2018-06-17, 01:48
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellAs
Har ett litet problem med min OT, börjar min första kur om ett par dagar, 50/40 tänkte jag köra på, men har endast 20mg tabletter, är rädd att om jag försöker dela dessa på mitten med hjälp av rakblad eller liknande att pillerna kommer gå i sönder och bli till småsmulor... Är det någon som har stött på detta problemet men ändå löst det?
Ska jag kanske sänka dosen till 40/40 eller höja till 60?
OTn är från mshop, och dom är små som fan bild här: https://gyazo.com/0dae3e7b32cfdbca6b814225d52f9c50

Extremt tacksam för svar
En bra pillerdelare är vad du söker. De som finns på apoteket kan troligtvis fungera. Av erfarenhet kan det bli lite ojämnt om tabletterna är små dock.
Citera
2018-06-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
En bra pillerdelare är vad du söker. De som finns på apoteket kan troligtvis fungera. Av erfarenhet kan det bli lite ojämnt om tabletterna är små dock.

Tack så mycket för tipset! Ja om du kikar på länken jag skrev med i mitt inlägg så är det 2 piller och ett 10-kronors mynt bredvid, 2 piller bredvid varandra är ungefär halva 10 kronan... Djävulsk små i mina ögon...
Hur hade det blivit om jag har fått ojämna doser pga delat en 20mg OT i mig upprepande gånger? Sämre resultat? Mer biverkningar? Hade det varit ett slöseri på OT om det ej gick att dela?
Citera
2018-09-12, 11:44
Medlem
Dum fråga kanske men hur fungerar den lågandrogena effekten på tbol?
Är det bara egenproduktionen som
Stängs ner eller händer något mer?
Kör trt genom sjukvården, så jag har ändå ingen egenproduktion.
Jag är 37 år.

Vilka av mina blodprover kommer det synas i om jag kör Tbol och sjukvården vill ha blodprov?
Citera
2018-10-10, 13:38
Medlem
Hur funkar det att köra Nebido ihop med Tbol?
Citera
2018-10-11, 21:26
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Hur funkar det att köra Nebido ihop med Tbol?
Det sänker SHBG och därav ökar det fria testosteronet. Så riktigt bra gällande effekter. Går du på tester så kommer kolesterolet och levervärdena bland annat påverkas negativt.

Med ett lågt SHBG kommer ditt fria testosteron vara högre som sagt, vilket gör att de möjligtvis tycker det vore lämpligt att sänka dosen nebido. Har ingen större koll på detta gällande sjukvården och nebido. Så någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2018-10-15, 14:08
Medlem
Men när man går på Nebido så har det väl ingen betydelse att den är lågandrogen t ex att den påverkar egenproduktion spelar ju ingen roll.
Hur stora är risken för levern? Tagit levervärden innan så att dom var ok.
Citera
2018-10-17, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dellAs
Tack så mycket för tipset! Ja om du kikar på länken jag skrev med i mitt inlägg så är det 2 piller och ett 10-kronors mynt bredvid, 2 piller bredvid varandra är ungefär halva 10 kronan... Djävulsk små i mina ögon...
Hur hade det blivit om jag har fått ojämna doser pga delat en 20mg OT i mig upprepande gånger? Sämre resultat? Mer biverkningar? Hade det varit ett slöseri på OT om det ej gick att dela?

Ojämna nivåer är väl det mest primära och genom detta KAN det ge biverkningar och svajigt humör.

Mitt råd är att köra din kur på 40mg eller 60mg
Citera
2018-11-05, 08:57
Medlem
Någon som vet?
Någon risk att åka på de lågandrogena biverkningarna på tbol om man går på nebido?
Citera
2018-11-05, 10:33
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Någon som vet?
Någon risk att åka på de lågandrogena biverkningarna på tbol om man går på nebido?

Nej. Nebido = testo = androgent. Alltså har du androgen aktivitet i din kropp.
Det är inte som så att OT ger specifika bieffekter som kallas för "lågandrogena" utan är precis som allt som är lågandrogent men hämmande på endogen androgen aktivitet något som resulterar i EFFEKTER i kroppen av att ha låg androgen aktivitet.
Men som sagt så kör du ju redan testo så nej, det är komplett omöjligt för dig att få några effekter av låg androgen aktivitet så länge du har androgen aktivitet i kroppen från testot.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-11-05, 13:40
Medlem
Tack för svar. Då känns det som en rätt bra kombination med nebido och tbol.
Om jag förstått det rätt så sänker tbol shbg så att det fria testosteronet blir betydligt högre.
Är det något mer Tbol gör?
Citera
2018-11-05, 20:07
Medlem
Hej
Susta o ot är de en bra kombination detta är min tredje kur just nu är ju på 400 mg I veckan. Funderar på att lägga till turinabol 40 mg. Är de ett bra val?
Ja har Nolvadex o proviron just in case
Mvh alanya94
Citera
2018-11-06, 00:07
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Tack för svar. Då känns det som en rätt bra kombination med nebido och tbol.
Om jag förstått det rätt så sänker tbol shbg så att det fria testosteronet blir betydligt högre.
Är det något mer Tbol gör?

Det stämmer fint. Smått överraskande att du besitter den kunskapen men saknade kunskap om androgen verkan får jag lov att säga.
Sen ska man tillägga att det verkar vara lite oklart hur pass stark affinitet är kontra testosteron då testosteron besitter ett avsevärt högre androgent värde än OT som ligger på 6. Detta innebär att det kanske inte nödvändigtvis kommer binda till SHBG lika starkt som fritt testo varpå en ökad mängd fritt testo som följd av OT-behandling inte behöver uppvisas.
Detta är ett förhållandevis outforskat område för mig så om någon med mer kunskap om just detta vill inflika så vore det givetvis tacksamt.
Hur som helst så finns det andra fina aspekter med OT kombinerat med testo så att OT eventuellt skulle påverka testovärdet genom att binda till SHBG känns för mig sekundärt.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av alanya94
Hej
Susta o ot är de en bra kombination detta är min tredje kur just nu är ju på 400 mg I veckan. Funderar på att lägga till turinabol 40 mg. Är de ett bra val?
Ja har Nolvadex o proviron just in case
Mvh alanya94

Ja du. Hur långt är ett snöre? Vad är du ute efter? Vilka är målsättningarna och hur ser förutsättningarna ut? Detta är vad som avgör om det är ett bra val eller inte och tillika även frågor som du bör besvara, inte jag eller någon annan här. Om man däremot omformulerar frågan till "Går det att kombinera OT och testo?" så är svaret ja, om det inte redan framgått.

Mvh,

-Alfred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in