2018-11-06, 08:17
Medlem
Nej, jag hade tyvärr inte riktigt greppat rent fysiologiskt skillnad på högandrogent kontra lågt.
Blev nog lite lurad av ett inlägg på i tråden om nebido där någon påstod att det skulle vara dumt att trycka ner testot trots att han hade trt med nebido.
Men om jmf dbol så är den stora skillnaden att den höjer egenproduktionen under kur + att den sänker shbg?

Vissa mår dåligt på tbol under kur, borde inte sänkningen shbg göra att ökningen av det fria testosteronet väger upp den sänkta egenproduktionen?
Citera
2018-11-06, 12:45
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Nej, jag hade tyvärr inte riktigt greppat rent fysiologiskt skillnad på högandrogent kontra lågt.
Blev nog lite lurad av ett inlägg på i tråden om nebido där någon påstod att det skulle vara dumt att trycka ner testot trots att han hade trt med nebido.
Men om jmf dbol så är den stora skillnaden att den höjer egenproduktionen under kur + att den sänker shbg?

Vissa mår dåligt på tbol under kur, borde inte sänkningen shbg göra att ökningen av det fria testosteronet väger upp den sänkta egenproduktionen?

Nej, man kan inte uttrycka skillnaden mellan dbol och OT på det viset. Så länge HPG-axis hämmas, vilket det gör av alla AAS-preparat även om det är i olika mån, så kommer givetvis endogen testoutsöndring inte öka.
Dbol har ett avsevärt mycket högre androgent värde än OT (Dbol = 40-60 och OT = 6, testo ligger på 100). Värt att veta är att Dbol verkar uppvisa mindre affinitet till SHBG vilket betyder att dbol inte binder lika lätt till proteinet SHBG som t.ex. testosteron gör vilket medför en högre andel fri substans i blodbana och således mer effekt. Det spekuleras också följaktligen kring att en noterbart stor del av dbol's effekt är från s.k. "icke-receptormedierad aktivitet".

Vidare till att må illa på OT - detta är enbart aktuellt i kurer som enbart innehåller OT. Varför? Jo som jag förklarade handlar det om att det hämmar endogen testonivå men har så pass lågt androgent värde att den androgena aktiviteten minskar till en nivå som leder till sänkt välmående och allmän funktion i den manliga kroppen som givetvis vill vara androgen.
Sen märker jag att polletten inte riktigt trillat ner gällande affinitet. Detta betyder alltså att olika hormoner har olika stark bindnings- eller dragningskraft till olika proteiner såsom till exempel SHBG. Detta innebär att så länge testosteron finns i blodbanan så kommer testosteronet binda till SHBG eftersom att testosteron har ett avsevärt mycket högre androgent värde och således även högre affinitet till SHBG än vad OT har.
Är du med på hur det hänger ihop nu?

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-11-07, 10:03
Medlem
Tack nu fattar jag bättre.

Så vid kontroll i sjukvården är egentligen bara på shbg som kan avslöja att man går på tbol?
Hur är påverkan på östradiolet? Kan den trycka ner östradiolet när fria testot ökar när shbg sänks?
Citera
2018-11-08, 13:25
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Tack nu fattar jag bättre.

Så vid kontroll i sjukvården är egentligen bara på shbg som kan avslöja att man går på tbol?
Hur är påverkan på östradiolet? Kan den trycka ner östradiolet när fria testot ökar när shbg sänks?

Nej man kan inte se om en individ går på OT genom att mäta SHBG. Det finns dock sätt att ta reda på det men då genom screening för dopningspreparat.

OT hämmar inte östradiol. Om det finns mer fritt testo så är det snarare en ökning av östradiol som kan uppvisas eftersom mer fritt testo innebär mer testo för aromatisering vilket ger östradiol.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-11-12, 14:04
Medlem
Nej fast om mitt shbg plötsligt skulle sänkas ifrån över 200 till säg 70-80 så tror jag läkaren skulle bli misstänksam.

Läste om en kille som skrev att när han hade väldigt lågt shbg så var han tvungen att ha tätare intervall med nebido för att han ”förbrukade” mer testosteron då.
Låter fysiologiskt konstigt. Estern i nebido släpper väl inte ifrån sig mer testo för att man har lågt shbg? Det är väl bara att det är mindre som binds upp i shbg- proteinet.

Eftersom man får mer fritt testo finns väl en riskt för stegrande HB om man redan innan har problem med det?

Det är inte fel att köra armidex även på tbol om man har problem med för högt östradiol?
Citera
2018-11-14, 15:14
Medlem
Hej
1. Hur lång tid tar de för tbol att verkligen kicka in?
2. Ligger på en diet på en 2800 kcal, hur mycket kan ja gå ner på en cykel på 6 veckor?.
3. Är de möjligt att lägga på sig 4-6 kg lean gains? Vill inte se för bulkig ut vill ha lite mer tonad look?

Mvh alanya94
Citera
2018-11-23, 09:35
Medlem
Hur leverfarligt är tbol om man ifrån början har bra värden? Nu tänker jag 40 mg/dag i 6 veckor.
Dricker minst 50 cl starksprit varje helg och mina levervärden är fina. Tänkte naturligtvis inte dricka innan under och efter kuren.

Om man jämnför med att dricka alkohol.
Att dricka 50-70 cl sprit varje helg jmf med att kura 40 mg 6 veckor?
Citera
2018-11-25, 16:14
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanya94
Hej
1. Hur lång tid tar de för tbol att verkligen kicka in?
2. Ligger på en diet på en 2800 kcal, hur mycket kan ja gå ner på en cykel på 6 veckor?.
3. Är de möjligt att lägga på sig 4-6 kg lean gains? Vill inte se för bulkig ut vill ha lite mer tonad look?

Mvh alanya94
1. Jag tycker full effekt nås mellan 10-14 dagar.
2. Vad förbränner du per dag?
3. Hur länge kurar du? Vad för övriga prepp kör du? Är ju omöjligt att svara på utan någon fakta gällande din situation.
Citat:
Hur leverfarligt är tbol om man ifrån början har bra värden? Nu tänker jag 40 mg/dag i 6 veckor.
Dricker minst 50 cl starksprit varje helg och mina levervärden är fina. Tänkte naturligtvis inte dricka innan under och efter kuren.

Om man jämnför med att dricka alkohol.
Att dricka 50-70 cl sprit varje helg jmf med att kura 40 mg 6 veckor?
Givetvis beror det på hur din lever svarar på alkohol samt oral turinabol. Finns ju ett skräckexempel på en kurrapport på f12, där han sabbade sin lever av en standard OT kur 50/50. Bör ju varit fel på levern sedan innan och att den därav inte klarade av den ökade stressen från OT. Därav bör man utföra hälsokontroller när man kurar.

Är omöjligt att jämföra så som du vill göra. Men du behöver inte oroa dig såvida du är medveten om symtomen för allvarliga biverkningar. En hälsokoll så du ser att värdena för organen är okej skulle jag göra några veckor in i kuren.
Citera
2018-12-06, 13:58
Medlem
har jag missat något inlägg i denna tråd om en nybröjar kur? eller någon vet? alltså vad e "typisk" nybörjar kur är?
Citera
2018-12-12, 14:22
Medlem
Förstår att det är svårt att jämnföra men mitt påstående är att en lever som förbränner större mängder alkohol säg 70 cl per helg på ett väldigt bra sätt också är en välfungerande lever.
Jag skulle inte kunna dricka upp en kvarting på ett par timmar utan att bli berusad om levern fingerade dåligt.
Har givetvis kollat levern med blodprov också, likaså njurarna.
Hur länge bör man låta bli att dricka före och efter en kur med tbol?
Citera
2018-12-30, 18:36
Medlem
Hur har Jon Jones gjort när han använt preparatet? Har han bara kört bodybuilding en tid för om han kör MMA också påverkas väl hjärtat?

https://www.youtube.com/watch?v=4NRqeirvAEg
Jones säger att preparatet kan stanna i systemet och synas i testerna i 7 år?!!
Senast redigerad av Tellusstar 2018-12-30 kl. 19:26. Anledning: ...
Citera
2018-12-30, 19:24
Medlem
https://www.bamseshoppen.com/steroidprofiler/oral-turinabol

ehhh man får intrycket att detta skulle vara det bästa preparatet? Från 60 talet???!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in