2011-02-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Att Mr.X som är vit har fått nobelpriset säger inte mycket om dig. Han kan faktiskt vara mer genetiskt besläktad med en blåneger än dig. Att ta åt sig äran för något som man själv inte har åstadkommit är bara patetiskt.

Men nu är evolution och utveckling mer än bara jaga djur och odla.
Vissa områden har krävt mer kreavitet för att öveleva p.g.a miljön. Exakt vad som har bidragit i detalj utvecklingen är väldigt svårt att sammanfatta i en enda tråd. Men dom flesta forskare är överens om att miljön har påverkat den tekniska utvecklingen i olika områden.

De sociala faktorerna påverkar mycket. En neger som lever i slummen har nog mycket svårare än en person som lever i ett finare område. Det är ingen slump att barn till akademiker skaffar sig akademisk utbildning än de som inte har föräldrar med akademisk utbildning.

Om jag är neger eller inte tillhör inte topic!

ha ha skrattar lite åt ditt inlägg. Så du är nere på individ nivå nu för att en neger är intilligentare än en vit white trash så är alla negrer det, ja ha ok. Jag och de flesta andra i den här tråden pratar om en ras som utgörs av miljoner individer inte enstaka individer.

Det har visat sig att de rikaste i världen inte är födda rika utan snarare fattiga.

Warren buffet kom från en fattig familj han är nu världens rikaste.

Ingvar kamprad kom från en vanlig familj är nu en av de rikaste.

finns ganska många exempel. så dina snyfthistorier om slum miljö stämmer nog inte.

Dina inlägg är kantade av kansek, nog troligtvis men mera. Med andra ord så är vi nere på åsikter och vad du tycker inte alls faktabaserat ett dugg. Du får ha vilka åsikter du vill och tro eller tycka vad du vill men skilj det från fakta och sanning men ingen här tar väl dig på allvar.

Om du är neger eller inte är högst relevant för det ger ett motiv till varför du argumenterar emot. Du har inte förnekat att du är neger samt försöker tala till deras fördel i den här disskussionen så ingen här tror väl något annat än att du är en neger, som försöker ha det till att du är gemställd med den vita rasen.

Fortsätt gärnam ed dina inlägg snart är den sista tvivlaren övertygad om att negern är totalt underlägsen i allt utom möjligtvis en del idrottsgrenar.
2011-02-02, 15:16
Medlem
Citat:
Att copy och pasta information och länkar som man inte har kompetens att analysera är inte fakta.
Ska man tro hårt på Severe och Badsector så är valar smartaste varelserna på jorden och europeer neandertalare.

Jag har använt den information som har postats. Det är allmämt vedertaget att IQ är inte beror på endast genetiska arvet. Min analys är korrekt och om den verkligen hade varit fel så hade det varit väldigt enkelt att motbevisa den.

Att tillhöra en grupp säger inte mycket om individen, det borde du veta som är så smart?

återigen en massa åsikter, Tror inte du vet vad skillnaden är mellan vad du tycker och vad som är fakta.

Återigen är du nere på individ nivå om jag är smart eller inte nej inte så smart men det finns det som är det i min ras, du kan nog inte säga det samma om din negerras.

De svarta är i majoritet över de vita ändå så har de inte lyckats med någoting oavsett i vilket land de bor i, du verkar ha lite svårt att se samband. Varför är alla våra förebilder vita allt du får lära dig i skolan är av den vita mannen. Om negrer är så bra varför är det ingen som tar efter dem ??
2011-02-02, 15:25
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av real beginner

Det har visat sig att de rikaste i världen inte är födda rika utan snarare fattiga.

Warren buffet kom från en fattig familj han är nu världens rikaste.

1) Bullshit!

2) Nej det gjorde han inte.

Håll dig till fakta om du skall tas seriöst för fan. Du skämmer ju ut oss "rasister"!
2011-02-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
1) Bullshit!

2) Nej det gjorde han inte.

Håll dig till fakta om du skall tas seriöst för fan. Du skämmer ju ut oss "rasister"!

Vad är bullshit? så kamprad var rik redan innan och warren buffet med aaa ok då är alla böcker om warren buffet fel, och du har rätt ok
2011-02-02, 16:41
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Vad är bullshit? så kamprad var rik redan innan och warren buffet med aaa ok då är alla böcker om warren buffet fel, och du har rätt ok

För att bli rik krävs inte att ,man är speciellt smart,däremot slug!!
En lite lägre iq tar dessutom bort vissa moraliska spärrar!!!
Vissa människor njuter av att lura andra människor och kan därigenom bli oerhört rika..
Har man pengar när man startar och är driftig med tveksam moral ,behöver man inte vara speciellt smart för att bli ännu mer förmögen..
Är man dessutom pigg på att jobba så kommer kulorna efter ett tag..
2011-02-02, 16:55
Medlem
brum brums avatar
Citat:

Ja "tjur-skit", det är precis det du levererar.

Ingvar Kamprad:

Citat:
Ingvar Kamprad växte upp på den småländska gården Elmtaryd i Agunnaryds socken i Ljungby kommun i Kronobergs län. Gården var den största i trakten och omfattade 450 hektar av huvudsakligen skogsmark. Hans farfars far (död 1890) var en förmögen godsägare i Altenburger Land i Thüringen. Hans farfar Achim Kamprad (död 1897) invandrade 1896 från Tyskland med sin hustru Franziska, kallad Fanny, samt sönerna Franz Feodor och Erwin Erich. Ingvar Kamprad är avlägset släkt med tyske fältmarskalken och rikspresidenten Paul von Hindenburg. Hans mor Berta var dotter till CB Nilsson, som drev en stor diversehandel i Älmhult. Under Ingvar Kamprads första levnadsår var familjen bosatt på Majtorp, en gård i Älmhult som modern fått i bröllopsgåva av sin far. ]

Låter som han e från tha hood ma nigga!

Warren Buffet:

Citat:
Warren Buffett was the only son of the Howard Buffett and Lelia Stahl. Leila worked as both a clerk and secretary and after her marriage has a homemaker and mother. Howard worked as an investment broker and spent four terms in Congress as a U.S. representative. He was elected to "Congress in 1942 with a pledge to keep FDR from "fasten[ing] the chains of political servitude around America's neck."

Shit vato!!! Ännu en urfattig "amerikanska drömmen saga"!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ingvar_Kamprad
http://beginnersinvest.about.com/cs/warrenbuffett/a/aawarrenbio.htm
http://ezinearticles.com/?Investor-Profile:-Warren-Buffets-Early-Years&id=228431
http://www.buffettsecrets.com/warren-buffett-biography.htm
2011-02-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Ja "tjur-skit", det är precis det du levererar.

Ingvar Kamprad:

Låter som han e från tha hood ma nigga!

Warren Buffet:

Shit vato!!! Ännu en urfattig "amerikanska drömmen saga"!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ingvar_Kamprad
http://beginnersinvest.about.com/cs/warrenbuffett/a/aawarrenbio.htm
http://ezinearticles.com/?Investor-Profile:-Warren-Buffets-Early-Years&id=228431
http://www.buffettsecrets.com/warren-buffett-biography.htm

Ja det står att hans / deras släktingar var rika Kamprads farfar, och det är synonymt med Ingvar med då va ?? har för mig att Invar sälde pennor för några cent som första affärerna. Varför tog han inte bara sin farfars pengar och startade ikea direkt.

Warren sålde med läsk när han var liten köpte 6 för 1 dollar eller var det var och sålde dem för 1 dollar och 10 cent eller nått sånt.

Du kan gärna hänvisa till var det står att Ingvar samt Warren fick 10 miljoner var och startade sina företag eller där det sår att de levde i överflöd så de inte visste var de skulle göra av pengarna.

Min farfarfarfarfarfarfarfarfars far var rikast i sin socken själv är jag fattig som fan. Men du har rätt om en släkting är rik så betyder det automatiskt att man själv är det.

och här är från wikipedia samma infokälla som du har Ingvar Kamprad började sälja tändstickor redan vid fem till sex års ålder och som tioåring cyklade han runt i bygden och sålde julglitter, fisk, tändstickor, med mera. Han grundade Ikea den 15 juli 1943 och det var ursprungligen ett postorder-företag utan några egna butiker. Möbelförsäljningen inleddes först 1947.

Men du har återigen rätt Kamprad var en idiot med flera miljoner på banken som han fått av sin farfar så sålde han ändå tändstickor för 1 öre eller vad det kan ha varit
Senast redigerad av real beginner 2011-02-02 kl. 17:20.
2011-02-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
För att bli rik krävs inte att ,man är speciellt smart,däremot slug!!
En lite lägre iq tar dessutom bort vissa moraliska spärrar!!!
Vissa människor njuter av att lura andra människor och kan därigenom bli oerhört rika..
Har man pengar när man startar och är driftig med tveksam moral ,behöver man inte vara speciellt smart för att bli ännu mer förmögen..
Är man dessutom pigg på att jobba så kommer kulorna efter ett tag..

I mina öron låter det som såssesnack. Varför är inte många fler rika då de flesta av befolkningen är inte längre sossar utan moderater och de flesta har en normal iq. Lura vad då lura antingen så är det olagligt och då kan de åka på straff eller så är det affärssinne. som te x kamprad.

Tror aldrig jag mött en intelligent människa som inte har på något sätt lyckats, om de sen skulle ha för mycket pengar kan de alltid ge bort dem. Du kanske kan ge lite exempel på vad du menar med lura på vilket sätt lurar Kamprad eller Buffet folk ?
Senast redigerad av real beginner 2011-02-02 kl. 17:25.
2011-02-02, 17:17
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Ja det står att hans / deras släktingar var rika Kamprads farfar, och det är synonymt med Ingvar med då va ?? har för mig att Invar sälde pennor för några cent som första affärerna. Varför tog han inte bara sin farfars pengar och startade ikea direkt.

Warren sålde med läsk när han var liten köpte 6 för 1 dollar eller var det var och sålde dem för 1 dollar och 10 cent eller nått sånt.

Du kan gärna hänvisa till var det står att Ingvar samt Warren fick 10 miljoner var och startade sina företag eller där det sår att de levde i överflöd så de inte visste var de skulle göra av pengarna.

Min farfarfarfarfarfarfarfarfars far var rikast i sin socken själv är jag fattig som fan. Men du har rätt om en släkting är rik så betyder det automatiskt att man själv är det.

Men är du dum i huvudet? De föddes inte in i någon fattigdom som du hävdade. Sen om de gillade att göra business från tidig ålder hör ju inte till saken. De var inte TVINGADE att göra det.

Sluta få det att verka som om de föddes i nån jävla favela och tog sig upp på toppen.

Att ingen GAV dem pengar till deras startade företag är inte heller något bevis på att de var fattiga. Herregud, get of my team!!
2011-02-02, 17:43
Medlem
servuss avatar
Jaha, om vi lämnar Ikea och koncentrerar oss på negrer igen

Citat:
Jag har använt den information som har postats. Det är allmämt vedertaget att IQ är inte beror på endast genetiska arvet. Min analys är korrekt och om den verkligen hade varit fel så hade det varit väldigt enkelt att motbevisa den.

Att tillhöra en grupp säger inte mycket om individen, det borde du veta som är så smart?
Du spekulerar bara. Det är lätt att visa att du har fel. Hade miljön stått för hela rasskillnaden i intelligens hade negrer som vuxit upp i vita familjer inte drabbas av den hämnande "negerkulturen" på samma sätt och visat upp samma intelligens som vita barn. Så är inte fallet. De har samma låga intelligens som vanliga familjer. Vidare förklarar inte miljö-argumenten varför mulatter är smartare än negrer, även de som bor som minoritet i tex Sydafrika eller Haiti.
Dessutom hade negerbarn i rikare familjer presterat som vita rika barn. I verkligheten presterar de allra mest välbeställda negerbarnen på lägre nivå än tom de fattigaste vita.
Här är en ganska bra grafisk representation:
http://liberalbiorealism.files.wordpress.com/2009/10/800px-1995-sat-income21.png?w=500
Iofs SAT.

Citat:
Går vi på individnivå så finns det alltid vissa skillnader. En del har bättre förutsättningar till att bli mycket bra stavhoppare. Nu pratar vi om den stora massan och inte om vissa individer som sklijer sig ur mängden. Alla ryssar hoppar faktiskt inte över 6 m. Om jag hoppade stav idag så är jag säker på att jag inte skulle klara 3 meter. Men om jag tränade lika mycket på stavhopp som Bubka så är jag säker på att jag skulle klara runt 5 meter. Skillnaden skulle minska helt klart.

Ja, 60-80% beror på det genetiska arvet. Det gentiska arvet är genrellt sett väldigt lika för dom flesta människor. Om vi bortser från de icke genetiska faktorer som påverkar IQ nivån så är skillnaden väldigt marginellt.

Om vi tar ett väldigt konkret exempel. Afrikanska pygméer kan inte bli lika bra höjdhoppare som samer, då pygméerna är väldigt korta. Det är det knappast någon som ifrågasätter. Västafrikaner är bevisligen bättre 100m:slöpare än andra. Detta är också genetiskt. Det finns ingen särskilt "100mskultur" som skulle kunna ge ett sådant övertag. Det är det heller inte någon som ifrågasätter.
Sedan kommer den kontroversiella biten. Negrer är lågintelligenta, aggressiva och kan inte upprätthålla ett särskilt civiliserat samhälle utan att det brakar samman. Ser man på negerstaterna spridda över jorden, oavsett miljö eller historia, oavsett kolonialism eller inte, så är det samma negerkaos, av varierande magnitud.
Vad är mest troligt? Att negrerna råkar ha oflyt och otur var helst de slår sig ner. Att oavsett förutsättningar präglas de av brottslighet, okunskap, misär och våld, av en slump. Eller, att det helt enkelt är i negerns natur att bete sig så? Det är ungefär som med romer. Är det så att romerna har otur och blir felaktigt anklagade för kriminalitet och allmänt dräggande i vilka länder de än bosätter sig i, eller är det helt enkelt så att "myten" om romer uppstår var helst de bor på grund av att det är så de beter sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Nash1
Tack. Min pappa är från USA och således en svart man. Jag tycker det är en oerhörd skillnad på svarta afrikaner och svarta afrikaner men ser ofta att dessa dras över samma kam. Min pappa är mycket populär och alla skiner upp när han kommer in på t ex ett Café och blir så glada att få testa sin skolengelskq med honom. Själv vet jag att många ändrar inställning till mig när jag säger att jag kommer från USA och inte Afrika(jo, jag vet att svarta människor kommer från Afrika, precis som den vite mannen kommer från Europa, men saker och ting förädras).
Varför skulle han vara svart för att han är amerikan? Förstår inte riktigt. Förövrigt är det knappast någon "oerhörd" skillnad mellan svarta amerikaner och svarta afrikaner. Tex vet vi ju sedan tidigare att var tredje svart amerikan förr eller senare hamnar i fängelse, jämfört med var 40nde vit. Det är knappast särskilt smickrande siffror.

http://www.guardian.co.uk/world/2003/aug/19/usa.garyyounge

Nu är förövrigt denna tråden den mest lästa på I&I, bortsett från vissa klistrade trådar.
Senast redigerad av servus 2011-02-02 kl. 17:47.
2011-02-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Neger känd från svensk tv åtalad för tortyrliknande rånöverfall

http://politisktinkorrekt.info/2011/02/01/tv-stjarnan-atalad-for-tortyrlikande-ranoverfall/

Nu igen? Han har ju tidigare under årens lopp figurerat i media pga rån, misshandel, skottlossning in genom ex-flickväns brevlåda, m.m.

Synd med tanke på att TV-serien var så väldigt fin och visade vilka fina varma och öppna människor icke-vita "flyktingar" från tredje världen är, och vilka rasister och perversa människor vita svenskar är.
2011-02-04, 13:46
Medlem
Arne.Negerforss avatar
Negern är väldigt territoriell och försvarar sina ägodelar frenetiskt och våldsamt (hur sedan dessa ägodelar införskaffats äro en annan diskussion, en som vi kan fylla spaltmetrar av kioskvältare). Många av er hånar och skrattar åt negern för dennes påstådda dumhet och evolutionära avvikelser men beskåda negerns sinne för innovation och improvisation:

http://www.youtube.com/watch?v=TifaFH9wteE

Notera hur negern utnyttjar till synes ordinära hushållsartiklar och förvandlar dessa till fullt funktionella stridstilltyg - tillräckligt för att klassas som Weapons of Mass Destruction av imperialistsionisterna som huserar bland de högsta hönsen i the US & A). Medan människor hade löst dispyter med ärorika och hederliga dueller man mot man är negerns stridsmetodik att dränka motståndet i antal.

Glöm inte att vi undervisas att tro att negern i US & A tillhör de lägre klasserna som upplever sådan lidelse och fattigdom att negern ej kan få mat för dagen, trots att vi här tydligt kan se att negern som kollektiv skulle anses överviktig...korpulent..bastant...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in