2011-02-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag påvisade att negrerna i Östafrika under 1400 år frekvent har rasblandat med araber. Har du några källor som påvisar att italienarna eller portugiserna har bedrivit en omfattande rasblandning med icke-vita så tar jag gärna del av dessa.

Men visst är det riktigt att greker, italienare och portugiser ofta är betydligt mer svartmuskiga än oss nordeuropéer.

Spanien och portugal var under morisk välde i flera sekler och samma sak är det med greker som var under turkarna och detta vet alla som läst historia.Sydeuropeer har allid haft kontakt med nordafrikaner och mellanöstern sedan urminnestider så att vem som är vit är inte något du kan bestämma.Svarta afrikaner är olika precis som svensken inte är lik greken eller den typiske italienaren.Alla folkslag i världen är mer eller mindre blandade.Du är en typisk nordeuropeisk nasse som propagerar för ett germanisk rike som bara existerar i din fantasi och förövrigt så är rasforskningen lika död som nazityskland.
2011-02-28, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Se där, du var ju inte särskilt anskrämlig, åtminstone inte för att vara icke-vit.
Du har definitivt kaukasiska drag. Ingen tvekan om det. Frågan är bara hur många generationer tillbaka det handlar om.

Jag har det antagligen, men det behöver inte betyda att jag har vit blod i mig. Jag tror att det bara förekommer olika "varianter" av afrikaner. Mina föräldrar och gammelföräldrar är negroida och det ser man på dem.
2011-02-28, 21:15
Bannlyst
Lampara:

Radera en del av dina PM, din inkorg är full.
2011-02-28, 21:16
Medlem
bobby123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Vad jobbigt att höra det där hela tiden. Alla tror att jag är mulatt, men jag är faktiskt hel svart.

Du är riktigt vacker.. Tycker du ser mer ut som att du var från Etiopien än Somalia..Men det kanske bara är jag.

Singel?
2011-02-28, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Spanien och portugal var under morisk välde i flera sekler och samma sak är det med greker som var under turkarna och detta vet alla som läst historia.Sydeuropeer har allid haft kontakt med nordafrikaner och mellanöstern sedan urminnestider så att vem som är vit är inte något du kan bestämma.Svarta afrikaner är olika precis som svensken inte är lik greken eller den typiske italienaren.Alla folkslag i världen är mer eller mindre blandade.Du är en typisk nordeuropeisk nasse som propagerar för ett germanisk rike som bara existerar i din fantasi och förövrigt så är rasforskningen lika död som nazityskland.

Pratade vi inte om raser nyss? Du har tappat bort mig helt.
Jag har aldrig sagt någonting annat än att många Sydeuropéer är svartmuskiga.
När jag pratar om vit så syftar jag naturligtvis främst på nord- och västeuropa men även på de vita folk som finns i Öst- och Sydeuropa. (Samt de ättlingar till Européer som finns i Sydamerika, Oceanien, Afrika och Nordamerika)
Rasforskningen "dog" för att politikerna ville att den skulle göra det, inte för att den var felaktig. Nu känns det dock som att vi glidit ifrån topic en aning.

Citat:
Jag har det antagligen, men det behöver inte betyda att jag har vit blod i mig. Jag tror att det bara förekommer olika "varianter" av afrikaner. Mina föräldrar och gammelföräldrar är negroida och det ser man på dem.
Mjo, du får ju tro vad du vill, men sanningen är naturligtvis en annan.
Senast redigerad av Straybullet 2011-02-28 kl. 21:20.
2011-02-28, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bobby123
Du är riktigt vacker.. Tycker du ser mer ut som att du var från Etiopien än Somalia..Men det kanske bara är jag.

Singel?

Haha, jag är inte ifrån Etopien.

Ja?
2011-02-28, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Lampara:

Och vad vill du mig nu då? Nu ångrar jag mig lite att jag la ut bilden på mig.
2011-02-28, 21:21
Medlem
Citat:
Vad jobbigt att höra det där hela tiden. Alla tror att jag är mulatt, men jag är faktiskt hel svart.

Du ser ut inte som de riktiga somalierna och just därför tror jag du har en förälder som är vit eller arab och jag själv känner väl till somalier.
2011-02-28, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Lampara:

Ska Tonaldin efterfråga lite interracial-porr?
Elaka tungor viskar om att du uppskattar sådant.
2011-02-28, 21:22
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartagena
Det är den filmens fel, att dessa felaktiga rykten om de kära folken kring medelhavet vunnit terräng bland neo-nazister. Det finns morer och det finns arier. Arier är brunetter punkt. Att sen nyansskillnaderna inte är så värst stora är en annan femma.

Har väl med pigmentering att göra.
Blir man inte utsatt för så mycket sol så ser man rätt ljus ut,men i afrika vore man nästan lika mörk som de andra.
2011-02-28, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avicenna
Du ser ut inte som de riktiga somalierna och just därför tror jag du har en förälder som är vit eller arab och jag själv känner väl till somalier.

Jag har definitivt ingen vit förälder. Det ni inte förstår är att inom den somaliska rasen så finns det många olika utseenden.
2011-02-28, 21:24
Medlem
bobby123s avatar
Citat:
Haha, jag är inte ifrån Etopien.

Ja?

Jo, det är vi alla faktiskt:

Ethiopia, oldest sites of human existence known to scientists today

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopia

Om du vill kan vi diskutera det mer över en drink imorgon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in