2012-02-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Surface
Jag tycker att det låter ganska bra. Jag skulle dock blanda mer OT och mindre dbol. Alltså skulle jag köa 40mg OT + 10-20mg dbol.

Varför? Dbol är högandrogen vilket OT inte är alltså skulle Dbol funka som proviron plus att det skulle bygga mer massa då jag tyckte att OT inte gav mig speciellt mkt massa så skulle jag absolut gå på dbol samtidigt som OT. OT ger mest styrka skulle jag vilja påstå men det är så det har varit för mig.

Blanda men kör inte lika mängder kör mer OT än dbol. Det är min åsikt.

Du tuggade MIRS OT eller ?
Tror nog inte du fick några bra tabs..
Citera
2012-02-03, 11:52
Medlem
Mitt mål är att få massa+styrka men inte allt för vattning.
Är även inne på bara Dboll+Provion för att slippa vattnet, men vet inte vilket som är bäst.

Varför ska man inte blanda samma doser på OT och dboll?

Tacksam för svaren jag fått!
Citera
2012-02-03, 12:18
Medlem
itsasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsmunken12
Är även inne på bara Dboll+Provion för att slippa vattnet, men vet inte vilket som är bäst.

Ska och ska, ingen som säger att du inte ska blanda samma dos ot & dboll. Kör på enbart OT om du vill ha massa+styrka utan att bli vattnig.
Citera
2012-02-03, 12:25
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsmunken12

Om man är enbart ute efter massa och styrka så är dbol klart bättre än OT. Lite vattning kommer man att bli av dbol, om man inte kör lågdos letro under hela kuren kanske, men det är ju inte heller så optimalt, bäst att bara stå ut med lite vätske, beachsäsongen är fortfarande ganska avlägsen. Problemet med dbol är de tunga biverkningarna. Levervärdena och blodfetterna åker på en riktig dagsedel av dianabol. Är du främst ute efter massa och styrka så är nog en testokur det bästa.

OT och dbol är två olika preparat, och bara för att många kör 40/50 OT, så betyder det inte att man då måste köra 40/50 dbol. Lite som att säga att man måste köra 250mg e5d på prop, bara för att man kör så på cyp. En 20/40 dbol kur brukar ta rätt skapligt som första kur.
Senast redigerad av ojtbs 2012-02-03 kl. 12:31.
Citera
2012-02-03, 14:05
Medlem
Har tidigare kört en 40/50 kur OT men blev inte riktigt nöjd, därav att jag inte fick ut så mycket massa som jag ville ha. Kommer troligtvis köra 20/50 db+ot för jag vill ha bra massbygge & inte allt för mycket vatten, eller är jag helt ute & cyklar?
Citera
2012-02-03, 14:21
Medlem
Rootboxs avatar
Det pratas en hel del skit om mirs ot. Vad är det som gäller?
Är de underdoserade och hur mycket i så fall? 20 mg motsvar 10 eller?
Citera
2012-02-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rootbox
Det finns lite olika åsikter när det gäller kolesterol. Höga värden i sig är inget som leder till
hjärtinfarkt, det krävs fler riskfaktorer för att man ska drabbas.

Att äta aas och tillfälligt få höga värden av Ldl, Hdl är inget konstigt och behöver inte vara farligt i sig.

För inte så länge sedan ansågs ägg, framför allt äggulan som är det mest kolesterolrika man känner till
farligt för hälsan och skulle intas med försiktighet. Idag anser man att ägg inkl. äggulan troligtvis är den absolut bästa näringen man överhuvudtaget kan få i sig, dvs. väldigt nyttig, hälsosamt för kroppen.

Aas höjer kolesterolet under kuren, förstår man inte det ska man äta grönsaker istället och inte ta steroider.

Finns hur mycket som helst att läsa om kolesterol på nätet och alla ger olika råd.
Men tycker denna sida är ganska bra.

http://www.kostdoktorn.se/kolesterol/

Önsketänkande! Om du tror det så stoppar du huvudet i sanden.

Jag vet vad man har kommit fram till rörande kolesterol idag och det finns ingen seriös läkare som inte skulle sätta kaffet i halsen av mina värden.

Det är helt riktigt att ett, inom rimliga värden, förhöjt värde på totalkolesterol inte behöver betyda något OM HDL också har ett någorlunda högt värde. Problemet är att mitt totalkolesterolvärde var i taket och mitt HDL-värde på en lägre nivå än man överhuvudtaget hittar hos friska människor.

Mina värden var utanför de man överhuvudtaget har undersökt (för normalt har ingen sådana värden) men om man extrapolerar så borde min risk för hjärtinfarkt om jag fortsätter på dessa värden vara betydligt HÖGRE än tio gånger det normala.

I vanliga fall är det inget fel på mina blodvärden och jag motionerar en hel del och äter sunt.

Ska bli väldigt intressant att se hur snabbt mina värden kryper tillbaka mot normala nivåer.
Citera
2012-02-03, 16:53
Medlem
Rootboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a22369
Önsketänkande! Om du tror det så stoppar du huvudet i sanden.

Jag vet vad man har kommit fram till rörande kolesterol idag och det finns ingen seriös läkare som inte skulle sätta kaffet i halsen av mina värden.

Det är helt riktigt att ett, inom rimliga värden, förhöjt värde på totalkolesterol inte behöver betyda något OM HDL också har ett någorlunda högt värde. Problemet är att mitt totalkolesterolvärde var i taket och mitt HDL-värde på en lägre nivå än man överhuvudtaget hittar hos friska människor.

Mina värden var utanför de man överhuvudtaget har undersökt (för normalt har ingen sådana värden) men om man extrapolerar så borde min risk för hjärtinfarkt om jag fortsätter på dessa värden vara betydligt HÖGRE än tio gånger det normala.

I vanliga fall är det inget fel på mina blodvärden och jag motionerar en hel del och äter sunt.

Ska bli väldigt intressant att se hur snabbt mina värden kryper tillbaka mot normala nivåer.

Har du nån information, kunskap om vilka nivåer som anses normala under bruk av ot?

Jag menar bara att det är klart att värderna förändras under bruk av aas. Även levervärderna.
Tar man doser på 60 mg eller högre kan man väl inte förvänta sig ligga på normala värden?
Så vilka värden är acceptabla under en kur enligt dig?

Tar man ot eller dbol och en månad senare tar olika prover så lär vem som helst bli orolig
över resultaten och sluta med kuren.

Ska man ta prover så måste man veta vilka nivåer som får anses räknas som normala med de
doser man går på. Men du kanske har bra koll på det?
Citera
2012-02-03, 17:19
Medlem
Citat:
Har du nån information, kunskap om vilka nivåer som anses normala under bruk av ot?

Jag menar bara att det är klart att värderna förändras under bruk av aas. Även levervärderna.
Tar man doser på 60 mg eller högre kan man väl inte förvänta sig ligga på normala värden?
Så vilka värden är acceptabla under en kur enligt dig?

Tar man ot eller dbol och en månad senare tar olika prover så lär vem som helst bli orolig
över resultaten och sluta med kuren.

Ska man ta prover så måste man veta vilka nivåer som får anses räknas som normala med de
doser man går på. Men du kanske har bra koll på det?

"Normala nivåer under bruk av OT"??? Jag skulle säga att de nivåer man har under bruk av OT är allt annat än "normala". Jag tog 30 mg ED.

Som du antagligen vet är det omöjligt att säga precis var gränsen går för acceptabla kolesterolvärden, men när man som jag har ett LDL/HDL värde på över 15 så finns det i alla fall ingen tvekan om att värdet är oacceptabelt.

"Totalkolesterol/HDL Lågt är bra, rekommenderas vara under 6. Om man vill ha ett enda enkelt mått utifrån traditionella kolesterolvärden på risk för hjärtsjukdom har detta visat sig vara det bästa. Det säger mycket mer än totalkolesterol, LDL, och mer även än triglycerider. Det är även bättre än LDL/HDL som ibland används. Att äta LCHF ger ofta ett förbättrat värde, själv hade jag 2,3."
Citera
2012-02-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziuman
Du tuggade MIRS OT eller ?
Tror nog inte du fick några bra tabs..

Japp, MIR 40/50 blev det inkl 25mg proviron under hela kuren.
Citera
2012-02-03, 21:08
Medlem
Rootboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a22369
"Normala nivåer under bruk av OT"??? Jag skulle säga att de nivåer man har under bruk av OT är allt annat än "normala". Jag tog 30 mg ED.

Som du antagligen vet är det omöjligt att säga precis var gränsen går för acceptabla kolesterolvärden, men när man som jag har ett LDL/HDL värde på över 15 så finns det i alla fall ingen tvekan om att värdet är oacceptabelt.

"Totalkolesterol/HDL Lågt är bra, rekommenderas vara under 6. Om man vill ha ett enda enkelt mått utifrån traditionella kolesterolvärden på risk för hjärtsjukdom har detta visat sig vara det bästa. Det säger mycket mer än totalkolesterol, LDL, och mer även än triglycerider. Det är även bättre än LDL/HDL som ibland används. Att äta LCHF ger ofta ett förbättrat värde, själv hade jag 2,3."

Det finns personer som går omkring med höga kolesterolvärden halva livet utan att ta aas.
Jag menar att det är självklart att kolesterolet går upp under den tiden man kurar på ot.
Om du vill ligga på bra värden ska du inte ta orala prepp eftersom värdena går upp.

Frågan var vad som får anses vara acceptabla värden under tiden man går på prepp eftersom
dessa värden alltid går upp. Du kan inte ta ot och förvänta dig ligga på samma värden som
när du är clean......

Men nu är jag inte expert på ämnet och vet inte vad som får anses som normala värden under en
ot kur efter ett visst antal veckor. Troligtvis ligger ingen på samma värden som innan kur.

Sen om det är farligt att ligga på höga nivåer en begränsad tid kan disskuteras.

Blodfettsrubbningar

En av de mest kända bieffekterna av AAS-missbruk är en markant sänkning av HDL-kolesterolet (det "goda" kolesterolet) både hos män och kvinnor medan koncentrationen av LDL-kolesterolet (det "onda" kolesterolet) ökar. Påpekas bör att inte alla AAS ger samma uttalade effekt och att sänkningen av HDL-kolesterol vanligtvis normaliseras inom veckor/månader efter det att intaget avslutats. Om dessa fettrubbningar har samma effekt som hos andra människor, finns en påtaglig risk för utvecklande av hjärt- och kärlsjukdom vid en längre tids missbruk. (SOU 1996:126)
Citera
2012-02-03, 21:49
Medlem
Citat:
Det finns personer som går omkring med höga kolesterolvärden halva livet utan att ta aas.

Ja, men de har inte ett så högt LDL/HDL värde som jag hade. Det är skillnad på högt och högt.

Allt du säger verkar gå ut på att sopa riskerna under mattan. Folk i allmänhet har INTE sådana kolesterolvärden som jag har just nu. När man säger att någon har höga kolesterolvärden så handlar det om betydligt snällare värden än mina just nu.

Citat:
Sen om det är farligt att ligga på höga nivåer en begränsad tid kan disskuteras.

Det är ju såklart väldigt relevant hur snabbt blodvärdena går tillbaka. Att ha usla värden under en månad känns ju acceptabelt, tycker jag. Men att ha usla värden i ett halvår känns ganska läskigt.

Citat:
Påpekas bör att inte alla AAS ger samma uttalade effekt och att sänkningen av HDL-kolesterol vanligtvis normaliseras inom veckor/månader efter det att intaget avslutats.(SOU 1996:126)

Det låter ju ganska hoppfullt. Jag kommer hålla koll på hur mina blodvärden återhämtar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in