Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Spanien och portugal var under morisk välde i flera sekler och samma sak är det med greker som var under turkarna och detta vet alla som läst historia.Sydeuropeer har allid haft kontakt med nordafrikaner och mellanöstern sedan urminnestider så att vem som är vit är inte något du kan bestämma.Svarta afrikaner är olika precis som svensken inte är lik greken eller den typiske italienaren.Alla folkslag i världen är mer eller mindre blandade.Du är en typisk nordeuropeisk nasse som propagerar för ett germanisk rike som bara existerar i din fantasi och förövrigt så är rasforskningen lika död som nazityskland.
Pratade vi inte om raser nyss? Du har tappat bort mig helt.
Jag har aldrig sagt någonting annat än att många Sydeuropéer är svartmuskiga.
När jag pratar om vit så syftar jag naturligtvis främst på nord- och västeuropa men även på de vita folk som finns i Öst- och Sydeuropa. (Samt de ättlingar till Européer som finns i Sydamerika, Oceanien, Afrika och Nordamerika)
Rasforskningen "dog" för att politikerna ville att den skulle göra det, inte för att den var felaktig. Nu känns det dock som att vi glidit ifrån topic en aning.
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Jag har det antagligen, men det behöver inte betyda att jag har vit blod i mig. Jag tror att det bara förekommer olika "varianter" av afrikaner. Mina föräldrar och gammelföräldrar är negroida och det ser man på dem.
Mjo, du får ju tro vad du vill, men sanningen är naturligtvis en annan.