till negativa och destruktiva beteenden.

Cirkeln är på så vis sluten. Detta är inte ett problem avgränsat till enbart den afrikanska kontinenten utan förekommer överallt där negern väljer att slå rot. USA är ett utmärkt exempel på negerns ansvarskänsla för sin avkomma.

http://www.reuters.com/article/idUSN0419185720070614

The statistics also show that this burden falls more heavily on black children. Some 56 percent of black children lived in single-parent families in 2004, with most of those families headed by mothers. That figure compared with 22 percent of white children and 31 percent of Hispanic children.
__________________
Senast redigerad av Behovstyrd 2010-02-10 kl. 00:55.
2010-02-10, 01:11
  #266
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yobanyrot
Dessutom är det mycket hyckleri här bland trådens judehatare, då judar i stor utsträckning är pionjärer inom forskning och utveckling, som kontribuerat mycket till dagens sk "vita" värld och dess tekniska framsteg. Är ni ens medvetna om att ni stöder judiska forskningsrön när ni pratar om IQ, teknik, kapitalism och därigenom social välfärd?

Vem hatar någon?
Diskussionen gällde väl negern och jag ser inga paralleller med religion, judar, svarta och vita.
De svarta judarna lär ju vara en minoritet som heter duga om jag går lite ot.
2010-02-10, 02:50
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Embriaco
Verkar som ingen har länkat till denna chockerande dokumentär:

http://video.google.com/videoplay?docid=4540134202583442015#


Ja har nu sett filmen förbanat bra film,
den bästa dokumentär hitils
2010-02-10, 03:11
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le7xusan
Ja har nu sett filmen förbanat bra film,
den bästa dokumentär hitils

Ja alla borde verkligen se den filmen! Det är en film som verkligen kan skaka om människor och få dem att tänka till. Även för dagens avtrubbade publik så är den som ett slag i magen eller ett slag under bältet. Den borde visas för alla svenska gymnasieungdomar.
2010-02-10, 04:17
  #269
Medlem
V.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Behovstyrd
Det må så vara. Men IQ är inte den enda dimensionen som är intressant. Fler saker spelar in:
- Hormoner/Sexualdrift
- Impulsivitet
- Förmågan att känna empati
- Moral
- Ansvarstagande



Vi åsidosätter intelligenskvoten åt sidan och bryter ner detta lallandet i molekyler:

Varje person på denna planet har en s.k personlighetstyp (ej att förknippa med personlighetsstörning a la Paranoid/Schizo/Pyskopatliknande drag/Tvångssyndrom/osv...

*
Sexualdrift: Finns hos alla människor oavsett ålder/hudfärg/kön/"ras"/miljö - mer eller mindre aktiv.

*
Impulsivitet:
Av de 16st personlighetstyperna som finns - så föredrar vissa personer att leva "Spontant & flexibelt"
Medans andra föredrar struktur & absolut inte vill eller rent ut sagt inte vågar att "hamna utanför sin inrutade livsstil"

* Empati:
Empati är förmågan att "läsa mellan raderna" och tolka andras känslor, möjligheten att förstå och sätta sig in i andras känslor & agera därefter kan man säga.
Sympati är förmågan att känna genuint medlidande med andra människor.

En renodlad Psykopat har Empati gentemot andra människor, men saknar Sympati med andra människor, utöver sig själv.

*Moral

Vissa personlighetstyper har starka, grundläggande, moraliska värderingar & principer - "Känslopersoner"
Medans andra personer mer eller mindre medvetet "saknar" dessa starka, grundläggande, moraliska värderingar & principer.
De kör på "Logik & Objektivitet" istället.

*
Ansvarstagande:

Vissa personer föredrar att "ta saker & ting som de kommer utan att förbinda sig för mycket" - till sådan grad att uppgifter, stora som små "hamnar på is/inte blir av".

Medans andra personer föredrar att "ta ansvar & fullfölja uppgiften oavsett vad" - till sådan grad att t.o.m känslolivet och sociala relationer kan bli åsidosatta & lidande.



Citat:
Ursprungligen postat av Behovstyrd
Dessa saker verkar också vara något som skiljer negern från den vita mannen, generellt sett.
Högre sexualdrift i kombination med bristande moral och förmåga att känna empati för sina medmänniskor gör att negern i större utsträckning begår sexualbrott. Samma sak kan man observera vad gäller negerns ansvarstagande i samband med att han gör en kvinna gravid. Ofta så lämnar negern den gravida kvinnan, han känner inget ansvar vilket leder till att kvinnan ofta får ta hand om barnet (barnen) själv. Det i sin tur resulterar i att barnen inte erhåller den manliga förebild som barn (och framförallt pojkar) behöver, för att bli vuxna trygga individer. Ska man dra det ytterligare ett steg så brukar brist på en fadersgestalt leda till negativa och destruktiva beteenden.

Cirkeln är på så vis sluten. Detta är inte ett problem avgränsat till enbart den afrikanska kontinenten utan förekommer överallt där negern väljer att slå rot. USA är ett utmärkt exempel på negerns ansvarskänsla för sin avkomma.

Såvida varje enskild "Neger" i hela Världen inte har genomgått ett professionellt personlighetstest inom Psykiatrin & t.o.m blivit strängt förhörd av både Psykiatrisjuksköterska + Psykiatrisk Specialist under två timmar - så kan allt det där nonsens uteslutas mannen ;D
2010-02-10, 09:05
  #270
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Behovstyrd
Det må så vara. Men IQ är inte den enda dimensionen som är intressant. Fler saker spelar in:
- Hormoner/Sexualdrift
- Impulsivitet
- Förmågan att känna empati
- Moral
- Ansvarstagande

Dessa saker verkar också vara något som skiljer negern från den vita mannen, generellt sett.
Högre sexualdrift i kombination med bristande moral och förmåga att känna empati för sina medmänniskor gör att negern i större utsträckning begår sexualbrott. Samma sak kan man observera vad gäller negerns ansvarstagande i samband med att han gör en kvinna gravid. Ofta så lämnar negern den gravida kvinnan, han känner inget ansvar vilket leder till att kvinnan ofta får ta hand om barnet (barnen) själv. Det i sin tur resulterar i att barnen inte erhåller den manliga förebild som barn (och framförallt pojkar) behöver, för att bli vuxna trygga individer. Ska man dra det ytterligare ett steg så brukar brist på en fadersgestalt leda till negativa och destruktiva beteenden.

Cirkeln är på så vis sluten. Detta är inte ett problem avgränsat till enbart den afrikanska kontinenten utan förekommer överallt där negern väljer att slå rot. USA är ett utmärkt exempel på negerns ansvarskänsla för sin avkomma.

http://www.reuters.com/article/idUSN0419185720070614

The statistics also show that this burden falls more heavily on black children. Some 56 percent of black children lived in single-parent families in 2004, with most of those families headed by mothers. That figure compared with 22 percent of white children and 31 percent of Hispanic children.
Återigen en ganska tillrättalagd slutsats, det finns 1000 olika möjliga förklaringar men att säga att de är naturligt annorlunda är såklart enklast...

Vad gäller empati och moral så är de högst kulturella företeelser, går vi tillbaka några hundra år i tiden så hittar vi extremt grymma och oempatiska människor världen över. Vi har aldrig varit så empatiska som vi är idag.

Vad gäller "förmåga att kontrollera sig" så är jag skeptisk, finns det någon medicinskt påvisad skillnad i form av olika hormon-nivåer eller dylikt? En kulturell förklaring är ju kristendomen, att veta att man hamnar i helvetet eller blir lynchad om man knullar utanför äktenskapet gör att de flesta håller sig i skinnet. Vad jag vet finns ingen motsvarighet i "neger-afrika".
2010-02-10, 09:23
  #271
Bannlyst
Citat:
Såvida varje enskild "Neger" i hela Världen inte har genomgått ett professionellt personlighetstest inom Psykiatrin & t.o.m blivit strängt förhörd av både Psykiatrisjuksköterska + Psykiatrisk Specialist under två timmar - så kan allt det där nonsens uteslutas mannen ;D

Har du hört talas om statistiska samband? Måste du mäta varje enskild kvinna och man för att komma fram till att kvinnor är kortare än män?
2010-02-10, 09:26
  #272
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V.C
Vi åsidosätter intelligenskvoten åt sidan och bryter ner detta lallandet i molekyler:

Varje person på denna planet har en s.k personlighetstyp (ej att förknippa med personlighetsstörning a la Paranoid/Schizo/Pyskopatliknande drag/Tvångssyndrom/osv...

*
Sexualdrift: Finns hos alla människor oavsett ålder/hudfärg/kön/"ras"/miljö - mer eller mindre aktiv.

*
Impulsivitet:
Av de 16st personlighetstyperna som finns - så föredrar vissa personer att leva "Spontant & flexibelt"
Medans andra föredrar struktur & absolut inte vill eller rent ut sagt inte vågar att "hamna utanför sin inrutade livsstil"

* Empati:
Empati är förmågan att "läsa mellan raderna" och tolka andras känslor, möjligheten att förstå och sätta sig in i andras känslor & agera därefter kan man säga.
Sympati är förmågan att känna genuint medlidande med andra människor.

En renodlad Psykopat har Empati gentemot andra människor, men saknar Sympati med andra människor, utöver sig själv.

*Moral

Vissa personlighetstyper har starka, grundläggande, moraliska värderingar & principer - "Känslopersoner"
Medans andra personer mer eller mindre medvetet "saknar" dessa starka, grundläggande, moraliska värderingar & principer.
De kör på "Logik & Objektivitet" istället.

*
Ansvarstagande:

Vissa personer föredrar att "ta saker & ting som de kommer utan att förbinda sig för mycket" - till sådan grad att uppgifter, stora som små "hamnar på is/inte blir av".

Medans andra personer föredrar att "ta ansvar & fullfölja uppgiften oavsett vad" - till sådan grad att t.o.m känslolivet och sociala relationer kan bli åsidosatta & lidande.





Såvida varje enskild "Neger" i hela Världen inte har genomgått ett professionellt personlighetstest inom Psykiatrin & t.o.m blivit strängt förhörd av både Psykiatrisjuksköterska + Psykiatrisk Specialist under två timmar - så kan allt det där nonsens uteslutas mannen ;D

Vad har du för realation till negrer egentligen? När man läser det här befrar man det värsta. En av negerns egenskaper är att den är farlig för vita mäniskor. Läs på om Haiti hur negrerna slaktade varenda viting dom fick syn på så fort dessa fick chansen. Jag vill inte ha såna i mitt land, förstår du?

Du har nog nån sorts autism skulle jag tro. Ditt inlägg är minst sagt märkligt.
2010-02-10, 09:38
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V.C
Såvida varje enskild "Neger" i hela Världen inte har genomgått ett professionellt personlighetstest inom Psykiatrin & t.o.m blivit strängt förhörd av både Psykiatrisjuksköterska + Psykiatrisk Specialist under två timmar - så kan allt det där nonsens uteslutas mannen ;D

Det där som du skrev är tillräckligt för att visa vilken idiot du är.
2010-02-10, 10:17
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Återigen en ganska tillrättalagd slutsats, det finns 1000 olika möjliga förklaringar men att säga att de är naturligt annorlunda är såklart enklast...

Vad gäller empati och moral så är de högst kulturella företeelser, går vi tillbaka några hundra år i tiden så hittar vi extremt grymma och oempatiska människor världen över. Vi har aldrig varit så empatiska som vi är idag.

En kulturell förklaring är ju kristendomen, att veta att man hamnar i helvetet eller blir lynchad om man knullar utanför äktenskapet gör att de flesta håller sig i skinnet. Vad jag vet finns ingen motsvarighet i "neger-afrika".

Nej det finns inte 1000 möjliga förklaringar som är rationella och sannolika. Negrer existerar i många olika miljöer på jorden där det råder olika klimat, olika kultur, olika politiska styrelseskick, olika ekonomiska och materiella förutsättningar, olika religion och olika historisk kontext och bakgrund. Det som dock alltid är mer eller mindre konstant är negrernas beteende med mycket destruktivt och asocialt beteende, höga nivåer av vålds- och sexualbrott och mycket annat som är typiskt för negrer.

När den väl fungerande hjärnan ser detta så kommer den fram till att det inte är sannolikt att det är yttre omständigheter som ligger bakom negrernas typiska negerbeteende utan att det är något inom negern själv som ger upphov til beteendet. Exakt vad detta är och exakt hur dessa biologiska mekanismer fungerar vet vi kanske inte idag, men det behöver vi egentligen inte heller veta. Efter en rationell översyn av alla kända fakta så är den enda sannolika och logiska slutsatsen att orsakerna till den typiska negerproblematiken i första hand står att finna i negerns gener och biologiska konstruktion. Ännu mer sannolik och rimlig framstår denna förklaring efter att den fungerande hjärnan även har konstaterat att vissa andra grupper, som t.ex. östasiater, konsekvent beter sig helt annorlunda och skapar helt andra typer av samhällen, oavsett var de befinner sig på jorden och oavsett de yttre klimatmässiga, ekonomiska, kulturella och politiska förutsättningarna.


Citat:
Vad gäller "förmåga att kontrollera sig" så är jag skeptisk, finns det någon medicinskt påvisad skillnad i form av olika hormon-nivåer eller dylikt?

Ja det finns det.
__________________
Senast redigerad av Varnagel 2010-02-10 kl. 10:23.
2010-02-10, 10:34
  #275
Medlem
SFC1977s avatar
Negrer är snälla låt dom vara ifred.
2010-02-10, 10:37
  #276
Bannlyst
Citat:
Negrer är snälla låt dom vara ifred.

Nu är du väll i alla fall minst sagt fördomsfull och generaliserande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in