2012-02-04, 12:06
Medlem
ojtbss avatar
Tjena, har 4 dagar kvar på min 50/40 OT kur. Har knappt känt av att jag ens går på AAS, allt är som normalt, lite ryggpump i början som nu har släppt, men annars ingen märkbar extra ork eller pump, lite ökningar i sytrka och massa men fortfarande ganska besviken. Lite letargisk har jag också varit.

Hur som helst så har jag inte riktigt planerat min PCT exakt. Har gott om nolva (även letro ifall jag skulle fått känningar) och har antingen tänkt att fronta 160mg (möjlgitvis lite mindre front) och sen 20mg de resterande 29 dagarna, eller så kör jag 20mg ed i 30 dagar.

Vad brukar standard PCT upplägget vara? Front or no front? När man tänker på att jag knappt har märkt av nåt så behöver jag kanske inte fronta? Eller är det fördelaktigt att fronta för att snabbt sänka östrogenet och få jämnare nivåer = behålla mer massa?

mvh
Senast redigerad av ojtbs 2012-02-04 kl. 12:09.
Citera
2012-02-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Tjena, har 4 dagar kvar på min 50/40 OT kur. Har knappt känt av att jag ens går på AAS, allt är som normalt, lite ryggpump i början som nu har släppt, men annars ingetn märkbar extra ork eller pump, lite ökningar i sytrka och massa men fortfarande ganska besviken. Lite letargisk har jag också varit.

Hur som helst så har jag inte riktigt planerat min PCT exakt. Har gott om nolva (även letro ifall jag skulle fått känningar) och har antingen tänkt att fronta 160mg (möjlgitvis lite mindre front) och sen 20mg de resterande 29 dagarna, eller så kör jag 20mg ed i 30 dagar.

Vad brukar standard PCT upplägget vara? Front or no front? När man tänker på att jag knappt har märkt av nåt så behöver jag kanske inte fronta? Eller är det fördelaktigt att fronta för att snabbt sänka östrogenet och få jämnare nivåer = behålla mer massa?

mvh

Är det MIRS ot du har kört på?
Ang PCT så hade jag personligen inte frontat, möjligtvis 40 mg ed första veckan.
Citera
2012-02-04, 12:22
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziuman
Är det MIRS ot du har kört på?
Ang PCT så hade jag personligen inte frontat, möjligtvis 40 mg ed första veckan.

Körde omega labs.
Och varför hade du inte frontat, och varför är det bra att köra 40mg ed v1 - 20mg ed v2-4?
Någon som kan instämma och ge lite vetenskap?
Citera
2012-02-04, 15:16
Medlem
Citat:
Körde omega labs.
Och varför hade du inte frontat, och varför är det bra att köra 40mg ed v1 - 20mg ed v2-4?
Någon som kan instämma och ge lite vetenskap?

Nolvan kan ju medföra viss bieffekter, inget man tar bara för att. Då jag är relativt ung så tror jag nog inte jag hade behövt fronta nån större mängd för att hjälpa till med återhämtningen.
Citera
2012-02-04, 22:36
Medlem
Rootboxs avatar
Jag håller på och kurar på ot från mir. Har ca. 2 veckor kvar. Kört. 4 v.
Körde inledningsvis 40 mg. Provade öka den till 60 och ligger nu på 80 mg sedan 2 dagar.
Mest pga. att det talas om att de är underdoserade.

Jag hade inte speciellt höga förväntningar men måste ändå säga att jag något besviken även
om kuren inte är slut än, får se om två veckor då jag får göra en bättre utvärdering.

På + sidan så blir man helt klart uthålligare, återhämtar mig också snabbare. Känner även av pump vilket känns bra. Har inte känns av speciellt mycket biverkningar än så länge. Magen krånglade dag 2 men sedan har den känts rätt bra. Inga problem med sömnen eller psyket. Mår som vanlig = rätt bra.

- sidan då, hade hoppats på lite mer muskeluppbyggnad. Valde ot då jag inte ville att det skulle
alltför uppenbart för omgivingen att man gick på aas, med tanke på biverkningar osv.... Men jag tycker
inte den bygger så bra med massa. Naturligtvis är det individuellt och beroende av kost osv...

Eftersom den sägs vara rätt grym mot vissa organ så skulle jag inte rekommender ot med tanke på
de resultat kuren givit mig så här långt. Bättre med injects i så fall.

En kur på 6 v. Ger inte så mycket och därefter behöver man vara snäll mot levern.

Har inte heller lyckats hitta nån mir kur rapport på ot som slutförts så jag vet inte vilka resultat
andra fått???

Edit. Glömde kukinfo.

Kulorna har inte minskat så mycket. Får se hur det blir efter dosökningen.
Lika kåt som vanligt. Inga problem att få upp den. Tycker jag sprutar mer sats än förr!!!???
Bröstvårtorna är styva typ jämt.
Senast redigerad av Rootbox 2012-02-04 kl. 22:41.
Citera
2012-02-05, 11:15
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rootbox
Jag håller på och kurar på ot från mir. Har ca. 2 veckor kvar. Kört. 4 v.
Körde inledningsvis 40 mg. Provade öka den till 60 och ligger nu på 80 mg sedan 2 dagar.
Mest pga. att det talas om att de är underdoserade.

Jag hade inte speciellt höga förväntningar men måste ändå säga att jag något besviken även
om kuren inte är slut än, får se om två veckor då jag får göra en bättre utvärdering.

På + sidan så blir man helt klart uthålligare, återhämtar mig också snabbare. Känner även av pump vilket känns bra. Har inte känns av speciellt mycket biverkningar än så länge. Magen krånglade dag 2 men sedan har den känts rätt bra. Inga problem med sömnen eller psyket. Mår som vanlig = rätt bra.

- sidan då, hade hoppats på lite mer muskeluppbyggnad. Valde ot då jag inte ville att det skulle
alltför uppenbart för omgivingen att man gick på aas, med tanke på biverkningar osv.... Men jag tycker
inte den bygger så bra med massa. Naturligtvis är det individuellt och beroende av kost osv...

Eftersom den sägs vara rätt grym mot vissa organ så skulle jag inte rekommender ot med tanke på
de resultat kuren givit mig så här långt. Bättre med injects i så fall.

En kur på 6 v. Ger inte så mycket och därefter behöver man vara snäll mot levern.

Har inte heller lyckats hitta nån mir kur rapport på ot som slutförts så jag vet inte vilka resultat
andra fått???

Edit. Glömde kukinfo.

Kulorna har inte minskat så mycket. Får se hur det blir efter dosökningen.
Lika kåt som vanligt. Inga problem att få upp den. Tycker jag sprutar mer sats än förr!!!???
Bröstvårtorna är styva typ jämt.

Håller med dig helt. Jag kör en 50/40, har 2 dagar kvar och är också besviken. Har inte heller upplevt några större ökningar i styrka/massa, men har å andra sidan inte känt av några sides. Jag kör dock omega labs, men har MIR nolva och letro.

Jag börjar med PCT på måndag. Hur har du lagt upp din PCT?

mvh
Citera
2012-02-05, 11:49
Medlem
Omega labs ska ju vara skit bra. Jag fick mkt styrka på MIR men inge massa alls typ.
Citera
2012-02-05, 12:04
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Surface
Omega labs ska ju vara skit bra. Jag fick mkt styrka på MIR men inge massa alls typ.

Alla är olika, vissa svarar bra på OT, vissa inte. Jag tillhör nog den kategorin som inte svarar så bra, har knappt känt av att jag går på AAS. Ska dock köra PCT, känns som man måste.
Citera
2012-02-05, 12:44
Medlem
Citat:
Alla är olika, vissa svarar bra på OT, vissa inte. Jag tillhör nog den kategorin som inte svarar så bra, har knappt känt av att jag går på AAS. Ska dock köra PCT, känns som man måste.

Synd, bara att testa nå annat. Dbol kanske?
Citera
2012-02-05, 13:08
Medlem
panzertaxs avatar
Något som slår mig är att många förväntar sig b00M-effekt av OT (eller AAS i huvudtaget) och det är klart man blir besviken då. Märker också att flera inte har lärt sig varken kost, vila eller träning innan det ska provas på AAS och samma sak där, då blir effekten mindre också. OT bygger inte massiv massa, det är inte så att kroppen direkt exploderar på 6 veckor.

Sköter man kost, träning och vila i allmänhet, så ger dock OT en boost. De flesta märker styrkeökningar och bättre återhämtning och nyttjar man det på rätt sätt i sin träning, så får man också effekt på massan. Men liksom, ska ni ha b00m-effekt så börja med injects eller åtminstone dbol då om det nödvändigtvis måste vara oralt.
Citera
2012-02-05, 13:16
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Surface
Synd, bara att testa nå annat. Dbol kanske?

Njaa, vill ta det lugnt med orala, inget roligt att ha fuckade levervärden och blodfetter.

Kommer förmodligen köra en ganska tung testokur till hösten, kanske galenika 500mg e5d, om inte jag växer av det blir jag tokig!

Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Något som slår mig är att många förväntar sig b00M-effekt av OT (eller AAS i huvudtaget) och det är klart man blir besviken då. Märker också att flera inte har lärt sig varken kost, vila eller träning innan det ska provas på AAS och samma sak där, då blir effekten mindre också. OT bygger inte massiv massa, det är inte så att kroppen direkt exploderar på 6 veckor.

Sköter man kost, träning och vila i allmänhet, så ger dock OT en boost. De flesta märker styrkeökningar och bättre återhämtning och nyttjar man det på rätt sätt i sin träning, så får man också effekt på massan. Men liksom, ska ni ha b00m-effekt så börja med injects eller åtminstone dbol då om det nödvändigtvis måste vara oralt.

Har skött träning/kost/söm mycket bra de åren jag körde clean, fick väldigt bra ökningar. Jag hade inte förväntat mig någon b00m-effekt av OT som du skriver, utan valde just OT för att den var mild och rätt snäll mot kroppen, trots att OT inte ger några värsting ökningar. Hade bara hoppats att åtminstonde få mer ork eller bättre pump, samt kanske någon märkbar styrkeökning.

Jag har ju växt och blivit lite starkare under kuren, men har lagt ner över 2000kr på denna kur, och tycker inte det var värt pengarna. Ångrar mig nu att jag inte fortsatte clean denna offseason.
Citera
2012-02-05, 13:31
Medlem
ska själv köra en lite längre kur till hösten efter att jag är klar med den jag nyss påbörjat. Tänkt att köra 250mg i 10 veckor för att sedan höja till 500mg i 10 veckor sedan får vi se hur det känns om jag ska förlänga eller icke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in